1. خانه
  2. اخبار
  3. حمیدرضا گیلانی فر : زمان نصیحت و تبلیغ مستقیم گذشته و جامعه نیازمند الگوهای رفتاری است

حمیدرضا گیلانی فر : زمان نصیحت و تبلیغ مستقیم گذشته و جامعه نیازمند الگوهای رفتاری است

حمیدرضا گیلانی فر، مدرس عکاسی و فیلمسازی و رییس هیات داوران بخش عکس در حاشیه اختتامیه جشنواره عکس "روحانیت" و هنر متعالی و افتتاح نمایشگاه عکس های راه یافته به اولین دوره ی برگزاری این جشنواره، با ابراز خورسندی از برگزاری جشنواره، اظهار داشت: روحانیت تنها یک نهاد صنفی نیست، یک جریان، حرکت و الگو برای معتقدان به یک مکتب است.

وی در ادامه افزود: به طور طبیعی هر چه فاصله بین جامعه و جریان روحانیت با تمام ارزش ها، روحیات و آن زی طلبگی که جامعه به شدت به آن نیاز دارد، کمتر شود، تبیلغ دین در سطح گسترده و مؤثرتری انجام خواهد شد.

گیلانی فر تصریح کرد: امروزه زمان تبلیغ مستقیم و نصیحت گذشته و جامعه بیشتر دنبال الگوپذیری عملی است.

این مدرس عکاسی و فیلمسازی گفت: چه زیبا و پسندیده است که درهای حوزه به عنوان الگو و منشی برای رفتار جمعی حتی به بهانه نمایشگاه به روی جامعه باز شود تا مردم بیشتر از خلوت حوزوی ها اطلاع یافته و الهام بگیرند.

گیلانی فر که برپایی صد نمایشگاه عکس فردی و جمعی را در کارنامه هنری خود دارد، ابراز داشت: برگزاری این گونه جشنواره ها می تواند بهانه ای باشد برای اینکه "روحانیت" جدای از ارتباط رسمی و همیشگی اش با جامعه، یک نوع رفتار و ارتباط متقابل با مردم داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به تجربه تدریس خود در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: بضاعت و توان طلاب هنرمند در حوزه هنری به ویژه عکاسی بیش از این نمایشگاه است و با اینکه این جشنواره برای نخستین بار برگزار شد، اما سطح آثار به لحاظ کیفی و کمی قابل دفاع است.

گیلانی فر گفت: برگزاری جشنواره هنر متعالی به عنوان اولین حرکت، قدم محکمی بود، اما از آنجا که شکوفایی در تداوم است، رسیدن به جایگاه مورد انتظار و اهداف برگزار کنندگان، نیازمند تداوم این حرکت است.

 

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست