1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس «اکنون ها» در مشهد

نمایشگاه گروهی عکس «اکنون ها» در مشهد

نمایشگاه گروهی عکس «اکنون‌ ها» ظهر روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه جاری در دانشگاه فردوس مشهد برگزار می شود.

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک عکس‌های دانشجویان دانشگاه فردوس مشهد که دوره‌ی کارشناسی در رشته ارتباط تصویری را گذرانده‌اند برای ژوژمان به نمایش گذاشته می شود.
این نمایشگاه عکس به صورت ژوژمان درس عکاسی نیمسال اول سال‌جاری این دانشجویان به کیوریتوری «کیارنگ علایی» برپا شده و در آن آثار ۱۸ تن از عکاسان جوان به نمایش گذاشته می شود.
عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه عکس عبارتند از: مهلا ادهمی، امیرمهدی ایل بیگی، زهرا بهشتی، حانیه تقی زاده، پریسا خاکباز، زهرا دانای، فرزان شبانی، افرینا شیرمحمدی، زهرا صبور، زهرا صفرزاده، مژده عرفانی، مهدیه عزیزی فر، لاریسا فیروزمند، نگار قلی زاده، ساغر نعمت الهی، اسما نمایی، غزل نیشابوری و خاطره یزدان‌فر.

پوستر نمایشگاه گروهی عکس «اکنون ها» در مشهد
مدرس این دوره «کیارنگ علایی» بوده و او در بخشی از مقدمه این نمایشگاه نوشته است: «هر کلاس یک گذار است؛ حرکت از مسیری صعب برای رسیدن به کورسوی کشف، تشویق و تبلور. راه رفتن در مسیر ناشناخته‌ها برای شناخت تک تک دانشجویان و کشف فردیت آن‌ها؛ که این، تنها وظیفه یک معلم است و نه پایان راه، که آغاز مسیری برای با هم پیمودن و ارج نهادن به مقدس‌ترین کار جهان: نگریستن. هر کلاس یک چرخه است؛ حرکت از بیگانگی و بی خویشی به اهلیت و خویشاوندی. وارد کلاس که می‌شوم دانشجویان، مسکوت و ناشناخته‌اند، اما می‌دانم که انتهای این راه، شناخت این بچه‌هاست، و شناخت، زیباترین مشغله جهان است. آمیزه‌ای از حس، عقل و قلب که شریان‌ها را پر خون می‌‌کند، تجاهل را کنار می‌زند و خاطره خداوند را – که تنها میراث ما از این هستی پیچیده و مرموز است – در تک تک دانشجویان به من نشان می‌دهد. به چشم‌های بچه‌ها نگاه می‌‌کنم؛ آن‌ها معصومانه و با دست‌های خالی در پی آفرینش جهان ذهنی خویش‌اند، گاهی در اعماق چشم دانشجویان، شرری می‌بینم که عمیق تر از نوشته های «ابن خلدون» یا سمفونی‌های «بتهوون» است. هر کلاس یک پوست اندازی است؛ کنار زدن محاق تاریکِ درون برای تولد شعله‌ای خُرد در بیرون از خودمان. عزیمت از خودِ تاریک‌مان به سمت دیگران، به سمت کشف دنیا، تجربه جهان آدم‌ها و درک تعاملات جهانِ بیرون، تا در نهایت به تاثیرگذاری هرچند اندک بیانجامد. این پوست اندازی حاصل فرآیند سختِ یادگیری است که هم زمان باید تکنیکال، عاطفی، روحی و اخلاقی باشد تا بشود به یک «عکس» رسید و نام عکس را بر آن گذاشت. هر کلاس یک گزاره است؛ احترام گذاشتن به چشم‌های مخاطبی که عکس‌های این ژوژمان را تماشا می‌کند و لاغیر».

نمایشگاه گروهی عکس «اکنون‌ ها» در قالب پروژه ای دانشجویی از ظهر روز دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در کلاس شماره ۴۰۷ دانشگاه فردوس مشهد برگزار می شود.
دانشگاه فردوس مشهد در خیابان کلاهدوز ۳۰ شهر مشهد واقع شده است.
دیدار از عکس های ارایه شده دانشجویان در زمان نمایش و ژوژمان برای عموم علاقمندان آزاد است.
طراح پوستر: خاطره یزدان‌فر

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «در جستجوی پیوستار» در گالری باشگاه
پسین
کتاب «راهنمای دوربین نیکون D850» به چاپ سوم رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست