1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس‌های جنگ محمد صیاد در مرکز نبشی

نمایشگاه عکس‌های جنگ محمد صیاد در مرکز نبشی

بخش دوم نمایشگاه عکس‌های محمد صیاد با عنوان «عکس از م. صیاد» جمعه ۲۱ شهریور در مرکز نبشی گشایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک بخش نخست این رویداد به نمایش عکس‌های انقلاب و پیامدهای آن پرداخت و اکنون بخش دوم با موضوع جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق با عزیمت از تهران به دل شهرها و خط مقدم ادامه می‌یابد.

این نمایش به ارائه‌­ی چند­ صد قطعه عکس با توضیح ضمیمه‌شده به تصویر می‌پردازد که آن سال‌ها برای ارائه و ارسال به خبرگزاری‌های اس.پی. (کانادین‌­پرس) ثبت و آماده می‌شد. در کنار این شیوه‌ی نمایش، تعدادی عکس در ابعاد بزرگ­، لحظه‌های ناب و قابل تأمل این دوران را به تصویر کشیده‌اند. این سومین بخش از نمایش عکس‌های خبری محمد صیاد در مرکز نبشی پس از نمایش عکس­‌های انقلاب و آوارگان کرد عراقی است.

عکس‌های دوران جنگ از زندگی روزمره مردم ایران در هنگام جنگ آغاز می‌­شود و فضای جبهه و خط مقدم، ویرانی‌­ها، مقاومت خرمشهر و اهواز، بمباران­‌های شهری و لحظه‌­های حماسی و تراژیک را در بر می‌گیرد. بخشی از عکس‌ها جسورانه به ضمیر جنگ و خط مقدم و صحنه‌های بمباران شیمیایی غیرنظامیان می‌روند و بخش دیگر شانه‌به‌شانه‌ی مردم در میان صفوف آوارگان غیرنظامی و راهپیمایی‌های حامی رزمندگان حاضر می‌شوند. ویژگی‌ بارز این عکس‌ها، بازتاب وفادارانه‌ به واقعیت هر رویداد به‌دور از هر نگاه جانبدارانه و صحنه‌­پردازی‌­شده است؛ م. صیاد معتقد است عکاس خبری باید هر بار شاترش را با شرافت تمام بزند.

مرکز نبشی مطابق وعده‌­ی پیشین هم­زمان با بخش دوم این نمایشگاه از کتاب عکس‌­های محمد صیاد با عنوان «عکس از م. صیاد» رونمایی می‌­کند و همچنین نخستین فیلم مستندی را که از زندگی و آثار این عکاس خبری تهیه شده است، برای نخستین ­بار نمایش خواهد داد.
نمایشگاه «عکس از م. صیاد» تا ۲۵ مهر ۱۳۹۹ در گالری های مرکز نبشی همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ (جمعه: ۱۶ تا ۲۰)دایر خواهد بود.
مرکز نبشی در: تهران، خیابان شهیداستادنجات الهی(ویلا)، نبش کوچه خسرو، شماره ۵۱ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
فراخوان سومین آفرین واره ملی فیلم و عکس عاشورایی
پسین
در چنین روزی عکس مشهور ۱۱سپتامبر به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست