1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس «سیمای زندگی روستایی و عشایری» سعید قاسمی منتشر شد

کتاب عکس «سیمای زندگی روستایی و عشایری» سعید قاسمی منتشر شد

کتاب عکس «سیمای زندگی روستایی و عشایری در قره داغ» با عکس هایی از عکاس آذری سعید قاسمی چاپ و منتشر شد و جهت معرفی در سایت کتاب عکس به عنوان بانک تالیفات عکاسی ایران در اختیار پایگاه عکس چیلیک قرار گرفت.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک کتاب سیمای زندگی روستایی و عشایری در قره داغ دربرگیرنده عکس‌هایی از این روستا است که در قالب نزدیک به یکصدو هفتاد قطعه عکس از نگاه سعید قاسمی به ثبت رسیده و نشر فرخزاد در پایان سال ۱۴۰۰ آن را منتشر کرده است.

در ابتدای کتاب عکاس پس از معرفی خود و ارایه زندگینامه و سوابق اجرایی و هنری ‌اش به روند شکل گیری کتاب اشاره کرده است.
همچنین امیرعلی جوادیان در یادداشتی پیرامون این عکاس آذری و سعی و تلاش ایشان آورده است: « … در تکاپوی این زندگی زیبا هنرمندانی پاک نیت بانگاهی هنرمندانه تصویرگر این تلاش تاریخی را روایتگرند، روایتی مستند واقعی و حقیقی و چنان اندیشه مندانه روایت شده که برجان وروح می نشیند که گویا جزئی از وجود ماست.
تلاش هنرمند ارجمند جناب آقای قاسمی از زندگی زیبا و بی تکلف روستا و عشایر ایران عزیز که دلی چون دریا و روحی به بلندی آسمان ها در دل طبیعت با آموزه دینی ازمولایمان علی(ع) و سرور آزادگان حسین(ع) و به یاری خداوند سبحان آموخته اند که همواره در لحظه های ناب زندگی را همچون هوای پاک کوهستان استنشاقی دوباره کنند. عکس های زیبای هنرمند عشایر ما روایتگر پاکی و صداقت ناب از زندگی مردمانی است در تلاش و کوشش در تلاشی بی وقفه برای پاسدارس از ارزش های انسانی و از سوی دیگر روایتگر زوایای پنهان کلام ایست که همانا عکس زبان هنری انسان معاصر بسیار از کلام قوی تر و رساتر است و تداوم این روایتگری زندگی سندهای ماندگاری در تاریخ اقوام ایرانی باقی خواهد ماند و … »

این پروژه که از سال ۱۳۸۹ آغاز شده حاصل چندین سال از زندگی روستایی و عشایری در قاب دوربین سعید قاسمی است و بعضی از سنت‌ها و آداب‌های ثبت شده با گذشت زمان روبه فراموشی سپرده شده است.
سعید قاسمی با هدف مردم شناسی و آشنایی هرچه بیشتر مخاطب با سبک زندگی عشایری و نمایش زوایای متعدد زندگی این قشر ارزشمند و مظلوم جامعه اقدام به ثبت این آثار نموده است.
کتاب عکس «سیمای زندگی روستایی و عشایری در قره داغ» در ۱۸۰ صفحه به صورت فارسی و انگلیسی و با ترجمه‌ی انگلیسی توسط حامد زارعی در قطع خشتی با جلد شمیز به چاپ رسیده است.
سعید قاسمی متولد سال ۱۳۵۶ در حومه شهرستان اهر است و بیش از یک دهه است که عکاسی مستند و گزارشی را در حوزه مطبوعات و رسانه در منطقه آذربایجان و ارسباران تجربه می کند. ایشان با وجود شناخت و تجربه نزدیک بومی از زندگی روستائیان و عشایر منطقه تاکنون تجربه های موفقی را در این حوزه از خود باقی گذاشته است.

از سعید قاسمی پیش تر از این کتاب «حب الحسین(ع)» را شاهد بودیم که در سال ۱۳۹۶ به چاپ رساند.
کتاب عکس «سیمای زندگی روستایی و عشایری در قره داغ» با متن عکاس و امیرعلی جوادیان و عکس هایی از «سعید قاسمی» در قالب ۱۸۰صفحه مصور(رنگی/عکس‌دار) در قطع خشتی با اندازه ۲۳س.م در ۲۳س.م با جلد شمیز، در موضوع: ایلات و عشایر/Peasants، ایران/Iran، ارسباران/Arasbaran، مصور/Pictorial، Pictorial Workd به شماره شابک: ۷۸-۶۲۲-۹۸۵۰-۷-۹-۴ در رده‌بندی کنگره DSR65 و رده بندی دیویی۹۵۵/۳۲۰۴۴ دارای شماره کتابشناسی ملی: ۸۶۶۶۵۷۶ در نوبت نخست چاپ در سال ۱۴۰۰ با ترجمه انگلیسی: حامد زارعی، ویراستاری: سعید قاسمی، طرح روی جلد: محمد دهقانی، صفحه‌آرایی: سعید قاسمی، در شمارگان ۵۰۰ نسخه در نشر فرخزاد تبریز و خانه چاپ ایران به قیمت دویست هزار تومان/ ۲۰۰۰۰۰ تومان چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از کتاب عکس « سیمای زندگی روستایی و عشایری در قره داغ» به سایت کتاب عکس به عنوان بانک تالیفات عکاسی ایران مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
اسامی عکاسان مدعو به جشنواره عکس میاندوآب تالاب نوروزلو
پسین
نمایشگاه عکس «قاب‌های خیال انگیز» تئاتر در نگارخانه شیخ هادی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست