1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایش آثار نسل جوان عکاسی ایران در نمایشگاه «نیو فولدر ۰۲»

نمایش آثار نسل جوان عکاسی ایران در نمایشگاه «نیو فولدر ۰۲»


خبرگزاری فارس: آثار نسل جوان عکاسی ایران در نمایشگاه «نیو فولدر ۰۲» در گالری «راه ابریشم» روی دیوار رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نمایشگاه که با عنوان «نیو فولدر۰۲» برپا شده است، آثاری از هوفر حقیقی، رضا شجاعی، پرنیان فردوسی،حامد فرهنگی،سارا نعیم‌پور، رویا نوری‌نژاد به انتخاب آرش فائض به نمایش درآمده است.
در این نمایشگاه هر عکاس بیانیه‌ای را در کنار آثارش ارائه کرده است و درباره آن چه عکاسی کرده است توضیحاتی داده است.
آرش فائض که کار انتخاب آثار این نمایشگاه را برعهده داشته است درباره برپایی نمایشگاه نیوفولدر ۰۲ چنین نوشته است: «نیو فولدر دوم هم رقم خورد. این بار دقیق‌تر و درنظرگرفتن پیشنهادات دوستان. نیوفولدر دارد بزرگ می‌شود و عدد ۰۲ غروربرانگیز. آن قدر مجموعه‌های تحسین برانگیز پیش رویم گذاشته شد که عدد ۰۳ را برای نیوفولدری دیگر از هم اکنون آماده کرده‌ام. این نسل به ویژه متاخرترها، دلم را قرص می‌کنند. از دوره‌ای که قرار است عکاسی ایران را بهتر از هر زمان دیگری بسازد. نگاهش آکادمیک است و با آگاهی به چالش می‌کشاند. از استادانش سپاس‌گزار است و در عین حال، با احترام می‌گذرد از کنار معلمانی که تاریخ مصرفشان گذشته. شجاعانه مسیری را می‌سازد که از آن خودش است. از چیزی ابایی ندارد، دیگر اهل تعارف یا تمجید نیست. این نسل، تو پُر است.»
در نمایشگاه نیو فولدر ۰۱ آثاری از ۱۲ عکاس جوان به نمایش درآمد که شامل عکس‌هایی در سبک‌های گوناگون بود از ساسان ابری، احسان براتی، پولاد جواهرحقیقی،حسین رجبی، آیدین رحیمی پورآزاد، فریده سخایی‌فر، رضا شجاعی، نسرین طالبی، کیانا فرهودی، محبوبه کرملی، تهمینه منزوی و آناهیتا نوروزی.
اما به گفته فائض در نمایشگاه نیو فولدر ۰۲ سعی شده است عکاسان از طیف گسترده‌تری انتخاب شوند و هم چنین، تعداد عکاسان به شش نفر تقلیل یافت، چرا که کثرت عکاسان نیو فولدر ۰۱ سبب شد آثارشان آن طور که باید دیده نشود ولی آن چه در نیو فولدر ۰۱ برایم جذاب بود، معاصر بودن نسل جوان عکاسی بود؛ این که به این آگاهی رسیده که برخی مجموعه‌ها نیازمند بیانیه هنرمند است و ارائه کار بخش مهمی از خود اثر.
این نمایشگاه تا ۲۳ تیرماه دایر است.
انتهای پیام/ف

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست