1. خانه
  2. اخبار
  3. محمد خیرخواه:عکاسی از حجاب همواره کلیشه ای بوده است

محمد خیرخواه:عکاسی از حجاب همواره کلیشه ای بوده است

تهران – حیات

عکاس خبرگزاری یونایتدپرس گفت: عکاسان ما همواره با دیدی کلیشه ای به موضوع حجاب نگریسته اند.
به گزارش حیات محمد خیرخواه عکاس خبرگزاری یونایتد پرس در گفت و گو با ستاد خبری نخستین جشنواره حجاب و عفاف نور افزود: معمولا حجاب از دید ما پوشش خانم هاست درحالی که می توان مسئله حجاب را در موضوعات مختلف مورد بررسی قرار داد.
وی گفت: اگر عکاسی از حجاب محدود بودن در قالب کلیشه ای کارکردن را حذف کند و در این زمینه فراتر از اکنون گام بردارد بیش از پیش توانسته توجه مخاطب را به خود جلب کند.
خیرخواه درمورد آثار عکاسان خارجی در زمینه تبلیغ حجاب بیان داشت: از آثار عکاسان خارجی معمولا عکس هایی که گزینش شده وارد کشور می شوند که این امر تاثیرات مثبتی را در تبلیغ حجاب بوجود آورده است.
وی درخصوص تاثیر عکس در باور فرهنگ حجاب افزود: عکس در باور فرهنگ حجاب در مخاطب بسیار تاثیرگذار است چرا که در چند مدت اخیر آثار عکاسان ما تاثیر شگرفی بر فرهنگ سازی عکس و تصویر داشته است.
عکاس خبرگزاری یونایتدپرس در ارتباط با عناصر بارز موجود در عکس های حجاب اشاره داشت: در این گونه تصاویر همواره چادر به عنوان حجاب معرفی می شود که اگر در این جشنواره تصاویر حجاب از دایره چادر خارج شود عکاسان در این زمینه می توانند خلاق تر عمل کنند.
وی درخصوص پیشرفت ابزاری عکاسی در چند سال اخیر گفت: با پیشرفت لوازم سخت افزاری، سرعت در عکاسی بهبود یافته و سبب افزایش جسارت عکاسان شده است و امیدوارم این سرعت در عکاسی باعث شود که آن طور که باید حرفشان را به مخاطبان انتقال دهند.
خیرخواه با اشاره به کم رنگ تر شدن عکاسی مستند اجتماعی خاطرنشان کرد: علت این است که ما در آموزش عکاسانمان تنها به آموزش فن عکاسی بسنده می کنیم و از آموزش علوم اجتماعی به آنان صرف نظر کرده و موجب دوری آنها از مستندات اجتماعی موجود در کشور می شویم.
وی درخصوص طرح اخیر نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی و برقراری امنیت اجتماعی تصریح کرد: این موضوع جایگاه ویژه ای در ویزور عکاسان خبری داشته و به موضوع خبری به روز برای آنان تبدیل شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست