1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایش مستند « چشم درون » مهرداد دفتری

نمایش مستند « چشم درون » مهرداد دفتری

فیلم مستند «چشم درون» با کارگردانی مهرداد دفتری که به موضوع عکاسی از چهره برخی هنرمندان معاصر ایران پرداخته، عصر روز یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته می شود.
 به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک نمایش این فیلم ۱۰۰ دقیقه ای را که به موضوع عکاسی از پرتره هنرمندان معاصر ایران پرداخته است را سینما تک خانه هنرمندان بر عهده داشته و با دعوت از حضور سیف الله صمدیان به عنوان فیلمساز و عکاس، سالن ناصری را برای این امر در نظر گرفته است.


مهرداد دفتری متولد سال ۱۳۳۹ دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است.
دریافت جایزه نخست پنجمین نمایشگاه سالانه عکاسی موزه هنرهای معاصر ایران در سال ۱۳۷۲ و از جمله صاحبان عکس در نمایشگاه بین المللی دوسالانه عکس ایران در سال ۱۳۷۳، برگزاری چندین عنوان نمایشگاه عکس در ایران و خارج از کشور، ساخت مستند با موضوع مشاهیر هنر موسیقی سنتی ایران هم‌چون: استاد حسن کسائی و محمدرضا لطفی و همچنین عکاسی پرتره از هنرمندان معاصر ایران از جمله شاخص ترین آثار تولیدی این هنرمند تصویرگر ایرانی است.

احمد شاملو، محمدرضا شجریان، مرتضی ممیز، بهمن جلالی، لوییس چکناواریان، پرویز مشکاتیان، ژازه تباتبایی، حسین علیزاده، مرتضی لطفی، کامبیز درم بخش، علی حاتمی،  و … از جمله هنرمندانی هستند که مقابل دوربین عکاسی ونگاه استاد مهرداد دفتری قرار گرفتند و چهره ایشان از نگاه دفتری در مجموعه عکس «چشم درون» و مستندی با عنوان «چهره هنرمندان معاصر ایران» به ثبت و ضبط رسید. 
 علاقمندان می‌توانند برای تماشای این فیلم مستند پیش از ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران حاضر شده و با تهیه بلیت از امکان حضور و تماشای این فیلم و نشست نقد و بررسی این فیلم برخوردار شوند.
 

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
محمدرضا بهرامن: در جشنواره عکس معدن حقیقت معادن را ببینید
پسین
مجمع عمومی انجمن عکاسی میراث فرهنگی برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست