1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. فناوری هوش مصنوعی و چالش جایزه جهانی عکاسی

فناوری هوش مصنوعی و چالش جایزه جهانی عکاسی

برنده یک جایزه مهم عکاسی بعد از این که اعلام کرد عکس ارسالی‌اش به مسابقه به کمک هوش مصنوعی خلق شده است، از دریافت جایزه برگزیدگی آن عکس خودداری کرد.
فناوری هوش مصنوعی و چالش جایزه جهانی عکاسی
به گزارش «پایگاه عکس چیلیک» چندی پیش هنرمند آلمانی «بوریس الداگسن» با عکسی تحت عنوان «حافظه مخدوش» اقدام به ارسال عکسی به جشنواره جهانی عکاسی سونی کرد که در نهایت مراحل ارزیابی و داوری عکس ارسالی ایشان در بخش «عکاسی خلاق» به عنوان عکس برتر شناخته و معرفی شد. این در حالی بود که این هنرمند فاش کرد که به دنبال تاثیرگذاری هوش مصنوعی و به چالش کشیدن این فناوری در حوزه فستیوال های هنری بوده است.
آقای الداگسن می‌گوید قصدش از این کار آزمایش این مسابقه و دامن زدن به بحث‌ها در مورد آینده عکاسی بوده است.

فناوری هوش مصنوعی و چالش جایزه جهانی عکاسی
بوریس الداگسن در بیانیه‌ای که بر روی سایت شخصی خود منتشر کرده، اظهار داشته است که «شیطنت» کرده و از یکایک داوران این جشنواره عکاسی «برای انتخاب این عکس و تبدیل این لحظه به لحظه‌ای تاریخی» تقدیر و تشکر کرده است.

فناوری هوش مصنوعی و چالش جایزه جهانی عکاسی
آقای الداگسن در ادامه بیانیه خود آورده است: «تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی و عکس‌های واقعی نباید در جایزه‌ای شبیه این با هم رقابت کنند. این‌ها ماهیتی گوناگون با هم دارند و تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی پدیده‌ای با عنوان «عکس» به شمار نمی‌آید و دقت در همین نکته است که باعث می‌شود جایزه اهدایی از سوی این فستیوال عکاسی جهانی را قبول نکنم.»
برگزارکنندگان این مسابقه گفته‌اند: «بوریس الداگسن آن‌ها را در مورد تاثرگذاری این فناوری و حجم استفاده از هوش مصنوعی «گمراه» کرده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
«سیدعباس میرهاشمی» چهره سال عکاسی شناخته شد
پسین
«تلواسه هامون» حامد غلامی به تهران رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست