1. خانه
  2. اخبار
  3. مدال طلای مسابقه جهانی PX3 به بانوی عکاس ایرانی رسید

مدال طلای مسابقه جهانی PX3 به بانوی عکاس ایرانی رسید

عکاس هنرمند ایرانی " حمیده ذوالفقاری " در مسابقه ی جهانی PX3 (Prix de la Photographie Paris) که در شهر پاریس برگزار می شود، حضور یافت و با ارایه عکسی از اقوام ایرانی مدال طلا و جایزه رتبه نخست این مسابقه را در سال ۲۰۱۲ از آن خود کرد.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " هیات داوران این دوره از مسابقه جهانی PX3 مدال طلای این رقابت هنری را در سال جاری میلادی – ۲۰۱۲ – از میان هزاران قطعه عکس رسیده از میان آثار عکاسان ۸۵ کشور از سرتاسر جهان به عکسی از بانوی عکاس ایرانی با عنوان " تفاوت ها " اختصاص دادند.

مدال طلای مسابقه جهانی PX3 به بانوی عکاس ایرانی رسید

دبیرخانه این فستیوال از جمله اهداف برگزاری این مسابقه را تلاش برای بهترین شکل ارتقای هنر عکاسی و کشف استعدادها از سرتاسر جهان معرفی کرده است تا بتواند از میان علاقه مندان و عکاسان سرتاسر جهان موفق ترین ها را به جامعه هنرمندان پاریس در کشور فرانسه معرفی نماید.

حمیده ذوالفقاری متولد تهران است و دانش آموخته عکاسی از دانشگاهی در ایالت کالیفرنیا است. ایشان به مدت چهار سال پس از دانش آموختگی از دانشگاه جهت انجام پروژه های عکاسی هنری در سانفرانسیسکو به سر برده و عکاسی در ایران را از سال ۱۳۶۷ آغاز کرده اند.

وی نگاه خود را در لایه های تصویری فرهنگ، مذهب و تفاوت سبک های زندگی متمرکز کرده و تاکنون نمایشگاه های متعددی را به شکل انفرادی و گروهی در کشورهای ایران، آمریکا، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و سوئیس برگزار کرده است.

از جمله موفقیت های عکاسی ایشان می توان به: عکس منتخب در مسابقه عکس سالانه موزه هنرهای معاصر در تهران(۱۳۶۸)، برگزاری نمایشگاه عکس در دفتر سازمان ملل در تهران(۱۳۸۴)، عکس منتخب در مسابقه جهانی هنر و نیایش(۱۳۸۴)، عکاسی در دفتر یونیسف از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ اشاره کرد.

  این بانوی عکاس تجربه انتشار آثار خود را با کتاب مشترک " تهران " آغاز کرد و در ادامه کتاب مستقل و نفیس " زن، زندگی، اقوام ایرانی " به دو زبان پارسی و انگلیسی است که تجربه بیش از دو دهه سفر به مناطق گوناگونی از کشور و عکاسی از اقوام مختلف ایرانی را به شکلی ویژه در قالب موضوع هایی بر اساس عنوان کتاب به نمایش گذاشته است.
عکس های برگزیدگان و راه یافتگان این مسابقه همچون سال های گذشته به شکل نمایشگاهی در شهر پاریس به نمایش گذاشته می شوند و در کتاب سالانه این مسابقه با کیفیتی بالا و به شکل تمام رنگی به چاپ می رسند.
جهت مشاهده گزارش موفقیت حضور این عکاس و کسب مدال طلا و رتبه نخست در مسابقه جهانی PX3 پاریس " ایـنـجـا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست