1. خانه
  2. اخبار
  3. همراه با پنج هنرمند زن آسیایی، عکس‌های شادی قدیریان در سیاتل به روی دیوار رفت

همراه با پنج هنرمند زن آسیایی، عکس‌های شادی قدیریان در سیاتل به روی دیوار رفت

» سرویس: فرهنگی و هنری – تجسمی و موسیقی

دو مجموعه عکس‌ از «شادی قدیریان» این روزها در مرکز عکاسی NW شهر سیاتل میزبان مخاطبان است.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرکز عکاسی NW در شهر سیاتل آمریکا، این روزها میزبان نمایشگاهی از آثار پنج هنرمند زن آسیایی از کشورهای ایران، هند و افغانستان است.

این پنج هنرمند در عکس‌های خود به بررسی ابعاد مختلف و نقش زن در کشورهایشان با توجه به ساختارهای فرهنگی و مذهبی، محدودیت‌های بیانی و رسانه‌های گروهی پرداخته‌اند.

مجموعه عکس‌های «زنان قاجار» و «نیل، نیل» از شادی قدیریان نیز بخشی از آثار حاضر در این نمایشگاه است.

«شادی قدیریان در مجموعه «زنان قاجار» که مربوط به سال ۱۹۹۸ است، تحت تاثیر پرتره‌های استودیویی که در اواخر قرن نوزدهم به هنگام حکومت قاجاریه در ایران رواج داشته با استفاده از نقاشی‌هایی که به عنوان پس‌زمینه‌ در آتلیه‌ها به کار می‌ورند و ترکیب آنها با زنان جوانی که لباس‌های سنتی آن دوران را بر تن دارند و هرکدام حامل نشانه‌هایی از دنیای مدرن امروزی هستند کنکاشی ظریف و جسورانه در موقعیت و محدودیت‌های زن ایرانی در طول تاریخ سیاسی و اجتماعی کشورش داشته است.

قدیریان درباره‌ی آثارش می‌گوید:« این عکس‌ها مانند آیینه‌ای هستند که احساس درونیم را در آن زمان بازتاب می‌دهند؛ احساسی از سرگردانی میان سنت و مدرنیته.»

غزاله سامی‌زی عکاس افغان ساکن آمریکا نیز با مجموعه‌ای از عکس‌ها و چیدمان‌های خود به بیان تفاوت‌های زندگی روزمره‌ زنان افغانستان با زنان غربی بپردازد.

مانجیرا شارما هنرمند هندی نیز با استفاده از نشانه‌های آشنا در هنر سرزمینش به بازسازی ۹ پرتره‌ کلاسیک از خدایان اساطیری در فرهنگ بودایی پرداخته و پریا کامبلی دیگر هنرمند هندی نیز با عکس‌های ترکیبی و صحنه‌آرایی شده روی مساله‌ی ناپایداری و شکاف‌های فرهنگی در اثر مهاجرت متمرکز شده و آنو پالاکونا متیو سومین هنرمند اهل کشور هند با پرتره‌های تاریخی به جای مانده از ساکنان هندوستان و سرخپوستان بومی آمریکا در جستجوی یافتن شباهت‌های انسانی است.

مرکز عکس NW فعالیت خود را از اوایل دهه‌ ۱۹۸۰ میلادی به عنوان یک مدرسه‌ آموزش عکاسی در شهر سیاتل آغاز کرد و در حال حاضر تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین مراکز فرهنگی و هنری در غرب این کشور شده است که به طور تخصصی به عکاسی معاصر می‌پردازد.

این نمایشگاه تا ۲۵ آذرماه در این مجموعه میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست