1. خانه
  2. اخبار
  3. ‪۶۱‬تابلو عکس از واقعه عاشورا در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته شد

‪۶۱‬تابلو عکس از واقعه عاشورا در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته شد

‪ ۶۱‬تابلو عکس از واقعه عاشورا با استفاده از سبک کمیک استریپ در شانزدهمین نمایشگاه قرآن به نمایش درآمد تا تداعی گر واقعه عظیم عاشورا برای کودکان و نوجوانان باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از ستاد خبری شانزدهمین نایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، علی جاسبی نیا مدیر مسوول نشر دانش آموز در این‌باره گفت: با هدف ارائه قصه‌های قرآنی و کارهای مذهبی به شکلی بدیع و جذاب و با الگوبرداری از سبک کمیک استریپ، واقعه عاشورا را در کتاب عاشورا برای کودکان و نوجوانان به تصویر کشیدیم.

وی درباره سبک کمیک استریپ یا داستان تصویری افزود: این سبک، نوع جدیدی از فعالیت‌های هنری است که در کشورهای غربی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این سبک تمام صفحات کتاب به صورت تصویر نقش بسته و در زیر هر تصویر مطلب مورد نظر نوشته می‌شود.

وی درخصوص ویژیگی‌های کتاب عاشورا اظهار داشت: با بهره‌گیری از سبک کمیک استریپ و استفاده از آلمان‌های نگارگری ایرانی – اسلامی، تصاویری هماهنگ با انگاره‌های مذهبی و قرآنی خلق کردیم.

به گفته وی، کتاب عاشورا، نخستین کتابی است که به این صورت برای کودکان و نوجوانان به نگارش و تصویر درآمده، به طوری که نوجوانان با صرف زمان اندک برای خواندن و دیدن این کتاب، واقعه عظیم عاشورا را در ذهن تداعی خواهند کرد.

منبع مورد استفاده برای نگارش و تصویرگری این اثر، مجموعه کتاب ارشاد شیخ مفید بوده که با برگزاری جلسات متعدد با نویسنده و تصویرگر این مجموعه، از پنج سال پیش موفق به چاپ و انتشار این کتاب شدیم.

وی در ادامه گفت: قرآن و آموزه‌های قرآنی را باید به نسل جوان معرفی کینم تا هر چه بیشتر با معارف و قصه‌های قرآنی مانوس شوند.

مدیر بخش نشر دانش آموز خاطر نشان کرد: کتاب عاشورا به سه زبان فارسی، عربی و فرانسه ترجمه شده و هم اکنون آماده ترجمه به ‪ ۹‬زبان دیگر است.

در این مجموعه دکتر بهمن پور نویسنده و دکتر اقبالی بعنوان تصویرگر کتاب عاشورا فعالیت کردند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست