1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « انهدام یک رویا » در نگارخانه وصال شیراز

نمایشگاه « انهدام یک رویا » در نگارخانه وصال شیراز

نمایشگاهی از آثار عکاسی آرش اشکر و صمد قربان زاده با عنوان " انهدام یک رویا " از عصر روز جمعه ۱۳ آبان ماه در نگارخانه وصال شیراز گشایش می یابد.
این نمایشگاه نگاهی دارد به آثار اخیر این دو عکاس که در عرصه عکاسی فتومونتاژ فعالیت می کنند.

در قاب ابتدای نمایشگاه به قلم یکی از عکاسان کروات، خانم (mirela pindjak) میرلا پیندژاک که توسط بهاره محرابی ترجمه شده، آمده است:
وارد شوید به دنیای دو ذهن متفاوت و زیبا … دنیای از دریچه چشم آنها … دنیایی از رویاهای نابود شده … الهام و خلاقیت بی نهایت در توصیف احساسات، ترس ها و حالات ذهنی، تجربیات و بالاتر از همه زندگی

نمایشگاه « انهدام یک رویا » در نگارخانه وال شیراز

خانم پیندژاک در مورد آثار آرش اشکر می گوید: هر قسمت از کارهایش هدف و معنا دارد.
هر عکس، قصه ای باز گو می کند، قصه ای از یک رویا، یک آرزو، از هر آنچه که سزاوار آنیم اما به آن نمی رسیم. قصه هایی غمناک از رویاهایی که زاییده زندگی ست که در آن، ساده ترین چیز، ساده ترین رویا، به حقیقت نمی پیوندد و در هیچستان وجودمان گم و بکر باقی می ماند. دنیایی سیاه و سپید که مرز لاعبور برای برخی از ما را به تصویر می کشد، مرزی که بعضی از ما هرگز بدان نمی رسیم. عکس هایی که می آموزند باختن سهمی از زندگی همه ماست. نگاه این هنرمند جوان نیز به خاطرمان می آورد که دنیای ما جایی شده که در آن یک رویا تنها برای انهدام زنده می ماند.
همچنین خانم پیندژاک نظر خود را در مورد آثار صمد قربان زاده اینگونه بیان می کند:
عکس هایی متفاوت اما به طریقی مشابه که شما را به جستجوی جزئیات فرا می خواند تا از ورای آن داستان را ببینید و سمبل ها را درک کنید، تا بیاندیشید و خیره بمانید تا زمانی که آنچه را می بینید عمیقا حس کنید. وی از زندگی روزمره در عکس های خود بهره می گیرد، چیزهایی که در خانه هایمان همواره می بینیم. با استفاده از همین سوژه های ساده هر روزه به ما می نمایاند که چطور زندگی می کنیم و حقیقتا برای چه زندگی می کنیم. زندگی بنا شده … هر روز یکسان، هر روز می بازیم، هر روز می بریم، با این وجود هر زمان بخواهیم واقعیت خود را بیابیم، یک رویا را نابود می کنیم و به دنیای حقیقی چشم باز می کنیم، به حقیقت زندگی هایمان … زندگی در شکل و معنای واقعی اش.
خانم میرلا پیندژاک در انتها اشاره می کند: وارد شوید به دنیایی که همین الان پیرامون شماست، فقط کافی است رویای خود را به انهدام بکشانید تا زندگی تان را در این هنر والا به نظاره بنشینید.
زندگی در هیبیت حقیقی اش …
علاقمندان می توانند تا روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه وصال شیراز در چهارراه پانزده خرداد، ابتدای خیابان انقلاب، مجموعه فرهنگی و هنری وصال واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست