1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اجرای طرح نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

اجرای طرح نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

طرح نظرسنجی موضوعی در رسانه « پایگاه عکس چیلیک » با مروری بر نتایج اتفاقات و تاثیر رویدادها در جریان عکاسی کشور برگزار می شود .
نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک عنوان یک همه پرسی عمومی است که هر ماهه در طی یک یا دو عنوان پرسش در فواصل ماهانه و نیم ماهه در جریان همه پرسی عمومی مخاطبین قرار می گیرد .
در طرح گزینه های مورد پرسش ، مراجعین و مخاطبین « پایگاه عکس چیلیک » هم می توانند از طریق « ارتباط با ما » نظرات خود را از سراسر استان های کشور با ذکر گزینه های مورد انتخاب برای مسئول این طرح ارسال کنند . تنها کافی است که با وجود حساسیت هایی که سالها است در شخصیت افراد مختلف جامعه و عکاسان در حوزه های گوناگون سراغ داریم ، در طرح پرسش ها  در نهایت ادب و احترام تنها به نقد و بررسی و تحلیل اولیه یک رویداد عکاسی و یک جریان عکاسانه پرداخته شود و نه نقد اشخاص و اسامی .
پر واضح است که اینگونه نظرسنجی ها همیشه به دلایل فرهنگی و فردی ، یک سویه همیشه ناراضی و رنجور خواهد داشت ولی مسئول برگزاری این طرح تمام سعی و تلاش خود را نسبت به رعایت حریم و حدید معطوف خواهد داشت تا مبادا در این راه غباری به دلی بنشیند . البته که در این مسیر برگزارکننده بایستی بیشترین تلاش خود را و مخاطبین بیشترین مشارکت را به موازات بالاترین سطح ظرفیت از سوی اسامی مرتبط با موضوع ها از خود نشان دهند .

طرح نظرسنجی ماهانه پایگاه عکس چیلیکالبته که برگزارکننده نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک، واقف است که نظرسنجی هایی در این سطح نیازمند پاسخ های تشریحی و استدلال های بسیط است ولی همانگونه که برگزارکننده انتظار ندارد همگان نتایج نظرسنجی ها را بپذیرند ، مخاطبین هم نباید توقع داشته باشند که نتایج به دست آمده از یک پرسش عمومی در راستای تامین نظرات ایشان باشد .
بدون تردید ، اخلاق حکم می کند نتایج یک پرسش عمومی در قالب نظرسنجی را بایستی به احترام همگان قبول کرد ولی می توان آنچه در نهایت به دست آمده را نپذیرفت !
در این مسیر آفت هایی همچون: حساسیت های شخصی و حقوقی جاری در روابط و مراودات معمول جریان های عکاسی در کشور می تواند یکی از معضلات و موانع طرح هایی چنین باشد . طرح هایی که با ارایه یک پرسش عمومی می تواند انتخاب هایی را پیش روی مخاطب قرار دهد و در نهایت به یک نتیجه معلوم دست پیدا کند . طرح پرسش هایی که تاکنون یا نداشته ایم و یا – اغلب – به نفع گروه برگزارکننده داشته ایم .

مجری نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک ، تمام تلاش و سعی خود را می نماید تا با دریافت نظرات و ایده های اساتید و مجربین ، نتایج را عینا و بی کم و کاست ارایه نماید . آنچه مشهود است این است که در طی این حرکت به سادگی می توان درونیات افراد را در نوع نقد ، حسن نیت ، باور به حرکت های گروهی و انگیزه ای که نسبت به رفتارهای اجرایی و عملیاتی دارند، مشاهده کرد.

به هر حال طرح نظرسنجی موضوعی در « پایگاه عکس چیلیک » حرکتی است که آغاز شده است و در پایان هر ماه با ارایه گزارشی در بخش سرخط اخبار و سایر اخبار منتشر شده و در نهایت در بخش خبرنامه برای تمامی مشترکین خبری این رسانه ارسال خواهد شد .

امید است که ظرفیت های لازم در این خصوص چنان دیده شود تا بتوانیم با بیشترین سطح بهره برداری به نفع عموم عکاسان و علاقه مندان و کمترین میزان رنجش خاطر از سوی متولیان امر و مشغول در عکاسی مواجه باشیم.
در این خصوص ذکر دو نکته ضروری است:
۱- نخست اینکه نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک در راستای برون ریز جریانات عکاسی در سراسر کشور است . مخاطبین می توانند پرسش ها و گزینه های مورد طرح را با ذکر نام – و یا حتی بدون ذکر نام ارسال کننده – به نشانی یاد شده ارسال کنند .
۲- اگر چه امکان درج نظر در بخش نظرسنجی وجود ندارد ولی برگزارکننده بر این باور است برخی منتقدین با صراحت کلام و شجاعت بیان نیاز دارند برخی نکات را تذکر داده و یا به مجری برگزاری طرح و یا مخاطب ، تذکر و توضیحاتی را ارایه دهند . بخش درج نظرات در ذیل هر گزارش ، تنها به شرط رعایت ادب کلام در مجامع عمومی پذیرای هر گونه نظر و توضیح و تفسیری است .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « گل‌ های جاویدان » در خانه ی هنرمندان
پسین
« مکر عقل » آرزو عمیدی در نگارخانه آرته

به تازگي منتشر شده

۴ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • کار خیلی مثبتی می تونه باشه.
    چه ضمانتی داره شما هم در نوع سوال نظرسنجی جانب رانت خواران و مافیای عکاسی رو نگیرید؟

    پاسخ
  • سلام
    ایده خیلی خوبیست
    متشکریم اجازه طراحی سوال و به ما هم واگذار کردید
    ولی نگفتید فقط طرح سوال با ماست یا طراحی گزینه های پاسخ را هم می تونیم انجام بدهیم؟

    پاسخ
  • همه اولش با همین شعارهای خوب خوب شروع می کنن (-:

    پاسخ
  • حسین عصاری
    ۱۲ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴

    سلام؛
    طرحی بسیار مفید با قابلیت اجرا را معرفی کرده اید.
    امید است این طرح در راستای اهداف رسانه عکس چیلیک که حمایت از عکاسان است و هیچ مافیایی در آن وجود ندارد موفق باشد و دردی از جامعه عکاسی را دوا کند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست