1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « آنی از زمان و مکان » در نگارخانه آرته

نمایشگاه « آنی از زمان و مکان » در نگارخانه آرته

نمایشگاهی از آثار عکاسی الهه عبدالله آبادی با عنوان " آنی از زمان و مکان " از روز جمعه ۸ اردی بهشت ماه در نگارخانه آرته در تهران گشایش می یابد.
در این نمایشگاه عکاس، تعدادی نگاتیو در اندازه ۲۴ در ۵۸ میلی متر را پس از عکاسی در اندازه ۳۰ در ۷۰ سانتیمتر با چاپ دیجیتال ارایه کرده است.
الهه عبدالله آبادی متولد سال ۱۳۶۷ در شهر نیشابور است و دانش آموخته کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران می باشد.

نمایشگاه « آنی از زمان و مکان » در نگارخانه آرته

در قاب ابتدای این نمایشگاه به قلم عکاس آمده است: یک عکس برشی از واقعیتی بزرگ‌تر و حاصل گزینش ذهن دیگری در مقام عکاس است. گزینشی که به بیننده حکم می کند که کدام قسمت از واقعیت پیش روی عکاس را ببیند. معنای چنین گزینشی حذف انتخاب‌های احتمالی دیگر است.
در مواجهه با عکس ها همواره، امکان وجود انتخابی غیر از آن که به جبر عکاس پیش رویم قرار گرفته، من را به خود مشغول می کرد … انتخابی که با اندک تغییری می تواند واقعیات و معانی ای متفاوت از آن چه هست، را بازنمایی کند؛ واقعیاتی که می توانند مسیر خوانش یک عکس را دگرگون سازند و یا بر آن تاثیرگذار باشند. کم کم این امر برایم بدیهی شد که یک عکس می تواند دالی بر وجود مدلولی در زمان و مکانی مشخص در مقابل دوربین باشد، ولی نمی تواند درباره ی عدم وجود مدلول های دیگر در همان زمان و مکان، حکمی قطعی صادر نماید.
برای به تصویر کشیدن این عدم قطعیت، این عکس ها را با دوربین پانورامای روسی عکاسی کردم. المان‌ مشترک در همه‌ی این عکس‌ها، پارچه‌ی ‌سفید و افراد جلوی آن است.
پارچه و سوژه‌ی روبرویش‏، نمادی از قطع متعارف عکس و گزینش عکاسانه است و اطراف آن همان واقعیتی است که بیننده با دیدن عکس، از دیدن آن محروم می‌شود. این عکس‌ها دعوتی است به دیدن این واقعیات و بستری که یک عکس از آن برمی خیزد.

علاقه مندان می توانند در روز گشایش نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ و تا پایان روز دوشنبه ۱۸ اردی بهشت ماه جاری همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
همچنین جلسه نقدوبررسی عکس ها ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۱۴ اردی بهشت ماه جاری توسط اساتید: محمدرضا شریف زاده و مهران مهاجر در محل نمایش عکس ها برگزار می شود.
نگارخانه آرته در تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراره کردستان جنوب، خیابان شیراز جنوبی، پایین تر از بزرگراه همت، بلوار علی خانی، بیست متری گلستان، دوازده متری دوم، شماره ۳ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست