1. خانه
  2. اخبار
  3. سبکتکین: فریم عکس‌هایم را در طبیعت یافتم

سبکتکین: فریم عکس‌هایم را در طبیعت یافتم

 

سبکتکین:
فریم عکس‌هایم را در طبیعت یافتم
نمایشگاه عکس محمدرضا سبکتکین با عنوان "بازتاب خیال" در نگارخانه مژده گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نمایشگاه که رویکردی طبیعت گرایانه دارد، ۲۱ عکس از این هنرمند جوان به نمایش گذاشته شده که از طبیعت گرفته شده است.

از نظر وی عنوان "بازتاب خیال" به حس نوستالژیک وی در این عکس‌ها و دریچه دیدش به اطراف مربوط می‌شود و این عکس‌ها از محیط پیرامون، مناظر، طبیعت و اشیای اطراف هنرمند گرفته شده که عکاسی از این اشیا از زاویه دید وی صورت گرفته است. وی دوست دارد هر کس برداشت خود را از این آثار داشته باشد و تصمیم گیری در مورد عکس‌ها را به عهده مخاطب می گذارد.

محمدرضا سبکتکین در مورد الهام از طبیعت گفت: در اینکه طبیعت به تنهایی الهام بخش بسیاری از آثار هنری است تردیدی نباید به خود راه بدهیم، طبیعت کتابی است که هر برگ از آن می تواند یک سوژه یا انگیزه ای برای آفرینش یک اثر هنری باشد. لحظاتی از طبیعت هست که نمی‌توان از آن عکاسی نکرد و آن لحظه را برای همیشه به ثبت نرساند و جاودانه نکرد.

سبکتکین افزود: گاه حرکت‌های خاصی که از طبیعت می‌ببینم می‌تواند تحت عنوان یک جنبش در یک فریم بگنجد، این حرکت می تواند رقص یک علفزار یا گندمزار و چیزهایی از این دست باشد که درجای خود خالق زیباترین عکس‌ها است. بدین جهت دیدن این مناظر برای من به لحاظ عکاسی خیلی جالب توجه است که درنهایت مرا به یک فریمی می‌رساند که جز طبیعت نمی‌توانستم در جای دیگری آن را پیدا کنم.

این عکاس جوان که اولین نمایشگاه انفرادی‌اش را تیرماه امسال در فرهنگسرای ارسباران با عنوان "ریتم و بافت" برگزار کرد، افزود: عکاسی بسیار اتفاقی و خودجوش در زندگی من پیدا شد، من از سه سال پیش این هنر را به طور حرفه‌ای آغاز کردم. آنهم بایک دوربین کاملا ساده، حتی با دوربین‌های آنالوگ، از هرچیزی که به نظر زیبا و جالب بود عکاسی کردم، یکسری از این عکس‌ها نیز برایم بسیار جالب توجه است اما همه چیز از یکسال پیش سرعت خاصی به خود گرفت.

سبکترین‌ ادامه داد: از زمانی که اولین دوربین حرفه‌ای دیجیتالم را خریداری کردم از آن زمان عکس‌هایم متحول شد. در نتیجه مجموعه عکس‌هایی که از اوایل امسال گرفتم قابلیت به نمایش گذاشتن را پیدا کرد و اولین نمایشگاه انفرادی‌ام را تیرماه امسال برگزار کردم درست زمانی که دریافتم به فرم کلی درکارهایم دست پیدا کردم. درحال حاضر هم مجموعه عکسی در راستای همان مجموعه اول که به نمایش گذاشته شد، قابلیت نمایش پیدا کرد و برآن شدم تا دومین نمایشگاه انفرادی عکس‌هایم را در نگارخانه مژده به نمایش بگذارم.

این هنرمند ادامه داد: نباید از جایگاه مطالعات مختلف و کسب تجربه‌های فراوان در این عرصه همچون سایر عرصه‌ها گذشت که تاثیر بسزایی بر حرفه‌ای شدن هنر عکاسی و جانماندن آن از قافله پیشرفت دارد. ایران عکاسان حرفه‌ای دارد که در عرصه‌های بین المللی صاحب نام هستند.

نمایشگاه "بازتاب خیال" تا تاریخ ۲۶ بهمن در نگارخانه مژده دایر است. نگارخانه مژده واقع در سعادت آباد، علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، شماره ۲۷ واحد یک است. 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست