1. خانه
  2. اخبار
  3. میهمانان و داوران خارجی جایزه جهانی بیداری وارد تهران شدند

میهمانان و داوران خارجی جایزه جهانی بیداری وارد تهران شدند

خبرگزاری فارس: میهمانان و داوران خارجی «جایزه جهانی بیداری» صبح امروز وارد تهران شدند و از آثار به نمایش درآمده در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) از نزدیک دیدن کردند.

خبرگزاری فارس: میهمانان و داوران خارجی جایزه جهانی بیداری وارد تهران شدند

امیر عبدالحسینی دبیر اجرایی نخستین جایزه جهانی بیداری با اعلام این خبر به خبرنگار هنرهای تجسمی فارس گفت: میهمانان و داوران خارجی نخستین جایزه جهانی بیداری وارد تهران شده‌اند و امروز از آثار به نمایش درآمده در این جشنواره در موزه امام علی(ع)‌دیدن کردند و هم‌اکنون نیز در حال داوری آثار این جشنواره هستند که تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد.

عبدالحسینی از برنامه‌های گروه میهمانان خارجی این جشنواره در روز شنبه ۲۰ خردادماه خبر داد و گفت: روز شنبه ۲۰ خردادماه برنامه‌های ورک‌شاپ،‌ همایش علمی، نشست‌های تخصصی و سمینارهای جایزه جهانی بیداری با حضور میهمانان خارجی در موزه امام علی(ع) برپا خواهد شد که از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ ادامه دارد.

دبیر اجرایی جایزه جهانی بیداری درباره جزئیات این برنامه‌ها در روز شنبه ۲۰ خرداد توضیح داد: پکا لوری از فنلاند در بخش جنبی رشته پوستر نمایشگاهی از آثارش را به همراه کارگاه آموزشی خواهد داشت،‌ چاز ماویان دیویس از زیمباوه نیز در بخش جنبی رشته پوستر به نمایش آثارش می‌پردازد. الکساندرا فالدینا و اسوتلانا فالدینا به همراه اعضای استودیو فالین از کشور روسیه نیز در رشته پوستر کارگاه آموزشی خواهند داشت. در رشته کاریکاتور هیکابی دمیرچی از ترکیه نمایش آثار  دارد و کارگاه عملی برگزار می‌کند و ماریا دوسوکرو رودریگز از برزیل هم در رشته کاریکاتور به ارائه سخنرانی و میزگرد خواهد پرداخت.

به گزارش فارس، هیئت انتخاب آثار و داوران در رشته پوستر این جایزه جهانی، متشکل از ابراهیم حقیقی، مصطفی اسداللهی و مصطفی گودرزی از ایران و یوجی ساتو از ژاپن و الکساندر فالدین از روسیه هستند،‌ در رشته عکس سیدعباس میرهاشمی،‌فرزاد هاشمی و ابراهیم حاتمی کیا به همراه میشل ستبون از فرانسه و شهیدالعالم از بنگلادش کار داوری آثار این بخش را بر عهده دارند و در رشته کاریکاتور نیز کامبیز درم‌بخش، بهرام عظیمی،‌مسعود ضیایی زردخشویی از ایران به همراه مارسیو لیته از برزیل و جیوکس از ایتالیا آثار این بخش را داوری می‌کنند.

مراسم اختتامیه نخستین جایزه جهانی بیداری و اهدای جوایز به برگزیدگان روز 22 خردادماه در موزه هنرهای معاصر تهران با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

جایزه جهانی بیداری در ۳ رشته پوستر، عکس و کاریکاتور با شعار «بیداری، حقیقت دنیای امروز، نویدبخش فردای نیک»  از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شده است.

جوایز در هر رشته شامل جایزه بزرگ و ۵ اثر برگزیده است که جایزه بزرگ شامل تندیس زرین، لوح افتخار و مبلغ ۱۰ هزار یورو است و به پنج اثر برگزیده درهر رشته نیز لوح تقدیر به همراه ۲۵۰۰ یورو اهدا می شود.

جشنواره جهانی بیداری به ریاست علی عسگری است و محمدحسین نیرومند نیز ریاست شورای سیاست گذاری را بر عهده دارد. امیر عبدالحسینی دبیر اجرایی این جایزه است و  در شورای سیاست گذاری نیز علی عسگری، محمدحسین نیرومند، مسعود شجاعی طباطبایی، محمدمهدی رحیمیان، مهدی توکلیان و امیر عبدالحسینی حضور دارند.

انتهای پیام/

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست