1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «فلانور» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «فلانور» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان ” فلانور” عصر روز جمعه ۲۶ دی ماه در محل گالری نگاه در تهران افتتاح می شود.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ، این نمایشگاه که توسط نازلی عباسی(عکاس و پژوهشگر) گردآوری شده، دربرگیرنده شامل ۳۱ قطعه عکس سیاه و سفید است که به مفهوم فلانور در عکاسی و ژانر عکاسی خیابانی می پردازد.
فلانور یا به تعبیری پرسه زن مفهومی است که از زبان فرانسه به عاریت گرفته شده و توسط شارل بودلر و دیگر اندیشمندان به مفهوم مهمی در مدرنیته بدل گشت.
در این نمایشگاه عکس ، مواجهه ۲۷ عکاس با فضای شهری در قالب عکس سیاه و سفید به نمایش گذاشته شده است.
بنا بر اظهار برگزارکننده، عکاسان حاضر در این نمایشگاه لزوما عکاس خیابانی نیستند اما به عنوان یک عکاس و در مقام یک ” فلانور” مواجهه و مکاشفه ی خود از فضای شهری پیرامون خویش در معرض دید علاقمندان قرار داده‌اند.

در متن بیانیه نمایشگاه این نمایشگاه عکس آمده است:

” فلانور” همه چیز شهر را می بیند، او به مصالحه با شهر دست یافته، پاهایش تاول زده، با جیب هایی اغلب خالی، به فکر دیداربزرگتری با شهر است. قلب‌اش همچون یک کودک به کوچکترین چیزهای شهر واکنش نشان می دهد و هیجان پیدا کردن افق‌هایی را دارد که پیش از او کمتر دیده شده است. از تفکرات “شارل بودلر” تا خیابان‌هایی که از نگاه “اوژن اتژه” گذشتند و بعدها رنگ و بوی مدرنیته به خود گرفتند، فلانور در پی کثرت تجربه است.
این نمایشگاه مجموعه ای است از تک عکس های عکاسان ایرانی از اماکنی که به واسطه ی نگاه آنها درخشان شده، اعتبار یافته و به حوصله و صبر مزین شده است.
همه ی عکاسان دعوت شده به این نمایشگاه، الزاما  عکاس خیابانی نیستند ولی تک تک شان از پی عشق ، دلسوزی و خیرگی، به خیابان نگریسته اند تا پوست اندازی شهرها را بواسطه تغییر نقش تکنولوژی و صنعت در زیست امروز به تصویر بکشند.
هدف از گرد آوری  این مجموعه ، نمایش شیوه ای از زیستن با خیابان است که به کشف و شهود درباره ی آدم ها و فرهنگ عامه خواهد انجامید.

اسامی عکاسان مدعو به نمایشگاه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:
اسحاق آقایی، کاوه افرایی،جمشید بایرامی، بابک برزویه، جاوید تفضلی، امیرعلی جوادیان، مرضیه خورسند، سعید دستوری، مجید دوخته چی زاده، پرهام دیده ور، مهدی روحبخش، مسعود زنده روح کرمانی، مزدک سپانلو، مجید سعیدی، نادر سماواتی، آیین شاهرودی، افشین شاهرودی، محمدرضا شریف زاده، آیتای شکیبافر، سیف ا.. صمدیان، کیارنگ علایی، حسن غفاری، محمد فرنود، مهدی منعم، امین نظری، ساعد نیک ذات و آلفرد یعقوب زاده.

افتتاحیه این نمایشگاه گروهی عکس عصر روز جمعه ۲۶ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در محل گالری انجام می شود و اختتامیه این نمایشگاه عکس ۱۵ بهمن ماه می باشد.
ساعات دیدار از عکس های ارایه شده همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۲ تا ۱۸ تعیین شده است.
برگزارکننده برای دیدارکنندگان از نمایشگاه بنابر دستورات اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، همراه داشتن ماسک به صورت و رعایت سایر اصول پروتکل های بهداشتی مورد توصیه ستاد را لازم دانسته است.
گالری نگاه در: تهران، خیابان شهید استاد مطهری، خیابان فجر(جم)، خیابان غفاری، نبش خیابان لاجوردی، شماره ۶۴ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
دومین جشنواره ملی عکس و عکس نوشت آیات “قرآن، معنای زندگی”
پسین
کتاب عکس «سرو روان» متین هاشمی چاپ و منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست