1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « تهران، واقعیت افزون شونده » در نگارخانه آرته

« تهران، واقعیت افزون شونده » در نگارخانه آرته

نمایشگاهی از آثار عکاسی سیاوش آزادی و سیاوش بحریه با عنوان ” تهران، واقعیت افزون شونده ” همزمان با عصر روز جمعه ۱۰ بهمن ماه جاری در نگارخانه آرته به نمایش گذاشته می شود.
در این نمایشگاه  تعداد ۱۲ اثر متشکل از ۴ لت و اندازۀ هر لت ۲۵ در ۲۵ سانتیمتر با تکنیک عکاسی دیجیتال   به نمایش گذاشته می شود.
در قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است: ” تهران، واقعیتِ افزونشونده ” فصل اول از مجموعه ای است با موضوع تجربه زیست شهری. ایده ی اولیه ی سازنده در ” تهران، واقعیتِ افزونشونده ” نمود تکنولوژی است. ترافیک بخش جدانشدنیِ تجربه ی هرروزه ی یک تهرانی، در هر لحظه دامنه ی خود را بر بزرگراه های بیشتری می گستراند، بزرگراه های تنیده بر تن تپه ها.

« تهران، واقعیت افزون شونده » در نگارخانه آرته

کارناوالترافیک، هر روز با حضور شرکت کنندگانش حیات دوباره می یابد. کلانشهر تهران حیران از چند صدایِ خیل عظیم موتورهای پرتکاپویش، فردیت تغییر یابنده ی شهروندانش را تجربه می کند.

انعکاس برخاسته از این چند صدای در حرکت خود، روند تکامل- یابندهای را طی می کند. تکاملی که اشکال هندسیای را می آفریند.

با نگاهی گذرا تفاوت آشکار میان انواع خودروها را دریافت می- کنیم. این تنوع از لحاظ تعداد نیز کاملا عیان است. تنوعی که ما را دوباره به چند صدای می رساند.
به تصویر کشیدن این چند صدای از طریق مدیومی مانند عکاسی، فرمی جدید را می طلبد. دغدغه ی پیوند مستحکم میان فرم و محتوای اثر ما را به سمت مفهوم واقعیتِ افزونشونده (Augement reality) هدایت کرد. امروزه مفهوم واقعیتِ افزونشونده در حوزه ی تکنولوژی به شمایلی قابل لمس نزدیک شده است. به عنوان مثال پروژه عینک گوگل تصویر واضحتری از این مفهوم نسبت به گذشته را ایجاد کرده است.

انسانِ امروز می تواند به راحتی با کمک یک عینک مفهوم واقعیتِ افزونشونده را درک و تجربه کند. ما در این فصل سعی کرده ایم تجرب های جدید از مفهوم واقعیتِ افزونشونده را برای مشاهده- گران اثر ایجاد کنیم. تجربه ای که در آن نظرگاه هر یک از مشاهده گران به اطلاعات جدیدی از آنچه می بینند آراسته می- شود.

این نمایشگاه همزمان با ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۰ بهمن ماه جاری گشایش یافته و علاقه مندان می توانند تا پایان روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این عکس ها دیدن کنند.
نگارخانه آرته در تهران، ونک، خیابان ملاصدرا، شیخ بهائی جنوبی، پایین تر از بزرگراه شهیدهمت، ،بلوار علی خانی، بیست متری گلستان، دوازده متری دوم، شماره ۳ واقع شده است.

پیشین
سیصدوبیست و دومین شماره نشریه عکس منتشر شد
پسین
اسامی راه یافتگان به دومین جشنواره عکس راه و بی راه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست