1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. روایت «مهدی منعم» از اتفاق ۱۴خرداد ۶۸ بر دستان تشییع کنندگان

روایت «مهدی منعم» از اتفاق ۱۴خرداد ۶۸ بر دستان تشییع کنندگان

«مهدی منعم» از آن اتفاق ویژه که در ۱۴ خرداد ماه سال ۱۳۶۸ بر دستان تشییع کنندگان افتاد، حکایت کرد.
به گزارش گروه شبکه اجتماعی اتاق خبر دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ، این هنرمند عکاس که در آن سال به عنوان عکاس در گروه خبری عکاسان در موقعیت بهشت زهرا(س) حضور داشت برای امروز که ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ است عکسی از آن اتفاق منتشر کرد و با نمایش عکس، نظر خود را پیرامون تاثیر انتشار عکس در زمان مناسب مطرح کرد.

مهدی منعم در شبکه اجتماعی که خود پشتیبانی اش می کند نوشت: «برای اولین بار این عکس را که در سال ۱۳۶۸گرفتم، منتشر می کنم. به دلیل در دسترس نداشتن اسکن، با دوربین از روی نگاتیو عکس تهیه کردم. به نظر من باید این امکان وجود داشته باشد تا از اتفاقات مهمی که در کشور رخ می دهد، عکس های تهیه شده توسط عکاسان ایران در داخل کشور منتشر شود. بارها شاهد بودیم که به دلیل حساسیت امنیتی و عدم استقبال نشریات داخلی عکس های مهم با کپشن های خاص و بعضا مغرضانه در نشریات خارجی و در وسعت بسیار زیاد منتشر شده اند در حالیکه اگر همین عکس ها در روزنامه های داخلی چاپ می شد از تلخی و حساسیت آن کاسته می شد.
اتفاق رخ داده در مراسم تدفین امام خمینی به دو دلیل قابل بررسی است.
اول: دست اندر کاران مراسم بدون در نظر گرفتن بزرگی مراسم، تدابیر لازم را نیاندیشیده بودند.
دوم: احساسی شدن مردم که بی سابقه هم نبوده و نیست باعث به هم خوردن مراسم تدفین شد.
من یکی از عکاسانی بودم که در نزدیکترین محل به فرود هلی کوپتر حامل تابوت بودم. البته سعید صادقی، هوشنگ خادم بیات و … هم بودند. بعد از به هم خوردن مراسم از پایین کانکس یکی از دوستانی که آن زمان با آژانس های خارجی کار می کرد و نتوانسته بود از آن مراسم عکاسی بکنه به من پیشنهاد اغوا کننده ای داد که من قبول نکردم. زنده یاد کاوه گلستان هم آمد که البته با دست خالی نرفت و دوست عکاسی نگاتیو خام را به ایشان تحویل داد. الحق کاوه هم کپشن بسیار خوبی برای عکس نوشته بود. آن عکس در اکثر روزنامه های دنیا چاپ شد. من هنوز هم معتقدم که باید این امکان برای عکاسان مطبوعاتی فراهم شود تا بتوانند عکس های شان را در داخل کشور منتشر کنند.تجربه نشان داده که در دوره ای که از اینترنت، تلگرام، اینستاگرام و … خبری نبود عکس های خاص به خارج از کشور راه پیدا می کرد. امروز با وجود این همه امکانات، ارسال عکس به راحتی صورت می گیرد.
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس «جنگ خرمشهر» از نگاه جاسم غضبانپور در گالری هنر معاصر کیش
پسین
توصیه «گالری هنر طهران» به نیامدن در افتتاحیه نمایشگاه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست