1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. موفقیت عکاسان ایرانی در مسابقه آساهی شیمبون ژاپن

موفقیت عکاسان ایرانی در مسابقه آساهی شیمبون ژاپن

تعدادی از عکاسان ایرانی در هشتاد و چهارمین مسابقه بین المللی عکاسی آساهی شیمبون ژاپن موفق به راه یابی و کسب جوایز و تندیس این مسابقه شدند. 

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک تعداد پانزده تن از عکاسان ایرانی به هشتاد و چهارمین مسابقه بین المللی عکاسی آساهی شیمبون کشور ژاپن دست پیدا کردند.
جشنواره بین‌المللی عکس «آساهی شیمبون» یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های عکاسی جهان است که توسط انجمن عکاسی ژاپن و مؤسسه انتشاراتی آساهی شیمبون به‌ عنوان دومین روزنامه پرتیراژ جهان، اجرا و در شهرهای توکیو، ناگویا، اوزاکا و سایر شهرهای بزرگ کشور ژاپن برگزار می‌شود.

برای این دوره از جشنواره تعداد ۷۶۲۹ قطعه فایل عکس از شرکت کنندگان ساکن در ۵۶ کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد که بیشترین تعداد عکس های ارسالی، متعلق به ایران با ۹۴۴ اثر گزارش شده است و در مجموع تعداد ۱۰۱ قطعه عکس توانست با حضور در نمایشگاه این دوره بر رقبای خود برتری یابند.
امید شکری، علی ذوالقدری ، امیرمسعود عربشاهی، فرزین احمدی، حمید سبحانی، مهدی خدادادزاده، محمدرضا جلیل‌زاده، محمد آهنگر، محمد عطایی محمدی، نازلی عباسی، ساناز…، سیدمتین هاشمی آقاجاری، شاهین خلجی، ژاله بهرامی، ملیحه قره‌چلو عکاسان ایرانی هستند که موفق به دریافت جوایز و تندیس های این جشنواره شدند.

همچنین در نمایشگاه عکاسی بین‌المللی امسال، یک تغییر جدید در روند معمول گذشته مشاهده شد که عکس هایی با موضوعات تازه را یافته و به عنوان برجسته‌ترین اثرها معرفی شدند.
در دوره های گذشته، این نمایشگاه به عکاسان اجازه می‌داد تا از تکنیک‌های پردازش تصویر مانند ترکیب تصاویر استفاده کنند؛ اما امسال، با تأکید بر موضوعات تازه و اصلی، تجدید نظر مثبتی در روند سیاست گذاری، ارزیابی و انتخاب آثار انجام شد.
لازم به یادآوری است که اگر چه در سطح جهانی، هنوز ویروس کرونا به طور کامل پایان نیافته است و جنگ‌های بزرگ در بسیاری از نقاط جهان ادامه دارد، اما در این نمایشگاه، عکس‌های شاد از زندگی روزمره، وجود داشتند که حس اهمیت و شادی را به بینندگان منتقل می‌کردند و امیدی را در دستان آنان قرار می‌دادند.

از طرف دیگر، در حالی که تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به شدت محبوب شده‌اند، اما یکی از ویژگی‌های امسال نمایشگاه عکس آساهی شیمبون ژاپن، برخورداری اثرهایی با حس انسانی و طبیعی بوده است که به صورت دیجیتالی قابل بازتولید نیستند. این اثرها ارزش ثبت احساسات و ارتباطات واقعی را به تصویر می‌کشند. با این حال، برای رسیدن به سطوح بالاتر در مسابقه، لازم است تصاویر نه تنها از لحاظ فنی برتری داشته و تأثیرگذار باشند، بلکه باید بینندگان را جذب نموده و خلاقیت آنها را شکوفا سازد.
در مجموع نگاه شورای ارزیابی و گروه داوری عکس ها با مرور آثار راه یافته به نمایشگاه عکس امسال آساهی به کشف موضوعات جدید، بیان شادی و امید، و توانایی عکسبرداری در القاء احساسات و الهام بخشیدن به بینندگان متمرکز بوده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
کتاب «راهنمای دوربین نیکون D850» به چاپ سوم رسید
پسین
هفته فیلم و عکس سبزوار و نمایشگاه «۳۰عکس ۳۰عکاس»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست