1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « روایت ایران » در اسلایدهای امید آقائی

نمایشگاه « روایت ایران » در اسلایدهای امید آقائی

نمایشگاهی از آثار عکاسی ” محمدرضا(اُمید) آقائی ” با عنوان ” روایت ایران در اسلایدهای امید آقائی ” از عصر روز دوشنبه ۲۸ اردی بهشت ماه جاری در نگارخانه جم برگزار می شود.

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) در این نمایشگاه عکاس در ارایه ای نو و متفاوت، تعداد ۱۶۸ فریم اسلاید در قطع متوسط ۱۲۰ را از نماهایی شاخص و معرف ایران در قالب نمایش بر جعبۀ نور نصب شده به روی دیوار عرضه کرده که از این میان تعداد ۲۲ فریم چاپ دیجیتال بر روی طلق شفاف چاپ و ارایه شده اند.
محمدرضا(اُمید) آقائی متولد اُردی بهشت ماه سال ۱۳۵۰ و دانش آموخته کارشناسی عکاسی است و بیش از ده سال است که عکاسی معماری و بنا و مناظر را به شکل حرفه ای دنبال می کند.

عکاس در قاب ابتدای این نمایشگاه آورده است: روایت ایران، داستان گشت و گذار در پهنه سرزمین پدری است. این سو و آن سو رفتن‌ها، مشتاقانه به دنبال دیدن، دیدن و عکس گرفتن و رفتن است.

نمایشگاه « روایت ایران » در اسلایدهای امید آقائی

داستان از آن جایی شروع شد که گفتم کمی بیشتر شهر زادگاهم را ببینم؛ عکس گرفتن آغاز شد، زمانی که اثری از دیجیتالیسم نبود، فیلم کداک و کونیکا و آگفا بود و بس. حلقه‌ها یکی پس از دیگری گرفته می‌شدند و … . با دوستی خوب و عکاسی توانا (بابک فرهمند) آشنا شدم، دوستی همانا و شناخت اسلاید ۱۳۵ و کمی بعد ۱۲۰ همانا.
لذت خاصی داشت (به قول امروزی‌ها فاز می‌داد!) اسلاید گرفتن، آن هم با قطع متوسط، اسکن شدن و در سایز بزرگ چاپ و در نمایشگاه نصب کردن و دیده شدن …!
کاری که سال‌های پیش از شیراز شروع شد، در فارس ادامه پیدا کرد. جرقه‌ای در ذهنم زده شد، بیایم به جای چاپ بزرگ عکس، این دفعه خود اسلاید را نشان دهم، آن هم در جعبه نور و این بار در دوران دیجیتالیسم.
“هفت هزار سال تاریخ و تمدن فارس” در نگارخانه وصال شیراز و بعدها در تهران در موزه ملی ایران به دیوار رفت. نوعی متفاوت از ارایه عکس …

قدم را فراتر نهادم؛ این دفعه ایران، سفری که آغاز داشت ولی پایان … !
روایت ایران، داستان دیدن، دیدن و عکس گرفتن است و دیگران را به پای این روایت بردن.
شرمنده‌ی همه خواهم بود که نتوانستم ایران را همان گونه که هست در قاب اسلایدهایم جای دهم و خجل‌تر آن که به خاطر بسیاری از مشکلات (که این توجیهی بیش نیست و عذر بدتر از گناه است) تعداد ۲۲ فریم چاپ دیجیتال در کنار اسلایدها به نمایش در آمده است و از این بابت از همگی عذر می‌خواهم.
از مساعدت، همکاری و همفکری تمامی دوستانی که طی این چند سال تا به امروز مرا مرهون لطف و محبت خویش قرار داده‌اند، بسیار سپاسگزارم. نام بردن از کسی، فقط می‌تواند از شرمندگی من بکاهد و شاید گوشه‌ای از قدرشناسی من از این بزرگان باشد. آقایان و خانم‌ها: مصیب امیری، کورش کمالی، علیرضا قائدیان، سعید زاهد، پیام غرابی، سید موید محسن نژاد، کیهان ولی نژاد، فاطمه کهنسال، شهربانو ثابت، مریم کریمی، تورج زارع گلستانی، سجاد آورند، رسول عباسی، امین طباطبایی، آرمین زارع، مهدی سروری، مهدی نجفی، جواد کاظمی، امیر دلشاد و سازمان میراث فرهنگی فارس، بنیاد فارس شناسی، خانه فرهنگ جاودان، برنامه توسعه عکاسی در ایران، انجمن عکس شیراز، پایگاه عکس چیلیک و …
حقیر کمترین (امید آقائی)

این نمایشگاه ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۷ اردی بهشت ماه جاری در نگارخانه جم گشایش یافته و علاقه مندان می توانند تا پایان اردی بهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه جم در استان فارس، شهر شیراز، بلوار شهیدآیت ا.. ربانی(قرآن جدید)، نرسیده به میدان ابوالکلام، بین کوچه های هفتم و نهم، شماره ۲۲۵ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عباسی: وظیفه عکاس ایجاد جرقه فکر کردن در مردم است
پسین
نمایشگاه عکاسان انجمن های عکاسی در باغ موزه قصر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست