1. خانه
  2. اخبار
  3. واکنش انجمن عکاسان میراث به سرقت اثر یک عکاس

واکنش انجمن عکاسان میراث به سرقت اثر یک عکاس

چندی پیش متن نامه یکی از عکاسان با عنوان " باز هم روایت تلخی از انتشار یک عکس بدون نام عکاس " در بخش اخبار پایگاه عکس چیلیک منتشر شد که بازتاب های متعددی را به دنبال داشت.
مستقل از واکنش عکاسان فعال در حوزه وبلاگ و فتوبلاگ، انتشار نامه این عکاس مبنی بر انتشار عکس " احترام نظامی برای شاه خراسان " واکنش هایی را نیز در خبرگزاری ها و برخی سایت های حوزه عکس و عکاسی به دنبال داشت.
این در حالی است که مطابق با آنچه وعده کرده بودیم در صورتی که هر یک از انجمن ها و تشکل های مدعی حمایت از حق و حقوق عکاسان، هر واکنشی را که موید این حمایت باشد از خود نشان دهند به اطلاع عموم عکاسان و مخاطبین خواهیم رساند.
در این راستا انجمن عکاسان میراث فرهنگی به ریاست سعید محمودی ازناوه نخستین عکس العمل را در این باره از خود نشان داد که متن این بیانیه در پی می آید.
———————————————————————————————————————————————————————————-

عکاس گرامی:
جناب آقای مهدی طاهری
با سلام

واکنش انجمن عکاسان میراث به سرقت اثر یک عکاس

متن دل گویه به حق و منطبق با قوانین شما به دفتر این انجمن هم رسید و انتقاد شما از عملکرد نابجا و غیرقابل وصف برخی مدعیان رسانه در نشر عکس شما آن هم بی اجازه و بدون نام عکاس! برای چندمین بار در ذهن عکاسان هنرمند، خاطره تلخ این رفتار زشت را تکرار کرد.
رفتار زشتی که برای آثار اغلب عکاسان و اغلب اعضای انجمن عکاسان میراث فرهنگی نیز رویداده است و مستقل از بار سنگین حق الناس و محاسبات آن.
وقتی متن رونوشت نامه شما و انتشار عکس " احترام نظامی برای شاه خراسان " به دبیرخانه این انجمن رسید بر آن شدیم تا ضمن تقدیر از ادب نوشتاری شما عکاس مستعد و متعهد، مراتب حمایت خود را مطابق با محتوای قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان نسبت به حق تضییع شده از شما و همچنین متکی بر همین قانون مراتب اعتراض خود را نسبت به عملکرد غیر شرعی و غیر انسانی در عرصه اطلاع رسانی و رسانه اعلام داریم.

همچنین به خوبی می دانیم محکوم کردن رفتارهایی از این دست برای این گروه از بی اخلاقان مدعی فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه، اگر چه – برای شان – هیچ دردی به دنبال ندارد ولی محکوم می کنیم تا در پیشگاه خالق مصور و امام همام و حضرت مهربان خطه ی خراسان شرمسار نباشیم.
محکوم می کنیم تا مبادا با سکوت خود علاوه بر ظلم مضاعف، نام ما در فهرست محافظه کاران مصلحت اندیش درج شود.
محکوم می کنیم تا بار سنگین مسئولیتی را که روزی شهیدان راه انقلاب و دفاع مقدس بر عهده داشتند و امروز بر عهده ما متولیان امر فرهنگ و هنر و اخلاق و رسانه در عرصه عکاسی است به قصد قربت و به امید رضایت روح والا و متعالی شان به منزل برسانیم که همانا رضای شهیدان و خدای شان در " من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق " است.
از خداوند تصویرگر و از محضر امام مهربان وضامن و شاهد، برای این گروه غافل ذره ای تفکر، برای شما صبر و مداومت در کسب موفقیت های تصویری و از تک تک اعضای حقیقی و حقوقی جامعه عکاسان ایرانی اندکی همدلی و همراهی بیشتر در اینگونه اقدامات مسئلت داریم.

سعید محمودی ازناوه
رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان میراث فرهنگی

رونوشت:
دبیرخانه انجمن عکاسان میراث فرهنگی
خبرگزاری های: فارس، ایسنا، برنا، کار، خبرآنلاین، برنا
سایت های فعال در عرصه اطلاع رسانی: دوربین، پایگاه عکس چیلیک، عکاسی
دفتر نشریه ماهنامه عکس، دوربین عکاسی، تندیس، عکاسی خلاق، حرفه هنرمند، منشور
تمامی فتوبلاگ ها و وبلاگ های مرتبط با عکس و عکاسی
————————————————————————————————————————————————————————————–
متن گفت وگوی خبرگزاری فارس با این عکاس پیرامون سرقت و انتشار این عکس را می توانید در " ایـنـجـا " بخوانید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست