1. خانه
  2. اخبار
  3. مجموعه عکس‌های «بهمن جلالی» در فلورانس رعنا جوادی: پروژه عکاسی مشترک اصفهان و فلورانس به فصلی دیگر موکول شد

مجموعه عکس‌های «بهمن جلالی» در فلورانس رعنا جوادی: پروژه عکاسی مشترک اصفهان و فلورانس به فصلی دیگر موکول شد

عکس‌های «بهمن جلالی» از سه مجموعه «انقلاب»،«کویر» و«مناظر شهری» در حالی این روزها در مجموعه «ویلا رومانا» شهر فلورانس نمایش داده می‌شود که پروژه همزمان رعنا جوادی برای عکاسی از فلورانس در کنار عکس‌های اصفهان به فصلی دیگر موکول شد.

رعنا جوادی عکاس و همسر زنده‌یاد بهمن جلالی که چند روزی است از این سفر بازگشته ،درباره این نمایشگاه به خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این مجموعه در واقع موسسه‌ای آلمانی واقع در شهر فلورانس ایتالیا است و هرسال فضایی را در اختیار هنرمندان جوان قرار می‌دهد تا برای ‌زمانی درآنجا کار کنند. هرسال یک هنرمند بین‌المللی برای این برنامه دعوت می‌شود و امسال هم قرار بود این فرصت در اختیار بهمن جلالی قرار بگیرد.

او ادامه داد: پیش از سفر به آلمان، بهمن عکس‌های خود را برای نمایش در ایتالیا انتخاب کرده بود. این مجموعه‌ شامل ۴۸ عکس‌ از مجموعه‌های «انقلاب»، «کویر» و «مناظر شهری» می‌شود که در اندازه‌های ۶۰ × 90 در ایتالیا نمایش داده و با استقبال تماشاگران مواجه شد، به ویژه دو مجموعه «کویر» و «انقلاب» او همه را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

این نمایشگاه در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ مصادف با ۲۸ خردادماه ۸۹ در شهر فلورانس آغاز به‌ کار کرده ونمایش آن تا پایان ماه آگوست ادامه دارد.

جوادی همچنین درباره پروژه‌ای که خودش قصد داشت همزمان در شهر فلورانس انجام دهد،توضیح داد: همزمان با این نمایشگاه پیشنهاد داده بودم که مجموعه عکس‌های اصفهان را در شهر فلورانس که خواهرخوانده اصفهان است به نمایش بگذارم و از آن عکاسی کنم ،اما این اتفاق به دلیل ازدحام توریست در این فصل نیافتاد.

این عکاس عنوان کرد: برای این پروژه از میدان نقش جهان اصفهان عکس گرفته بودم و آن‌ها را دراندازه‌های دومتر و بزرگ‌تر برروی بنرهایی چاپ کردم. قرار بود این عکس‌ها در مدت حضورم در شهر فلورانس نصب شود و طی این فرصت از عکس‌های اصفهان در فلورانس و مردمان این شهر که از کنار این بنرها رد می‌شوند عکاسی ‌کنم،اما به دلیل تراکم جمعیت که پیش از این پیش‌بینی آن را نکرده بودم، موفق نشدم کار را به پایان برسانم و ترجیح دادم این پروژه را به فرصت دیگری موکول کنم.

او درباره زمان احتمالی ادامه این کار توضیح داد: مدیران این موسسه پیشنهاد پاییز و زمستان را دادند و امیدورام در صورت پیدا کردن یک اسپانسر بتوانم عکس‌های فلورانس را هم در شهر اصفهان به نمایش بگذارم تا این پروژه را از بعد دیگری هم تکمیل کنم.

گفتنی است؛ این روزها بخشی از عکس‌های مستند اجتماعی جلالی و جوادی ،در کنار تعداد دیگری از هنرمندان عکاس در نمایشگاه «تهران مستند» در گالری آران نمایش داده می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست