1. خانه
  2. اخبار
  3. کتاب «فتوژورنالیسم» در بردارنده تجربیات عملی عکاسان است

کتاب «فتوژورنالیسم» در بردارنده تجربیات عملی عکاسان است

مترجم و مالف کتاب «فتوژورنالیسم» گفت: این کتاب بر اساس مصاحبه های عکاسان خبری و مطبوعاتی معروف دنیا نوشته شده است و حاصل تجربیات عملی عکاسان است.
 

اسماعیل عباسی مترجم و مالف کتاب «فتوژورنالیسم» در گفت و گو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، در خصوص کتاب گفت: این کتاب ترجمه‌ای است از PHOTOJOURNALISM The Professionals’ Approach و به آنچه که به عنوان عکاسی مطبوعاتی در ایران رایج است می پردازد.
وی افزود:کتاب فوق نوشته کنت کوبر است که بر اساس مصاحبه هایی که با عکاسان خبری و مطبوعاتی معروف دنیا انجام داده نوشته شده است و حاصل تجربیات عملی عکاسان است. این کتاب خط و روش خاصی به خواننده دیکته نمی کند و عکاس خبری می تواند بر اساس توانایی ،امکانات و روحیات خود شیوه مورد نظرش را انتخاب نماید.
مالف کتاب «فتوژورنالیسم» خاطر نشان کرد:در ابتدا هدفم منطبق کردن این کتاب با قوانین و مسائل عکاسی کشورمان بود اما متاسفانه از آنجایی که فاقد قوانین مشخص و تعریف شده در این حوزه هستیم نتوانستم آنرا بست دهم.
عباسی تصریح کرد: متاسفانه ما قوانین مشخص و مدونی در خصوص عکاسی، در ایران نداریم و تنها تابلوی تعریف شده ای که وجود دارد عکاسی ممنوع است که آن هم در برخی از نقاط شهر و مناطق نظامی نصب است و در بقیه نقاط شهر که این تابلو در آنجا نصب نیست به معنای آن است که عکاسی آزاد است البته در بسیاری از مواقع با خلاف آن روبه رو شده ایم. از این رو احساس می شود که باید قوانین مدونی در این خصوص نوشته شود.
وی در خصوص فصل های کتاب گفت:کتاب «فتوژورنالیسم» دارای ۱۲ فصل در خصوص عکس خبری، خبرهای ناگهانی، خبرهای عمومی، تصویر سازی در عکاسی ، فیچر یا عکس های گیرا، تاریخچه عکاسی، اخلاق در عکاسی، قوانین عکاسی و … است.
عباسی تصریح کرد:این کتاب بیش از ۴۰۰ صفحه دارد و در قطع رحلی A4 با کاغذ گلاسه و چهار رنگ به وسیله دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها چاپ می شود و تا این لحظه چاپ متن و صفحات آن به اتمام رسیده و تنها صحافی و جلد آن باقی مانده است و تا پایان آذر به بازار کتاب ارضه می شود.
وی افزود:جلد دوم آن به بحث های فنی و فتوشاپ و برنامه های عکاسی و مسائل عکاسی ایران می پردازم و تا اوایل سال سال آینده منتشر خواهد شد./

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست