1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» سمیرا سبزی رونمایی شد

کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» سمیرا سبزی رونمایی شد

کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» با تالیف و تحقیق سمیرا سبزی روز گذشته ۴ امرداد در عمارت نظری همدان معرفی و رونمایی شد.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در این مراسم پرویز اذکایی، محمدرضا طهماسب پور و عباس عرب زاده نیز حضور داشتند و اسباب ارتقای کیفی محتوای این نشست عکاسانه شدند.

کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» سمیرا سبزی رونمایی شد
کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» نوشته ی سمیرا سبزی از مجموعه‌ آثار دانشنامه ی استان همدان است که در ۱۱ فصل و ۳۸۷ صفحه طراحی، چاپ و منتشر شده است.
سمیرا سبزی در بخشی از معرفی این کتاب اظهار داشت: «از سال ۱۳۹۳ به روش کتابخانه ای، اسنادی و تاریخ شفاهی تحقیق کردیم و در طی این کار به نخستین عکس ثبت شده  در همان مربوط به ۱۶۱سال پیش و نخستین عکس رنگی رفته شده در همدان مربوط به یکصدسال پیش رسیدیم که در این کتاب چاپ شده است.

کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» سمیرا سبزی رونمایی شد
همچنین در فرایند پیگیری و جست وجو و گردآوری مطالب تحقیقی به نام «رقیه سیدی» رسیدیم که اولین و یا از جمله نخستین بانوان عکاسی بودند که در همدان به ثبت عکس پرداخته و عکاسی کرده اند.
در محتوای کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» به اطلاعاتی پیرامون ادوار: قاجار، مشروطه، پهلوی اول و پهلوی دوم، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عکاسی معاصر پرداخته شده است.

کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» سمیرا سبزی رونمایی شد
سمیرا سبزی با اشاره به سرفصل های ذکر شده در کتاب تاکید کرد: سعی کردیم با نام و اسم نسبت به عکاسانی که در همدان فعالیت عکاسی داشته اند، از خارجی‌ها گرفته تا دانش آموختگان دارالفنون و عکاسان معاصر نام ببریم و با هدف جامعیت و مرجعیت محتوایی متن کتاب، اسامی شان را در این کتاب ذکر کنیم.
پرداختن به آداب و رسوم و پوشش همدانی ها نیز از دیگر نکات مورد توجه در گرته برداری بوده که با مرور عکس های این کتاب شاهد فرهنگ و تکامل سیر و حفظ اصالت و انعطاف پذیری و تغییر البسه مردمان همدان در دوره های مختلف زمانی باشیم».

کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» سمیرا سبزی رونمایی شد
کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» با تالیف و تحقیق سمیرا سبزی و ویراستاری فرزاد سپهر، صفحه آرایی خلیل الله بیک محمدی، مجید امدادی فرد، با تصویر روی جلد مهدی پرستار شهری، توسط حوزه هنری استان همدان، در نوبت چاپ اول در تابستان ۱۳۹۸ با شمارگان ۲۰۰ نسخه با شابک: ۹۷۸۶۲۲۶۰۰۹۱۰۲ به چاپ رسیده است.
جهت دریافت نسخه ای از کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» به سایت کتاب عکس به عنوان بانک تالیفات عکاسی ایران مراجعه و یا «ایـنـجـا» کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایش دو نفره‌ عکس‌های مهدی خندان و وحید دشتیاری در گالری محسن
پسین
نمایش عکس های برتر عکاسان در سال ۱۳۹۷ در نیاوران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست