1. خانه
  2. اخبار
  3. در مراسمی رونمایی پیش از آغاز فیلمبرداری و با عکس یادگاری شکیبایی، روئین‌تن: گوشه‌ای از ژنرال‌های ایران در «زمهریر» هستند

در مراسمی رونمایی پیش از آغاز فیلمبرداری و با عکس یادگاری شکیبایی، روئین‌تن: گوشه‌ای از ژنرال‌های ایران در «زمهریر» هستند

با برپایی مراسمی، در آستانه‌ی آغاز فیلمبرداری، عوامل فیلم سینمایی «زمهریر» به کارگردانی علی روئین‌تن معرفی شدند.

 به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که صبح امروز ـ ۵ مرداد ماه ـ در پردیس سینمایی «زندگی» برگزار شد، سید ضیاء‌هاشمی تهیه‌کننده این فیلم با اشاره به این برنامه گفت: علاقه‌مند بودیم در این ایام مبارک افتتاحیه فیلم باشد و امیدوارم فیلمی در خور سینمای ایران بسازیم و در آغاز راه رویه شکنی کردیم و قبل از شروع از اصحاب رسانه دعوت کردیم تا در کنارمان باشند.

 علی روئین‌تن هم اظهار داشت: آدم‌های بزرگی در «زمهریر» جمع شده‌اند و درواقع گوشه‌ای از ژنرال‌های ایران در فیلم هستند و حضور این افراد، حکم امضایی از آن‌ها برایم دارد تا به آن ببالم.

 داود رشیدی یکی از بازیگران این فیلم گفت: این برنامه رسم جدید و پسندیده‌ای مانند رونمایی کتاب می‌ماند که به یک اثر هنری اختصاص دارد.

علیرضا زرین‌دست مدیر فیلم‌برداری این اثر نیز اظهار داشت: هرکدام از ما جوی باریکی هستیم که با همت سینما به یک رود تبدیل می‌شویم و امیدوارم نتیجه این رود خوب شود.

ایرج رامین‌فر طراح صحنه و لباس «زمهریر» دلیل حضورش در این فیلم را فیلمنامه آن دانست و گفت: گروه خوبی جمع شده‌اند و این فیلم اولین تجربه‌ام در زمینه جنگ خواهد بود و یکی از آرزوهایم درحال اتفاق افتادن است.

محمود پاک‌نیت بعد از «دلشکسته» این فیلم را دومین تجربه همکاری‌اش با روئین‌تن برشمرد و اظهار امیدواری کرد این اثر بهتر از قبلی شود.

 محمدصادق آذین مدیر تولید فیلم گفت: این فیلم‌نامه جوهره عشق دارد و امیدوارم درست به تصویر کشیده شود و به آن برسیم.

میرطاهر مظلومی بازیگر دیگر فیلم هم با اشاره به تهیه‌کننده فیلم اظهار داشت: کم‌تر تهیه‌کننده‌ای دیده‌ام که برای یک فیلم دفاع مقدس معناگرا سرمایه‌گذاری کند و مطمئن هستم کار خوبی خواهد شد.

جمشید شاه‌محمدی هم گفت: تمام پیشکسوتان هنر سینما در این کار هستند. از خواندن فیلم‌نامه لذت بردم و فکر بسیار خوبی است که تابه‌حال در کشورمان کار نشده است و این فیلم همه را شگفت‌زده خواهد کرد.

 وحید جلیلوند دیگر بازیگر این فیلم هم خاطرنشان کرد: بسیار حس خوبی است که قدت کوتاه باشد و بعد یکسری آدم‌های قدبلند به تو کمک کنند تا بازار را ببینی و برای من این‌کار این‌گونه شده است.

شیلا خداداد هم به همین جمله اشاره کرد و گفت: این فیلم برای من هم همچنین حالتی را دارد و خوشحالم که در «زمهریر» حضور دارم.

مهوش صبرکن اظهار داشت: روئین‌تن هیچ‌کاری را ساده انجام نمی‌دهد و به خودم می‌بالم که در این کار هستم. آنا لطیفی بازیگر دیگر این فیلم هم با اشاره به اولین تجربه‌اش، از این‌که حضورش در سینما را با این گروه شروع می کند، ابراز خوشحالی کرد.

روئین‌تن در پایان این جلسه با بیان این‌که خسرو شکیبایی نیز قرار بوده در این فیلم بازی کند آن را قصیده سینمایی ایران خواند و از سایر عوامل فیلم دعوت کرد تا با حضور بر روی سن در کنار عکس شکیبایی عکسی به یادگار بگیرند.

وی همچنین این فیلم را به شاپور پورامین که قرار بود، مدیر فیلم‌برداری این کار باشد تقدیم کرد و گفت: ناراحتی قلبی او مانع این‌کار شد و امیدوارم سلامت باشد.

 این کارگردان در پایان سخنانش اظهار داشت: شاید شرایط اجتماع خوب نباشد، ولی تا فرهنگ هست زندگی باید کرد.

 بازیگران «زمهریر» عبارتند از: جمشید مشایخی، رضا رویگری، امین تارخ، ابوالفضل پورعرب، اکبر عبدی، افسانه بایگان، نیکی کریمی، مریم کاویانی، باران کوثری، محسن تنابنده، نورالدین گودرزی، رحمان حقیقی، فرهاد مهدوی، علی صادقی، خلیل مولودی، هادی دیباجی، میثم وفایی، فرود روئین‌تن.

صدابرداری این فیلم برعهده بهمن اردلان است، چهره‌پردازی: مهرداد کیانی، تدوین: حسین زندباف، موسیقی: مجید انتظامی، صداگذاری: مسعود بهنام، جلوه‌های ویژه محسن روزبهانی.

 در خلاصه داستان این فیلم آمده است: « «زمهریر» نوید عزت و هوای خوش و تفرج سادات است. سادات که همان عتراند که همسان قرآن کتاب وحی خداوند به امانت نزد مردم به خواسته رسول آخر مانده است. آسید علی فرمانده بزرگ جنگ که «سیامک فردا» روشنفکر و نویسنده و محقق را در جنگ راهبری و امیری می‌کرده است به گونه‌ای که سیامک مهدی شده و ارادت‌اش شمس و مولانایی بوده است و مانده. در بهترین جای ذهن او نقش داشته است. به گونه‌ای که «سیامک» یا همان «مهدی فردا» پس از شهادت تنها دختر ۴ ساله‌اش را که «آتیه» نام دارد و اینک ۲۴ ساله است را وصیت کرده که هروقت دچار مشکل شد نزد فرمانده‌اش آسیدعلی برود. دختر که فیلمساز است و اهل خرد و تحلیل به وصیت پدرش عمل نمی‌کند. بی آن‌که آسیدعلی را بشناسد یا بداند نفی‌اش می‌کند و معتقد است اعتقاد پدرش به بیست‌سال پیش برمی‌گردد و امروزی نیست. به اصرار مادر دردمندش که هجر پدر او را شکسته و به سراغ آسیدعلی می‌رود. اما نمی‌یابدش. نیافتن و نبودن آسیدعلی دختر را بیشتر متمایل به پیگیری می‌کند و می‌گردد و می‌یابد و وقتی می‌یابد او شبیه هیچ‌کدام از تصورات دختر نیست و همان تازگی را دارد که بیست سال پیش برای پدر داشته است. اما لب بسته و دل خسته فقط می‌شنود اما نمی‌گوید و آتیه می‌خواهد بداند پس «آسیدعلی» اینک باید بگوید نه بشنود. که به اصرار دختر می‌گوید. اما گفتنش را تحملی باید و شنوایی گوش. نه گوش سر که گوش دل که گوش جان. و جان جلا می‌یابد به عشق. به آغاز. آغازی عاشقانه از حقیقت. دریافت. مکاشفه.» به گزارش ایسنا، اجرای برنامه را ابراهیم بحرالعلومی یکی از بازیگران فیلم برعهده داشت و در این مراسم محمد متوسلانی نیز حضور داشت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست