1. خانه
  2. اخبار
  3. ساخت دوربین عکاسی مجهز به فلاش تاریک برای بازماندن چشمها!

ساخت دوربین عکاسی مجهز به فلاش تاریک برای بازماندن چشمها!

پژوهشگران آمریکایی نوعی دوربین عکاسی مجهز به"فلاش تاریک" را توسعه دادند که با تابش پرتوهای فراسرخ و ماوراء بنفش به جای پرتوهای مرئی می تواند بدون ایجاد مزاحمت برای چشم نور لازم برای عکاسی در تاریکی را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نور تابیده شده از فلاشهای عکاسی می تواند برای چشم حاضران در عکس مزاحمتهایی ایجاد کند و موجب شود که در بسیاری از عکسهایی که به دلیل کمبود نور با فلاش گرفته می شوند چشمها بسته شوند.

اکنون محققان دانشگاه نیویورک در این "فلاش تاریک" به جای استفاده از نور طیف مرئی از طیف الکترومغناطیس نامرئی با چشم انسان استفاده کرده اند و به این ترتیب این فلاش به چشم هیچ آسیبی وارد نمی کند.

این دوربین جدید عکاسی قادر است در نور شب با کمک فیلترهای طیفهای ماوراء بنفش و فراسرخ عکاسی کند.

براساس گزارش نیوساینتیست، عکس حاصل از این دوربین جدید ثمره اتحاد دو عکس مختلف است به طوری که فلاش نور نامرئی تصویری شبیه به عکسی که در ویزورهای ویژه شب دیده می شود تهیه می کند و سپس یک عکس دیگر تاریک و بدون فلاش گرفته می شود که رنگها در آن به درستی وجود دارند. در ادامه یک نرم افزار ویژه در این دوربین عکاسی دو عکس را یکی می کند و یک تصویر واضح با رنگهای کامل را ارائه می کند.

کیفیت عکسهایی که این دوربین عکاسی دیجیتال می گیرد از دقت و وضوح بسیار بالایی برخوردار بوده و به این ترتیب تمام چشمهای حاضران در این عکس کاملا باز است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست