1. خانه
  2. اخبار
  3. آثار دوازدهمین دوسالانه ملی عکس به تهران رسید

آثار دوازدهمین دوسالانه ملی عکس به تهران رسید

خبرگزاری فارس: آثار دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران که چند روز پیش در یزد به نمایش درآمده بود، اکنون در گالری‌های خانه هنرمندان روی دیوار رفته است.

 

خبرگزاری فارس: آثار دوازدهمین دوسالانه ملی عکس به تهران رسید

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران، هفته گذشته در یزد آغاز به کار کرد که بخش نمایشگاهی این دوسالانه با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از عکاسان،‌ یکم تیرماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این دوسالانه در تهران،‌ برگزاری منظم دوسالانه‌های هنری را از سوی مرکز هنرهای تجسمی مایه خرسندی عنوان کرد و گفت: در سال جاری این دومین دوسالانه‌ای است که پس از دوسالانه خوشنویسی از سوی مرکز هنرهای تجسمی برگزار می شود که برگزاری منظم این دوسالانه‌ها مایه خوشحالی است.

شاه آبادی در ادامه استقبال جامعه عکاسی را از این دوره دوسالانه عکس ایران نشان دهنده جایگاه و اعتبار این دوسالانه دانست.

وی با بیان این که دوسالانه عکس به بالندگی رسیده است،‌ ابراز امیدواری کرد که دوره‌های بعدی این دوسالانه به صورت بین‌المللی برپا شود.

شاه‌آبادی گفت: ظرفیت‌های فراوانی در فرهنگ و هنر کشور ما برای ارائه به صورت عکس وجود دارد و هم‌اکنون نیز عکاسان بسیاری به صورت حرفه‌ای و آماتور در شاخه‌های مختلف عکاسی می‌کنند.

او همچنین تصریح کرد: آثار هنرمندان ایرانی شوق و امید را در دل مخاطب زنده می‌کند که این ویژگی، روحیه زندگی ایرانی و اسلامی را تداعی می‌کند.

اسماعیل عباسی؛ دبیر دوازدهمین دوسالانه عکس ایران نیز در این مراسم به گزارشی از چگونگی برگزاری این دوره پرداخت و گفت: دوازدهمین دوسالانه عکس ایران چند روز پیش در دو بخش عکاسی مستند و نوآورانه در یزد آغاز شد و از امروز عکاسان و هنردوستان تهرانی به مدت ۱۰ روز در خانه هنرمندان ایران می‌توانند شاهد آثار این دوسالانه باشند. 

افتتاح نمایشگاه آثار دوازدهمین دوسالانه عکس ایران بخش بعدی این مراسم بود که با حضور شاه آبادی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران و عکاسان و علاقه‌مندان در گالری‌های چهارفصل و ممیز خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

در این دوره از دوسالانه عکس، ۷۴ اثر در بخش مستند  و ۵۵ اثر در بخش نوآورانه به نمایش درآمده است که این آثار از میان ۱۴ هزار و ۷۱۳ اثر انتخاب شده است. 

این نمایشگاه تا ۲۳ تیرماه در گنجینه فرهنگ و هنر شهر یزد و تا ۱۲ تیرماه در خانه هنرمندان ایران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست