1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دهمین نمایشگاه انفرادی کیارنگ علایی در گالری پروژه های آران

دهمین نمایشگاه انفرادی کیارنگ علایی در گالری پروژه های آران

کیارنگ علایی پروژه بلند مدت عکاسی خود را با عنوان «وضعیت چهارم» جمعه ۲۸ دی ماه جاری به روی دیوارهای گالری پروژه های آران می برد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، «وضعیت چهارم» دربرگیرنده بیست و چهار قطعه عکس با رویکرد مستندگرایانه و فاین آرت در نگاه به اقلیم گیلان است که علایی سال ها است با تمرکز بر لایه های فرهنگی آن خطّه، مشغول بازنمایی آن است.

در متن استیتمنت مربوط به نمایشگاه عکس «وضعیت چهارم» به قلم عکاس آمده است: « برای من گیلان یک غافلگیری بزرگ نیست، صبری بزرگ است. صبری برای به بار نشستن. صبری به اندازه توم بیجار گرفتن، صبری برای تیمارداری توم ها، صبری به اندازه نشستن روناس و نمک به جان ماهی سفید و شور کردن آن. صبری به ظرافت تخم های ابریشمی که زنان گیلانی، آن ها را در کاغذی می ریزند و زیر لباس خود در مجاورت پوست بدن شان می گذارند تا به گرمای پوست، کم کم شکفته شود و کرم ابریشم متولد شود. صبری بدون حرف برای مردهایی که از رودخانه ای بی ماهی، انتظار ماهی گرفتن دارند و کماکان با قلابی در آب، همان جا ایستاده اند.»

آثار این نمایشگاه در ابعاد مختلف از پنجاه سانتی متر تا دو متر، چاپ شده روی کاغذ فاین آرت ولوت ارائه شده اند و کتاب دو زبانه این مجموعه نیز توسط نشر حرفه هنرمند به چاپ رسیده که در روز افتتاحیه نمایشگاه، رونمایی خواهد شد.
همچنین پروتفولیوی هنرمند نیز در این نمایشگاه ارائه می شود که شامل عکس های دیگری از این پروژه طولانی است.
کیارنگ علایی در دو سال گذشته بخش های کوچکی از این مجموعه را در کشورهای فرانسه، آلمان و فنلاند به نمایش گذاشته است و عکاس معاصر صاحب سبکی چون مایکل کنا نیز درباره این پروژه قلم فرسایی کرده است.
افتتاح نمایشگاه «وضعیت چهارم» عصر روز جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است و نمایشگاه تا ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ همه روزه به جز شنبه ها پذیرای علاقه مندان است.
گالری پروژه های آران در تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، شماره پنج واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تور عکاسی از مناطق سیستان برگزار می شود
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «نوزده» در گالری دانشگاه هنر

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتی
    ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۴۸

    کیارنگ علایی را از طریق مقاله هایش شناختم و بعدها بواسطه صفحات او در فضای مجازی و دنبال کردن فعالیت هایش در حوزه عکاسی آشنایی بیشتری پیدا کردم
    همیشه برایم چنین شخصیت جستجوگر، باسواد، باهوش و فعالی قابل احترام بود، شاید دنبال کردن چنین شخصیتی برای من در دنیای عکاسی که چنین سرشار از انگیزه و با دانش بروز فعالیت می کند بسیار جذاب تر از دنیای عکس هایش باشد!
    نمایشگاه “وضعیت چهارم” را همراه با دوستان #پایگاه_عکس_چیلیک دیدم. در اولین مواجهه ام با عکس ها، حس آشنا و فضای گاه وهم انگیز گاه شاعرانه و گاه خیالی درون عکس ها، ما با خود به گیلان زیبا برد! اولین تاثیر عکس و شاید یکی از قوی ترین تاثیرات عکس، انگیزش احساس در مخاطب و همراهی او با دنیای عکس و ذهن و حس عکاس است. در بررسی تک به تک عکس ها ، برخی از عکس ها از لحاظ فرم بصری و زیبایی چشمگیر بودند و برخی دیگر فارغ از اصول و قواعد با شکستن ساختارها ذهنیت و احساس عکاس را قاب گرفته بود. این نمایشگاه را بایستی به صورت مجموعه عکس دید، مجموعه ای که با دقت انتخاب، ویرایش و چیدمان شده است و در کل شناسنامه ای از عکاس و دغدغه هایش را به خوبی نشان می دهد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست