1. خانه
  2. اخبار
  3. “کوربیس” بیل گیتس ۲۰ ساله شد

“کوربیس” بیل گیتس ۲۰ ساله شد

"کوربیس" شرکتی که بیل گیتس با هدف ارائه آرشیو عکس در ۱۹۸۹ راه اندازی کرد بیستمین سال تولد خود را جشن گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، کوربیس به مناسبت تولد ۲۰ سالگی خود تصاویر مختلفی را از عکسهای تاریخی تا ورزشی و سرگرم کننده انتخاب کرده و به صورت رایگان در معرض دید کاربران خود قرار داده است.

کوربیس یک شرکت آمریکایی است که مقر آن در سیاتل واشنگتن واقع شده است. این سایت ارائه کننده آرشیو بهترین عکسهای حرفه ای دنیا در موضوعات مختلف است. درحال حاضر این سایت مجموعه ای بیش از ۱۰۰ میلیون عکس را در خود جای داده است.

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت در سپتامبر ۱۹۸۹ این شرکت را با نام "سیستمهای تعامل خانگی" (Interactive Home Systems) راه اندازی کرد.

یکی از مهمترین دلایلی که گیتس را وادار به تاسیس این شرکت ارائه دهنده آرشیو عکس کرد این بود که بسیاری از مردم علاقه داشتند که خانه خود را با نمایشگرهایی که تصاویر دیجیتالی را نشان می دهند تزئین کنند.

در سال ۱۹۹۴ بیل گیتس نام این شرکت را به Continuum Productions و یک سال بعد به کوربیس تغییر داد. کوربیس به لاتین به معنی "سبد ترکه ای" است.

آرشیو این شرکت از عکسهای خلاقانه، سرگرم کننده، تاریخی، هنری، علمی و … تشکیل شده است. در سال ۱۹۹۵ کوربیس بیش از ۱۱ میلیون عکس را از  آرشیو عکسهای دیجیتالی Bettmann Archive خریداری کرد و در ادامه پروژه توسعه خود در سال ۱۹۹۹ عکسهای مجموعه "سیگما" در فرانسه و در سال ۲۰۰۵ مجموعه تصاویر شرکت آلمانی "زفا" را به آرشیو خود افزود.

کوربیس همچنین حق بازتولید و پخش تصاویر موزه "آرمیتاژ" در سن پترزبورگ روسیه، موزه هنر فیلادلفیا و گالری ملی در لندن را خریداری کرد.

این سایت همه ساله صدها هزار عکس جدید را به آرشیو خود اضافه می کند. این سایت تصاویر خود را به دو صورت رایگان و پرداختی عرضه می کند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست