1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس “شهر زیبای من” ۲۶ شهریور افتتاح می‌شود

نمایشگاه عکس “شهر زیبای من” ۲۶ شهریور افتتاح می‌شود

نمایشگاه عکس "شهر زیبای من" به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس خانه عکاسان ایران پنجشنبه ۲۶ شهریورماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای نشست خبری این نمایشگاه که با حضور رسول اولیاءزاده و فخرالدین فخرالدینی دوشنبه ۲۳ شهریور در حوزه هنری برگزار شد، اولیاء‌زاده با اشاره به دو سال برپایی نمایشگاهی از آثار عکاسان سراسر کشور گفت: هر سال این نمایشگاه با ۱۰۰ عکس از ۱۰۰ عکاس برپا می‌شد و امسال با ۲۰۰ عکس از ۲۰۰ عکاس 26 شهریور افتتاح می‌شود.

وی افزود: امسال همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب نمایشگاه هم رونمایی می‌شود. همچنین دو کتاب جشنواره عکس "ما می‌توانیم" و مسابقه عکس "نماز و شکوفایی" منتشر خواهد شد. کار بزرگ و خوب این نمایشگاه تجلیل و نکوداشت استاد فخرالدینی است. ایشان شهرتی جهانی دارد و از پیشکسوتان و صاحب‌سبک عکاسی پرتره است.

رئیس خانه عکاسان ایران با اشاره به اهدای تندیس استاد شفاعیه به اساتیدی که در نمایشگاههای سالگرد تأسیس خانه عکاسان ایران تقدیر می‌شوند، از نمایش ۴۰ اثر برگزیده فخرالدینی به همراه چاپ یک جلد کتاب از آثار وی شامل عکس چهره‌های ماندگار علمی، هنری و فرهنگی ایران خبر داد.

در ادامه نشست فخرالدینی درباره نحوه گرایش به عکاسی گفت: عکاسی را از سن ۱۸ سالگی نزد پدرم آغاز کردم و با خواندن کتاب‌هایی از عکاسان معاصر آن زمان علاقمند به عکاسی پرتره شدم. سپس برای فراگیری بیشتر و بررسی وضعیت عکاسی جهان به آمریکا و آلمان سفر کردم. بیشتر هدف من شخصیت‌گرایی در عکاسی پرتره بود.

وی افزود: ۴۰ سال روی تکنیک عکاسی کار کردم و سعی‌ام این بود که روشی داشته باشم که حقایق را بیشتر منعکس کند. از رتوش کردن گریزان بودم زیرا این کار خطوط زیبای صورت و پوست فرد را از بین می‌برد و شخصیت دیگری را نشان می‌دهد. عکاسی پرتره قواید یکنواخت ندارد و کسانی که علاقه داشته باشند در این راه موفق می‌شوند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس "شهر زیبای من" و مراسم نکوداشت فخرالدین فخرالدینی پنجشنبه ۲۶ شهریورماه در گالری عکس خانه عکاسان ایران در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست