1. خانه
  2. اخبار
  3. زندی: قیمت‌گذاری آثار اکسپو عکس معیار مناسبی ندارد

زندی: قیمت‌گذاری آثار اکسپو عکس معیار مناسبی ندارد

مریم زندی معتقد است: قیمت‌گذاری آثار در اکسپوی عکس ایران از معیار مناسبی برخوردار نیست و قیمت برخی عکس‌ها با ارزش آنها برابر نیست.

مریم زندی هنرمند عکاس در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره اکسپو عکس ایران گفت: ما در خیلی از کارها تجربه‌ای نداریم و بالاخره باید از جایی شروع کنیم، این اکسپو نیز اگر چه چندان به استاندارهای جهانی نزدیک نیست اما برای شروع بد نیست.
وی افزود: اگر چه برگزاری این اکسپو نقاط ضعفی دارد اما باید از جایی شروع شود، سال‌ها بگذرد تا متوجه آن نقاط ضعف بشویم و در جهت رفع آن تلاش کنیم.
زندی درباره قیمت‌گذاری‌های آثار در اکسپو عکس هم گفت: به نظرم قیمت‌های نامناسبی برای آثار اعلام شده است که به دلیل آشفته بازاری خرید و فروش آثار هنری است.
وی تصریح کرد: اگر چه ما هیچ کسی را برای ارزش‌گذاری صحیح آثار هنری در کشورمان نداریم اما تصور می‌کنم معیار درستی برای قیمت‌گذاری آثار اکسپو عکس وجود نداشته و قیمت برخی عکس‌ها با ارزش آنها برابر نیست.
زندی با تأکید بر این که قیمت عکس همیشه در ایران پایین بوده است گفت: عکس در بسیاری موارد یک اثر هنری محسوب می‌شود و در دنیا قیمت‌های بالایی برای یک عکس هنری در نظر گرفته می‌شود اما در کشور ما به دلیلی نداشتن منتقد هنری و معیاری برای ارزش‌‌گذاری آثار، هر هنرمندی با توجه به ذوق و سلیقه و اخلاقش قیمتی را روی آثارش می‌گذارد که ممکن است دراندازه ارزش آن اثر نباشد.
وی تصریح کرد: در اکسپو عکس نیز برخی آثار صرفا‌ً به دلیل اسم هنرمندی که پای اثر آمده، قیمت‌های بالایی در نظر گرفته شده است، درحالی که برخی از آنها آثار بسیار ضعیفی بودند.
زندی با اشاره به سابقه عکاس در نمایشگاه‌های فروش عکس گفت: اعتبار هر عکاس به سابقه عکاسی او بازمی‌گردد، درغیر این صورت کسی که به طور اتفاقی عکس خوبی بگیرد نمی‌تواند ادعای عکاسی را داشته باشد و اثرش در نمایشگاه فروش عکس ارائه شود. همان طور که برخی افراد صرفاً به دلیل اسمشان در اکسپو عکس ظاهر شدند.
وی درباره قیمت‌گذاری آثار خود در اکسپو هم توضیح داد: من سعی کردم در تبی که وارد شده گرفتار نشوم و قیمت‌های متعادلی را برای آثارم در نظر بگیرم.
وی همچنین درباره تنوع عکس‌های ارائه شده در اکسپو گفت: در اکسپوی عکس نباید محدودیتی برای نمایش عکس‌هایی از شاخه‌های مختلف عکاسی وجود داشته باشد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست