1. خانه
  2. اخبار
  3. خطاهای لنز دوربینتان را متناسب با نوع لنز تصحیح کنید

خطاهای لنز دوربینتان را متناسب با نوع لنز تصحیح کنید

شرکت Adobe در راستای کمک به تسریع ویرایش خطاهای لنزی در عکسها نرم افزاری ارائه کرده است که می تواند این خطاها را متناسب با نوع لنزی که در هنگام عکاسی استفاده شده است تصحیح کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همه لنزهای عکاسی از خطاهای کوچکی برخوردارند اما هر کس که زمانی در زمینه پردازش و ویرایش انبوهی از عکسها فعالیت داشته باشد خواهد دانست که تنظیم و تصحیح دستی این خطاهای کوچک تا چه اندازه پر زحمت و آزار دهنده هستند.

نرم افزار Lightroom شرکت Adobe با داشتن توانایی ارزشمند Sync راهی را برای کاهش دادن زمان ویرایش تصاویری که از چنین مشکلاتی برخوردارند ارائه کرده است اما ویرایش و تصحیح ناهنجاریهای لنزی از قبیل تغییر شکل هندسی، خطای رنگی (هاله بنفش) و دیگر خطاهای رایج نیازمند دقت بسیار زیادی است.

شرکت Adobe به منظور رفع این مشکلات نسخه آزمایشی از نرم افزاری با عنوان Lens Profile Creator را عرضه کرده است که به عکاسان امکان خواهد داد خطاها و ناهنجاری های تصویری ناشی از لنز دوربین خود را متناسب با نوع لنز و با دقتی بالا تصحیح کنند.

برای استفاده از توانایی های این نرم افزار ابتدا فرد تعدادی عکس نمونه را با لنز مورد نظر خود به ثبت رسانده و فرمت آنها را DNG تبدیل می کند. این تصاویر با فرمت جدید به نرم افزار Lens Profile Creator انتقال داده می شوند تا نرم افزار به دسته بندی ویژگی های لنز مورد نظر بپردازد، امکان استفاده از فرمتهای JPEG و TIFF نیز در این نرم افزار وجود دارد.

Adobe در عین حال مجموعه ای از جداول با فرمت PDF را در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا آنها بتوانند جداول تنظیمات لنزهای مورد نظر خود را چاپ کرده و مورد استفاده قرار دهند و در صورتی که هیچ یک از تنظیمات موجود برای لنز دوربین کاربر مناسب نباشد امکانات محدودی نیز برای تغییر این تنظیمات به صورت دستی وجود دارد.

زمانی که اطلاعات مرتبط با لنز و خطاهای آن در نرم افزار تکمیل شد، این اطلاعات بر روی پرونده های ویژه هر لنز بر روی حافظه رایانه ذخیره خواهند شد و نرم افزار برای ویرایش تصاویر از اطلاعات متناسب با لنزی که مورد استفاده قرار گرفته است، کمک خواهد گرفت. در عین حال کاربران این امکان را دارند تا اطلاعات مورد نیاز در رابطه با لنزهای خاص را از انجمن Lens Prifile Creator جمع آوری کنند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، این نرم افزار کارآمد که تحت پوشش سیستم عاملهای مک و ویندوز قرار دارد، عملکردی همگام با دیگر محصولات Adobe خواهد داشت. در حال حاضر نسخه ارائه شده که از سایت این شرکت به صورت رایگان قابل دانلود است، نسخه ای آزمایشی است اما توانایی های آن نشان می دهند نتیجه ویرایش تصاویر به واسطه این نرم افزار بسیار قابل توجه خواهد بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست