1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس «ایران از نگاه کروات‌ها» در زاگرب افتتاح شد

نمایشگاه عکس «ایران از نگاه کروات‌ها» در زاگرب افتتاح شد

نمایشگاه عکس ایران از نگاه کروات‌ها با عنوان «از ایران با عشق» در گالری بادرو در یکی از میادین اصلی شهر زاگرب برگزار می شود، ۸۰ تصویر منتخب از ۱۹ هنرمند عکاس کروات به نمایش درآمده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه عکس ایران از نگاه کروات‌ها با عنوان «از ایران با عشق» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زاگرب و شهرداری شهر زاگرب با حضور شهردار زاگرب، مشاور علمی رئیس جمهور، اساتید دانشگاه، دانشجویان زبان فارسی و علاقه مندان به فرهنگ ایران افتتاح شد.
در این نمایشگاه که از ۳۰ مهر تا ۱۱ آبان ماه در گالری بادرو در یکی از میادین اصلی شهر زاگرب برگزار می‌شود، ۸۰ تصویر منتخب از ۱۹ هنرمند عکاس کروات به نمایش در آمده است.
تاکنون طی ۵ سال اخیر بیش از ۱۲۰ تن از دانشجویان و اساتید دانشگاه کرواسی تحت عنوان اردوهای ایرانشناسی به ایران سفر داشته‌اند و عکس‌های زیبایی از فرهنگ، هنر و تمدن ایران زمین را به یادگار با خود به کرواسی آورده‌اند که منتخبی از آن در این نمایشگاه در معرض دیدعموم قرار گرفت.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی رایزن فرهنگی کشورمان در کرواسی ضمن خوشامدگویی به حضار اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه نشان‌دهنده علاقه مردم کرواسی به ایران است. با وجود آن که عکاسان شرکت‌کننده در این نمایشگاه فرصت سفر به تمامی نقاط ایران را نداشته‌اند اما از زاویه دوربین خود تصاویر شاخصی از آداب رسوم و هویت تاریخی ایران را به تصویر کشیده اند.
در ادامه این مراسم آقای باندیچ شهردار شهر زاگرب ضمن خوشامدگویی به حضار این نمایشگاه را گامی در جهت توسعه روابط فرهنگی ایران و کرواسی دانست و از آنکه شهرداری زاگرب در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته است ابراز خشنودی نمود و عنوان کرد امیدوارم همکاری های فرهنگی بین شهرداری زاگرب و مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تداوم یابد.
شهردار زاگرب همچنین درسخنانش اظهارداشت: علی‌رغم فاصله جغرافیایی، ایران و کرواسی به لحاظ فرهنگی بسیار به هم نزدیک است و امیدوارم روز به روز این روابط توسعه یابد.
وی در آینده‌ای نزدیک جهت دیدار با شهردار تهران عازم ایران خواهد شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست