1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده به مناسبت روز قدس به نمایش درآمد

عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده به مناسبت روز قدس به نمایش درآمد

منتخبی از عکس‌های مجموعه «دیوار» آلفرد یعقوب‌زاده روز گذشته ـ نهم شهریور ماه ـ بدون حضور عکاس در موزه فلسطین به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،در این نمایشگاه ۳۲ عکس با موضوع فلسطین از مجموعه عکس های «دیوار» یعقوب‌زاده به مناسبت روز قدس در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش درآمد.

عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده به مناسبت روز قدس به نمایش درآمد

این عکس‌ها پیش از این سال ۸۷ در مجموعه کامل تری در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش درآمده بود و بخشی از گنجینیه این موزه محسوب می‌شود.
آلفرد یعقوب‌زاده متولد ۱۳۳۷ است. او در سال ۱۳۵۷ در آغاز انقلاب اسلامی، تحصیل در رشته طراحی داخلی را رها کرد و وارد دنیای عکاسی شد. یعقوب‌زاده به مدت سه سال در گروه جنگ‌های نامنظم شهید دکتر چمران حضور داشت و برای رسانه‌های داخلی و خارجی عکاسی کرد که حاصل آن با عناوین «جنگ ایران و عراق» و«چهره‌های جنگ» به چاپ رسیده است.
عکاسی جنگ ایران و عراق و همکاری با خبرگزاری آسوشیتدپرس و آژانس عکس سیگما از جمله فعالیت‌های اولیه این هنرمند در عکاسی است.
عمده فعالیت‌های حرفه‌یی او به ثبت رویدادهای گروگانگیری در جنگ لبنان اختصاص دارد.
یعقوب‌زاده از بحران های داخلی سومالی، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، کوبا، هند، ترکیه، روسیه، عراق، چین، چچن، سری لانکا، آمریکا و… لحظات تاریخی را ثبت کرده است.
مجموعه «صلح تحمیلی» نیز حاصل سیزده سال همراهی او با مبارزان فلسطینی است.
یعقوب زاده از بحران‌های داخلی سومالی، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، کوبا، هند، ترکیه، روسیه، عراق، چین، چچن، سری‌لانکا، آمریکا و… نیز عکاسی کرده و این لحظات تاریخی را ثبت کرده است.
او پیش از این در مقابل‌ تهاجم‌ صهیونیست‌ها به‌ زندان‌ اریحا، توسط مردان‌ مسلح‌ در منطقه‌ خان‌ یونس‌ شهر غزه در فلسطین‌ همراه دو خبرنگار خارجی دیگر‌ به ‌گروگان گرفته شد‌ که پس از مدت کوتاهی آزاد شد.
این هنرمند عکاس در عین حال تجربه‌های ارزشمندی در زمینه آیین‌ها و مراسم مذهبی و سنت‌ها در بیش از ۲۴کشور دارد. وی این مجموعه را در کتابی با عنوان «مسیحیت در جهان» منتشر کرده و نمایشگاه این عکس‌ها را در میلان، بوداپست، پاپونیان و چند شهر اروپایی بر پاکرده است.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه «دیوار» از دهم شهریور همه روزه به جز روزهای تعطیل، از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ به موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴ مراجعه کنند.
انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست