1. خانه
  2. اخبار
  3. عکاس اتریشی در گفت‌وگو با ایسنا:‌ آمده‌ام سلامی به ایران بدهم انسان‌ها در عکاسی برایم اهمیت زیادی دارند

عکاس اتریشی در گفت‌وگو با ایسنا:‌ آمده‌ام سلامی به ایران بدهم انسان‌ها در عکاسی برایم اهمیت زیادی دارند

عکاس اتریشی در گفت‌وگو با ایسنا:‌
آمده‌ام سلامی به ایران بدهم
انسان‌ها در عکاسی برایم اهمیت زیادی دارند

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۹۰/۰۵/۲۲
۰۸-۱۳-۲۰۱۱
۰۸:۴۹:۴۱
۹۰۰۵-۱۳۷۴۶: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

کورت هوربست‌، عکاس اهل اتریش است که از چندی پیش به ایران آمده و علاوه بر ارائه‌ی آثارش در گالری «شیرین»‌ در کارگاه‌های آموزشی نیز تدریس می‌کند.

این عکاس اتریشی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی انگیزه‌اش از آمدن به ایران توضیح داد:‌ ورودم به ایران پیرو پروژ‌ه‌ای است‌ که در بنگلادش، اکوادور و اتریش داشته‌ام. من به کشورهای مختلف سفر می‌کنم و از مردم و اهالی کشورها در محیط طبیعی‌ عکاسی می‌کنم.

وی ادامه داد:البته این بار زمان زیادی ندارم. تنها آمده‌ام تا سلامی به ایران بدهم و اطلاعات کلی درباره‌ی این کشور جمع آوری کنم. سفر اصلی من به ایران و پروژه‌های اصل در ماه ژانویه انجام می‌پذیرد.

هوربست دربار‌ه‌ی نمایشگاه عکس در گالری «شیرین» توضیح داد: نمایشگاه عکس من در گالری شیرین حاصل چند سال عکاسی در سه کشور است. افراد زیادی به گالری شیرین آمدند و واقعا موجب غافل‌گیری من شدند نکته‌ی جالب سوالات حرفه‌یی و تخصصی بود که از من پرسیده می‌شد.

وی درباره‌ی هدف و انگیزه‌هایش از آمدن به ایران بیان کرد: اهداف پیچیده‌ای در سر دارم و گستره‌ی انگیزه‌هایم وسیع است اما انتخاب موضوع مناسب برایم اهمیتی زیادی دارد، چرا که دوست دارم موضوعات خوب را از دریچه‌ی عکاسی نشان دهم.

این عکاس اتریش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قاب دوربینش به چه سوژه‌هایی بسته می‌شود بیان کرد:‌ انسان‌ها برایم از همه چیز مهم‌تر هستند. زیاد سفر می‌کنم و اهمیتی ندارد به کجا می‌روم. دوست دارم با آدم‌های مختلف ارتباط برقرار کنم و از طریق عکاسی دریچه‌ای به وجود آورم که با قسمت‌های مختلف دنیا آشنا شوم.

***

کورت هوربست که در حاشیه‌ی کارگاه آموزش‌اش در فروشگاه مرکزی شهر کتاب با خبرنگار ایسنا گفت‌وگو می‌کرد،‌ پس از رو به رو شدن با جمعیت حاضر در این فروشگاه در سخنانی گفت:‌ از اینکه همه‌ی شما اینجا هستید واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. موضوع این کارگاه آموزش پروژه‌های اخیرم است که زمان زیادی صرف آن کرده‌ام.

به گزارش ایسنا، کورت هوربست در این کارگاه آموزشی آثارش را که حاصل عکاس در کشورهای بنگلادش اکوادور و اتریش بود را برای حاضران نمایش داد و درباره‌ی ویژگی‌های فنی آثار توضیحاتی ارائه داد.

هوربست بیان کرد:‌ هدفم از عکاس در چنین مکان‌هایی این بود که به آدم‌هایی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، سری بزنم و این فرصت را به آن ها بدهم که از آن‌ها عکس گرفته شود.

وی افزود:‌ آدم‌های روستایی به خاطر محدودیت های مالی که دارند، شاید این فرصت بر ایشان فراهم نشود که بتوانند عکس‌های یادگاری داشته باشند. می‌خواستم عکس‌ها را علاوه بر چاپ کردن در اختیارشان قرار دهم.

هوربست خاطر نشان کرد:‌خوشبختانه این پروژه‌ای موفق بود چون منجر به خوشحال شدن بسیاری از روستاییان شد.

***

پس از صحبت‌های هوربست فیلم کوتاهی درباره‌ی نحوه‌ی فعالیت‌ این عکاس به درخواست مخاطبان پخش شد که از ارتباط این هنرمند با سوژه‌هایش روایت می‌کرد.

این کارگاه آموزشی با پرسش و پاسخی تخصصی بین مخاطبان و هوربست پایان یافت.

به گزارش ایسنا‌، کورت هوربست در سال ۱۹۷۲ در اتریش به دنیا آمد‌؛ علاوه بر تحصیلات در رشته‌ی ارتباطات در سال ۱۹۹۲ به تحصیل در رشته‌ی عکاسی پرداخت.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تاسیس یک مدرسه عکاسی در اتریش اشاره کرد.

وی در حال حاضر مشغول تدریس در رشته‌ی تاریخ عکاسی و خبرنگاری است و در دانشگاه علوم کاربردی سنت پولتن به ارائه درس گفتار می‌پردازد.

همچنین هوربست در سال ۲۰۱۰ برنده‌ی جایزه‌ی اول «پریکس دلا فتوگرامن» در پاریس شد و در همان سال جایزه‌ی عکس پرتره «تایلور» و«سینگ» در لندن را به خود اختصاص داد.

«برف تابستانی» ‌، «شوالیه سیاه» و «جان سالم به در بردن» از کتاب‌های منتشر شده توسط این هنرمند عکاس است.

انتهای پیام

کد خبر: ۹۰۰۵-۱۳۷۴۶

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست