1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «سیدعباس میرهاشمی» چهره سال عکاسی شناخته شد

«سیدعباس میرهاشمی» چهره سال عکاسی شناخته شد

«سیدعباس میرهاشمی» چهره سال ۱۴۰۱ عکاسی شناخته و معرفی شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در مراسمی که شامگاه جمعه ۲۵ فروردین ماه جاری با عنوان «شب چهره‌های هنری سال ۱۴۰۱» در رشته‌های گوناگون هنری چون: سینمای مستند، سینمای داستانی، انیمیشن، تئاتر، موسیقی، معماری، پژوهش و عکاسی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد از نمی چند از اسامی هنرمندان تجلیل شد.
مراسم معرفی «چهره سال۱۴۰۱ هنر» دقایقی بعد از اذان مغرب و پذیرایی افطاری حاضران آغاز شد.

«سیدعباس میرهاشمی» چهره سال1401 عکاسی شناخته شد
در این مراسم که به مناسبت گرامی داشت هفته هنر انقلاب و با عنوان «تعهد به حقیقت» برگزار شد، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمهدی جوادی مدیر بنیاد سینمایی فارابی، محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، سیدحسام الدین حسینی مدیر مرکز رسانه‌ای سلوک، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین مسافرآستانه، میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، پرویز اقبالی، سعید صادقی، سیدعباس میرهاشمی، ایوب آقاخانی، محمدمهدی سیار، انوش معظمی، انسیه شاه حسینی و … حضور داشتند.
کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ابتدای این مراسم درباره چهره هنر سال ۱۴۰۱ گفت: «حوزه هنری خانه هنرمندان است و هنرمندان بسیاری کارشان را از اینجا آغاز کردند. سال ۱۴۰۱ سال سختی برای جامعه فرهنگ و هنر بود و هنرمندان متعهد انقلابی پای انقلاب ایستادند و نگذاشتند چراغ هنر انقلاب در رخدادها خاموش شود…»

«سیدعباس میرهاشمی» چهره سال1401 عکاسی شناخته شد
ادامه مراسم با پخش کلیپ و سخنرانی گذشت تا اینکه نوبت به معرفی چهره هنر سال ۱۴۰۱ در رشته عکس رسید که سیداحسان باقری در جایگاه حاضر شد و اظهار داشت: «در هنر عکاسی، امسال قرار شد هنرمند اثرگذار و منشأ اثر را انتخاب کنیم و با توجه به اینکه سیدعباس میرهاشمی، سال‌ها در قامت دبیری جشنواره تجسمی فجر بوده است و همچنین به دلیل اینکه در شرایط سخت به ویژه سال گذشته، «یا علی گفتن» و پای کار انقلاب ایستادن سخت است و ایشان پای هنر انقلابی ایستادند و جشنواره تجسمی فجر را برگزار کردند، به عنوان چهره هنر سال ۱۴۰۱ در عکاسی انتخاب شدند. هنرمندی که در این شب در رشته عکاسی تقدیر می‌شود هنرمندی است که سال‌ها پیش انجمن عکس انقلاب اسلامی را راه‌اندازی کرد و در کنار آن فعالیت‌های بسیاری را در راستای هنر انقلاب و دفاع مقدس انجام داد. ایشان علاوه بر سابقه بی‌نظیر خود در ثبت عکس‌های مهم انقلاب و دفاع مقدس سال گذشته دبیری جشنواره هنر‌های تجسمی فجر را عهده دار بود که با دشواری‌ها و فشار‌های گوناگونی روبرو بود، اما مجاهدانه آن را برگزار کرد.»
احسان باقری همراه با علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری از سیدعباس میرهاشمی به عنوان چهره عکاس سال ۱۴۰۱ تقدیر به عمل آوردند.
سیدعباس میرهاشمی متولد سال ۱۳۴۱ در ساوه و دارای کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر است و در اغلب جشنواره های عکس و مسابقات عکاسی کشور صاحب عنوان دبیری و داوری است. از شاخص ترین فعالیت های عکاسی و تالیفات مرتبط با فعالیت او می توان به: فجر نور، دلاوران، حماسه الوند، دوسالانه بین المللی عکس جهان اسلام، سومین جشنواره بین الملل هنرهای تجسمی فجر، خروش لاجوردی، نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس رضوی، راوی نورجلد(۱)، چهارمین دوسالانه عکس نور، کتاب عکس هیات(دور دوم)، مسابقه عکس مناسب سازی محیط شهری برای جانبازان، معلولین و سالمندان، سال سی، خط پشتیبان، هنر مقاومت جلد(۱)، خرمشهر حماسه مقاومت، و … اشاره کرد. 

در مراسم معرفی چهره های شاخص هنر انقلاب در سال ۱۴۰۱ از هدایت الله بهبودی در حوزه نویسندگی، محمدمهدی سیار در شعر و ترانه‌سرایی، ایوب آقاخانی در هنرهای نمایشی، علی اصغر فهیمی در پژوهش هنر، جواد خدایی در معماری، محسن اسلام زاده، محمد خیراندیش، حسین دارایی و جلیل سامان در رشته سینما نام برده و تقدیر شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس زهرا هوشیاری با عنوان «بالتازار»
پسین
فناوری هوش مصنوعی و چالش جایزه جهانی عکاسی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست