1. خانه
  2. بدون دسته
  3. کتاب «تصویرگر اندوه» از محمد کوچکپور کپورچالی منتشر شد

کتاب «تصویرگر اندوه» از محمد کوچکپور کپورچالی منتشر شد

کتاب «تصویرگر اندوه» شامل متن گفتوگو با عکاس ایرانی «محمد کوچکپور کپورچالی» در نشر ایلیا چاپ و منتشر شد.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک کتاب کتاب «تصویرگر اندوه» کتابی متن محور است که دربرگیرنده خاطرات شفاهی پیرامون عکاس ایرانی محمد کوچکپور کپورچالی است که در #سایت_کتاب_عکس (KetabeAks.ir) ارایه و جهت معرفی و سفارش در اختیار #بانک_تالیفات_عکاسی_ایران قرار گرفته است.
کتاب حاضر پس از یادداشت حوزه هنری گیلان و پیشگفتار، درباره کتاب توضیحی ارایه شده و در نهایت به گفت وگو با همسر محمد کوچکپور کپورچالی رسیده و پس از چند عکس از حضور عکاس و همنشینی ایشان با شخصیت هایی چون: عباس کیارستمی، سیف الله صمدیان، پرویز پرستویی، محمود دولت آبادی، یدالله عبدی، محمدعلی جدیدالاسلام، محمدعلی اینانلو، سیدحسین قوامی، جواد مجابی، مهرداد اسکویی، دکتر مسعود معصومی و … در بخش آلبوم تصاویر به نمایه رسیده است.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک کتاب تصویرگر اندوه هشتمین جلد از مجموعه کتاب های تاریخ شفاهی هنرمندان گیلان می‌باشد که در این مجلد به طرح پرسش و گفت‌وگو با عکاس گیلانی و طرح خاطرات شفاهی محمد کوچکپور کپورچالی و همسر ایشان پرداخته و با قلم امین حق‌ره به زیور نشر آراسته شده است.

متن پشت جلد کتاب به نقل کلامی از سوی عکاس آورده است:
«نمایش گذاشتن در گالری گلستان کار راحتی نبود. آن موقع این گالری هر چند سال به هنرمندها نوبت می‌داد. کاوه گلستان عکس های مرا توی جشنواه وحدت تبریز دیده بود و باهم آشنا شده بودیم… واسطه شد و این طور اولین نمایشگاه انفرادی‌ام در تهران برگزار شد. اینبار ده روز نمایشگاه را در تهران ماندم. استقبال خیلی خوبی هم از نمایشگاه شد. من از این‌ همه توجه مات و مبهوت شده بودم. تمام عکاسان مطرح آن‌ روز کشور آمدند و عکس‌هایم را دیدند. همچنین عباس کیارستمی، بهمن فرمان آرا، هوشنگ ابتهاج، شفیعی کدکنی، داوود رشیدی، محسن مخملباف، خسرو شکیبایی و… منتها این را بعدها که لیلی گلستان گفت فهمیدم، چون تقریباً هیچکدام‌شان را نمی شناختم! منِ روستایی… »

کتاب «تصویرگر اندوه» با عنوان دیگر «خاطرات شفاهی محمد کوچکپور کپورچالی» به قلم «امین حق‌ره»(به سفارش حوزه هنری گیلان) در قالب ۱۶۶ صفحه با موضوع عکاسان/ Photographer و گیلان/Gilan و ایران/Iran و موضوع عکاسی هنری/Photography Artistic در رده‌ی عکاسی، ایران، در نوبت نخست چاپ در سال ۱۴۰۰، به شماره شابک: ۰-۶۹۴-۱۹۰-۹۶۴-۹۷۸ در قطع رقعی، در شمارگان ۵۰۰ نسخه در نشر فرهنگ ایلیا به قیمت پنجاه هزار تومان/ ۵۰۰۰۰ تومان چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از کتاب «تصویرگر اندوه» به سایت کتاب عکس به عنوان بانک تالیفات عکاسی ایران مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

 

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عباس کوثری داور ۶۵مین دوره مسابقه عکاسی ورلد پرس فتو
پسین
تسلیت به عکاس و مدرس عکاسی «ندا رهگذر»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست