1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس‌های مبارک به پایین کشیده می‌شود *۷ هزار کاریکاتور و طرح تحقیرآمیز از فرعون مصر در سه هفته!

عکس‌های مبارک به پایین کشیده می‌شود *۷ هزار کاریکاتور و طرح تحقیرآمیز از فرعون مصر در سه هفته!

عکس‌های مبارک به پایین کشیده می‌شود
*۷ هزار کاریکاتور و طرح تحقیرآمیز از فرعون مصر در سه هفته!

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۸۹/۱۱/۲۷
۰۲-۱۶-۲۰۱۱
۱۶:۱۴:۱۷
۸۹۱۱-۱۷۸۲۰: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

کاریکاتوریست‌ها و طراحان گرافیکی در مصر و بسیاری از کشورهای جهان به ویژه جهان عرب نزدیک به هفت هزار کاریکاتور از دیکتاتور ۸۳ ساله مصر ترسیم کردند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بسیاری از کاریکاتورهای کشیده شده از سقوط مبارک با الهام از نمادهای مصر باستان و فرعون‌های مصر و همچنین نماد مومیایی ترسیم شده است.

 

به گزارش منابع رسانه‌ای در امارات متحده عربی، رئیس جمهوری مادام العمر و مخلوع مصر که با سی سال در این سمت برای خود یک رکورد به وجود آورده بود بار دیگر موفق به کسب یک رکورد دیگر در غصب کرسی ریاست جمهوری مصر شد.

 

در سه هفته از خروش مردمی در مصر، بسیاری از کاریکاتورها را افراد و به ویژه جوانان گمنام مصری ترسیم و در فضای مجازی قرار داده‌اند. کاریکاتوریست‌های عربی به ویژه کاریکاتوریست‌های عرب مقیم اروپا و آمریکا نیز به شدت در این عرصه در سه هفته گذشته فعال بوده‌اند و نه تنها در فضای مجازی و اینترنت بلکه کارتون‌های خود را در روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های معتبر کشورهای اروپایی و شمال آمریکا نیز به چاپ رسانده‌ و عرضه نمودند.

 

در کاریکاتورهای افراد آماتور و غیر حرفه‌یی در این رشته نیز مشاهده سقوط مبارک پس از سقوط دیکتاتور تونس و در نوبت بودن سقوط سایر رهبران عرب پس از سقوط مبارک بسیار قابل توجه و قابل تامل است. بسیاری از جوانان مصری امید به زندگی بهتر و امید به سقوط دیکتاتوری مبارک را در قالب کاریکاتورهای خود که بسیار ساده نیز هستند و بعضی از آنها بیشتر شبیه نقاشی می‌نمایند را از خود به یادگار گذاشتند.

پس از سقوط مبارک روزنامه‌های پرسابقه مصری که از تیغ تیز سانسور و حکومت نظامی خلاصی یافته‌اند نیز به این موج هنری پیوسته‌اند در ده‌ها کاریکاتور ترسیم شده از مبارک در این پیوند سرنوشت مبارک با سقوط دیکتاتورهایی همچون صدام معدوم نیز دیده می‌شود.

 

کاریکاتوریست‌های عراقی نیز در این ارتباط پیشتاز بوده‌اند و کارتون‌های مبارک، بن‌علی و صدام را در زباله‌دان تاریخ ترسیم نموده‌اند در ایران کارتونیست‌های کشورمان نیز تاکنون بیش از ۱۵۰ طرح و کاریکاتور از انقلاب مصر و سقوط دیکتاتور نامبارک آن ترسیم کرده‌اند که پیوند سرنگونی مبارک با سرنوشت محتوم محمدرضا شاه پهلوی و صدام معدوم از قابل توجه‌ترین آنها بوده است منابع رسانه‌ای در امارات از خشم بسیاری از سران عرب و حکومت‌های خودکامه آنان از این کاریکاتورها خبر می‌دهند و از این وحشت دارند که این موج به کشورهای آنان نیز سرایت کند اکنون در مصر عکس‌های مبارک به پایین کشیده می‌شود و تصاویرش پاره می‌شود، تمبرهایش باطل شده و سوزانده می‌شود و کاریکاتورهایش از سرنوشتی همچون فرعون‌هایی که ادعای خدایی می‌کردند خبر می‌دهد.

 

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست