1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش کامل «تابناک» از تحصن ۳ روزه دانشجویان بوشهر؛ طلاب و دانشجویان اهل سنت هم به متحصنین پیوستند + تصاویر

گزارش کامل «تابناک» از تحصن ۳ روزه دانشجویان بوشهر؛ طلاب و دانشجویان اهل سنت هم به متحصنین پیوستند + تصاویر

وی افزود: ما دانشجویان از دستگاه دیپلماسی کشور خواستاریم که مسیری را دنبال کنند که مقام معظم رهبری نشان می دهند وی ادامه داد: ما آماده اعزام به بحرین هستیم و از مسئولین خواستاریم که امکان حضور ما را در بحرین به منظور امداد رسانی و در صورت فرمان حضرت آقا، حضور نظامی، فراهم کنند.
دانشجویان دانشگاههای جنوب کشور در حمایت از مردم مظلوم بحرین و در اعتراض به عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور دست به تحصن گسترده ای زدند.

به گزارش «تابناک»، این تحصن از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۳۱ فروردین در ساحل نیلگون خلیج فارس در محل پارک سیادت بوشهر اغاز شد و تا پایان عصر جمعه ادامه داشت.

سخنگوی دانشجویان متحصن، با اعلام این که از دانشگاههای مختلف جنوب کشور از جمله شیراز و یاسوج و کرمان و ملایر و اهواز نیز در این تحصن شرکت خواهند کرد هدف از تحصن را اعتراض به دستگاه دیپلماسی کشور و شکست حصر تبیلغاتی و دارویی اعلام کرد.

 وی نیز افزود: جوانان و دانشجویان مسلمان جنوب کشور در حرکتی خود جوش اعزام کشتی حاوی دارو و کمک های پزشکی به سوی بحرین را مطالبه اصلی خود می دانند.

در ادامه صبح پنجشنبه جمعی از دانشجویان اهل سنت با حضور خود در جمع دیگر متحصنین همبستگی و همراهی خود را با مسلمانان مظلوم بحرینی ابراز داشتند. ایشان در بیانه ای تصریح کردند: ما دانشجویان اهل سنت بوشهر جنایات استکبار جهانی و اسلام آمریکایی خصوصا آل سعود را محکوم می کنیم و از برادران و خواهران خود که همواره حامی تمامی مسلمان مظلوم جهان بوده اند، تشکر می کنیم.

عصر پنجشنبه طلاب بوشهر با پیوستن به دانشجویان متحصن، انزجار خود را از اقدامات غیر انسانی استکبار جهاتی و دست نشانده های وی در کشور های اسلامی نشان داده و حمایت خود را از ملت مظلوم و مسلمان بحرین و دیگر کشورهای اسلامی اعلام داشتند.

عباس حاجی حسینی، دبیر اجرایی تحصن، گفت: هدف از این تجمع بزرگ درخواست از دستگاه دیپلماسی کشور برای موضع گیری های قاطع در قبال قیام ملت های مسلمان است. وی همچنین امادگی دانشجویان را برای حضور در کنار ملت مظلوم بحرین و دیگر کشورهای اسلامی اعلام نمود.

وی افزود: ما دانشجویان از دستگاه دیپلماسی کشور خواستاریم که مسیری را دنبال کنند که مقام معظم رهبری نشان می دهند وی ادامه داد: ما آماده اعزام به بحرین هستیم و از مسئولین خواستاریم که امکان حضور ما را در بحرین به منظور امداد رسانی و در صورت فرمان حضرت آقا، حضور نظامی، فراهم کنند.

ورود خبرگزاری های بین المللی برای پوشش تحصن دانشجویان متحصن در بوشهر

در حالی که اکیپ های خبرنگاران پرس تی وی و فلسطین الیوم (متعلق به جهاد اسلامی) به پارک سیادت بوشهر آمدند تا صدای دانشجویان را به گوش جهانیان برسانند در همین حال دانشجویان بسیجی از ملحق شدن خبرنگاران الجزیره ممانعت کردند.

 عباس عالی زاده مدیر روابط عمومی تحصن دلیل این حرکت را جهت گیری های غیر منصفانه و غیر انسانی شبکه الجزیره در قبال بحرین دانست. با آمدن رسانه های بین المللی حجه السلام غریب رضا با ایراد یک سخنرانی عربی خطاب به مسلمانان عرب زبان، انان را به مقاومت وایستادگی دعوت کرد.

  

صبح جمعه دانشجویان بعد از قرائت دعای ندبه اخرین تلاش های خود را جهت حرکت با کشتی انجام دادند؛ دانشجویان متحصن بعد از قرائت بیانیه خود از پارک سیادت (محل تحصن دانشجویان جنوب کشور)، به سمت اسکله جلالی حرکت کردند که به دلیل ظرفیت محدود کشتی ها فقط ۲۰۰ نفر از انان سوار دو کشتی صیادی (لنج) شدند.

 فرمانده بسیج دانشگاه خلیج فارس گفت: از آنجایی که کشتی مناسبی در اختیار ما قرار ندادند خودمان اقدام کردیم و توانستیم این دو کشتی را فراهم کنیم. حاجی حسینی ادامه داد تا آنجایی که اجازه دهند جلو خواهیم رفت.

گفتنی است خبرنگاران پرس تی وی و خبرنگاران تلویزیون فلسطین الیوم همراه دانشجویان به سمت کشتی رفتند و خبرنگاران پرس تی وی در کشتی حضور داشتند و به تهیه گزارش پرداختند؛ از طرفی ورود خواهران به این دو کشتی ممانعت شده دلیل این اقدام اعلام نشد اما احتمالا برای جلوگیری از خطرات احتمالی از ورود خواهران جلوگیری شده است.

حدود ساعت ۱۲:۳۰ دو کشتی به سمت بحرین حرکت کردند. کشتی حامل دانشجویان پس از قرار گرفتن در مسیر بحرین با هشدارهای برج دریابانی روبرو شد (لازم به ذکر است که شناورهای مذکور، شناور صیادی موسوم به لنج  و تحت مالکیت خصوصی بوده) که به دلیل بی توجهی  به آن، شناور نیروی انتظامی به سوی کشتی حامل دانشجویان حرکت کرد که پس از دقایقی به شناور مذکور رسیده و آن را متوقف نمود.

همزمان با این اتفاقات صدها دانشجوی دیگر (که به دلیل محدودیت ظرفیت شناورها نتوانسته بودند سوار شوند) با حضور در محل مصلای نماز جمعه حضور یافتند. دانشجویان با ابراز اطاعت و فرمانبرداری نسبت به جایگاه ولایت و نایب بر حق امام زمان (عج)، شعارهائی را در دفاع از ملت های انقلابی منطقه و نیز آمادگی خود برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری، اعلام کردند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفائی در خطبه های نماز جمعه به قدردانی از تحصن دانشجویان و طلاب پرداخته و حمایت خود را از ملت های مظلوم منطقه اعلام داشتند. ایشان همچنین تنها تحولات اخیر را بیداری اسلامی امت اسلامی دانستند.

مردم نمازگزار نیز پس از نماز جمعه، اقدام به حمایت از حرکت بیداری اسلامی ملت های منطقه و حمایت از تحصن دانشجویان و طلاب نمودند.


جلوگیری نیروهای مرزبانی از حرکت کاروان دانشجویی
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست