1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « شاهین شهابلو » در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

« شاهین شهابلو » در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

عکاس ایرانی « شاهین شهابلو » پس از هفته ای درمان در اثر ابتلا به ویروس کرونا در لندن درگذشت. 
به گزارش پایگاه عکس چیلیک عکاس فقید شاهین شهابلو به عنوان سومین عکاس ایرانی است که در اثر ابتلا به بیماری کرونا و تشدید حمله این ویروس در طی دوره درمان دار فانی را وداع گفته است.
محمدمهدی رحیمیان درباره درگذشت این عکاس مستند ایرانی اعلام کرده است: «تا آن‌جایی که خاطرم است شاهین شهابلو با رتبه یک در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شد و از دانشجویان بااخلاق و موفق ما به حساب می‌آمد. سال‌ها عکاسی می‌کرد و تدریس عکاسی انجام داد، حتی زمانی که ساکن بریتانیا بود نیز عکاسی و تدریس عکاسی را ادامه داد. پایان نامه شهابلو در مقطع کارشناسی با موضوع «مرگ» بود که من نیز با او در این پروژه همکاری داشتم که نمونه عکس‌هایی از غسالخانه‌ای در اهواز نزد من آورد. رفتن به سراغ این موضوع با روحیه آرام و آرامش‌بخش شاهین شهابلو برایم جالب بود و در آن دوره، حتماً باید متن مفصل و مکتوبی در بحث نظری ارائه می‌کردند که اتفاقاً او نیز چنین متنی نوشت و بخش عملی پایان نامه نیز در مورد تغسیل و تدفین درگذشتگان بود.»
رحیمیان در ادامه معرفی فعالیت های این عکاس ایرانی گفت: «شهابلو همچنین عکس‌های پروژه‌های صنعتی خودش مثل کارخانه‌ای در اردبیل را با مشاوره من انجام داد و با کمک همکاران ما چون مرحوم آرموند آیوازیان طراح گرافیک، ادیت و آماده کرد.»
شاهین شهابلو دانش آموخته عکاسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه هنر بود. وی در دهه هشتاد با امید به اصلاحاتی به عضویت هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران درآمد و پس از چندی از این حضور منصرف و به تدریس در دانشگاه آزاد و نوشتن مقاله عکاسی در حوزه عکاسی و تخصصش مشغول شد.
تاکنون جامعه عکاسان کشور عکاسانی چون: کیومرث درمبخش، سعید دانشور و شاهین شهابلو را در اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده است.
مدیریت و همکاران دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک درگذشت این عکاسان فقید را به خانواده ها و سایر بازماندگان این عزیزان و همچنین جامعه عکاسی کشور تسلیت گفته و برای خانواده، دوستان و همکاران این مرحوم آرزوی صبر و اجر دارد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
فراخوان نخستین جشنواره عکس اینستاگرامی عکاسباشیها
پسین
مجموعه عکس مهدی فاضل با عنوان: «من، آن جا، آن وقت»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست