1. خانه
  2. اخبار
  3. دوربین عکاسی اسطوره ای “پولاروئید” ۶۰ ساله شد!

دوربین عکاسی اسطوره ای “پولاروئید” ۶۰ ساله شد!

یک پرتال اینترنتی به مناسب شصتمین سالروز تولد اولین دوربین عکاسی فوری با عنوان "پلاروئید" به جمع آوری عکسهایی پرداخته است که استفاده کنندگان در مدت ۶۰ سال گذشته با این دوربین گرفته اند.
 
 
 دوربین عکاسی فوری "پلاروئید" (Polaroid) نخستین بار در سال ۱۹۴۸ وارد بازار شد و به زودی به یک دوربین عکاسی اسطوره ای تبدیل شد و توانست هم دوستداران عکاسی و هم عکاسان حرفه ای را به سوی خود جذب کند.

به طوری که این دوربین عکاسی هنوز بعد از گذشت ۶۰ سال و در عصر دوربینهای عکاسی دیجیتال هم طرفدارانی دارد. به همین منظور یک سایت اینترنتی همزمان با شصتمین سالروز تولد "پلاروئید" به جمع آوری عکسهایی از سراسر دنیا و در تمام مقولات پرداخته است که با استفاده از این دوربین گرفته شده اند.

این پرتال را یک پسر اتریشی ساکن شهر وین در پی پیشنهاد جستجوگران شبکه برای ایجاد یک آرشیو زمینی از عکسهای فوری راه اندازی کرده است.

تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار عکس فوری که با دوربینهای "پلاروئید" در مدت ۶۰ سال گرفته شده اند از سراسر دنیا به این سایت با آدرس اینترنت  www.polanoid.net ارسال شده است و تا این لحظه ۱۰ هزار کاربر اینترنت در این پرتال ثبت نام کرده اند.

بنابراین گزارش، دوربینهای "پلاروئید" تنها به ارائه عکسهای فوری اکتفا نکردند به طوری که در سال ۱۹۷۸ شرکت سازنده این دوربینها نسل جدیدی از پلاروئید را با عنوان "پلاویژن" وارد بازار کرد که در فرمت "سوپر۸"، ۸ میلیمتری و ۵/۹ میلیمتری فیلمبرداری می کردند اما این دوربینها برخلاف دوربینهای عکاسی فوری که تاکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرند به سرعت از دور کنار رفتند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست