1. خانه
  2. اخبار
  3. کتاب «سیمای تهران» با عکس‌هایی از تهران قدیم رونمایی شد

کتاب «سیمای تهران» با عکس‌هایی از تهران قدیم رونمایی شد

جلد نخست کتاب سیمای تهران در سده ۱۳، شامل ۲۵۰ عکس از تهران قدیم، شب گذشته در ضیافت افطار هنرمندان با شهردار تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران، این کتاب که نام‌ محمدحسن سمسار و فاطمه سراییان را به عنوان نویسنده، محقق و پژوهشگر بر پیشانی خود دارد به همت موزه عکسخانه شهر وابسته به معاونت هنری این سازمان، کاخ گلستان و مؤسسه نشر شهر به چاپ رسیده است.
عکس‌های این کتاب مربوط به دوره زمانی ۱۲۷۴ قمری(ورود عکاسی به ایران) تا حدود سال ۱۳۰۰ قمری و شامل ۲۵۰ عکس از تهران قدیم است که برخی از آنها برای اولین بار منتشر می‌شوند. برخی از عکاسان معروفی که آثارشان در این کتاب دیده می‌شود عبارتند از آقارضا عکاس‌باشی، عبدالله قاجار، پاپازیان، لوییچی پشه و مونتابونه( عکاس ایتالیایی).
این کتاب به مناسبت یکصدمین سال تاسیس قانون بلدیه و به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است. جلد دوم این کتاب تا آغاز دوره پهلوی، جلد سوم از پهلوی تا آغاز انقلاب و جلد چهارم دوران انقلاب را شامل می‌شود. ضمنا سایر مراکز که با موزه عکسخانه شهر در انتشار این مجموعه مشارکت دارند عبارتند از: ستاد بلدیه، سازمان زیباسازی شهر تهران و … .
در این مراسم علاوه بر نویسندگان کتاب، از امیرمسعود شهرام‌نیا (مدیرعامل موسسه نشرشهر) مسعود سریع‌القلم (معاون فرهنگی نشرشهر) پروین ثقه‌الاسلام (رییس کاخ موزه گلستان) و مژگان طریقی (رییس عکسخانه شهر) به عنوان بانیان اصلی چاپ و انتشار این کتاب توسط شهردار تهران تقدیر شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست