1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «اسحاق آقایی» در گالری فارس

نمایشگاه عکس «اسحاق آقایی» در گالری فارس

نمایشگاه عکس اسحاق آقایی با عنوان «دارد پای خورشید را به خانه باز می‌کند» از روز یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ در گالری حوزه هنری استان فارس گشایش می یابد.

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که با همت حوزه هنری و معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و همکاری حوزه هنری استان فارس برگزار شده است، تعداد ۵۰ قطعه عکس با موضوع «مادر» در اندازه های: ۳۰ در ۴۵ سانتیمتر و ۱۶ در ۲۱ سانتیمتر به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه عکس «اسحاق آقایی» در گالری فارس
در بخشی از متن بیانیه نمایشگاه به قلم عکاس آمده است:

«نقش زنان در زندگی عشایری و روستایی تنها به فعالیت‌هایی همچون خانه‌داری، تربیت فرزندان، پخت و پز و … خلاصه نمی‌شود. آنها دوشادوش مردان در فعالیت‌های روزمره کشاورزی و دامداری نیز حضوری فعال دارند. از طرفی در سال‌های اخیر عوامل طبیعی و غیرطبیعی همچون خشکسالی‌های پی در پی، سیلاب‌های سهمگین، نبود بازار فروش و کاهش تقاضا برای محصولات کشاورزی و دامی، معیشت خانواده‌های عشایری و روستایی را با مشکل مواجه کرده است و مردان مجبورند برای تامین نیازهای اولیه خانواده در فصولی از سال به مشاغل کاذب در شهرهای اطراف روی آورند. در نبود مردان، این زنان هستند که همه بار زندگی را به دوش می‌کشند و همه امور را بر عهده دارند.

من «اسحاق آقایی» که خود روستا زاده‌ام و این زندگی پر مشقت را تجربه کرده‌ام، سالهاست با دوربینم رنج و ایثار مادران ایلیاتی در روستاها و عشایر «کهگیلویه و بویراحمد» را ثبت و ضبط می‌کنم. این نمایشگاه را با تمام وجودم به «مادرم» تقدیم می‌کنم که در این سالها برای من، هم مادری کرد و هم پدری و در مقابل عظمتش سر تعظیم فرود می‌آورم.»

اسحاق آقایی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ نیز نمایشگاهی با همین عنوان را با مجموعه عکس هایی از مردم نگاری در ایل با نگاه مستند را در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران در تهران برگزار کرده بود.

نمایشگاه عکس «دارد پای خورشید را به خانه باز می‌کند» اسحاق آقایی ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه جاری در گالری فارس حوزه هنری شیراز گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.
 سایر علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان روز ۱۴ تیر ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ از عکس های مستند این عکاس مردم نگار دیدن کنند.
 نگارخانه حوزه هنری فارس در استان فارس، شهر شیراز، چهارراه خیرات، جنب سینما شیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس پروژه نهایی هنرجویان مهرداد افسری در نگارخانه آریا
پسین
مجید قهرودی: حق گرفتنی است و این برای همه ماست

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست