1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. «خانه عکس» در مشهد گشایش یافت

«خانه عکس» در مشهد گشایش یافت

با حضور تنی چند از عکاسان و علاقمندان حوزه عکس و هنر عکاسی «خانه عکس» در مشهد آغاز به کار کرد.

«خانه عکس» در مشهد به دبیری حمید سبحانی گشایش یافت
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک روز سه شنبه ۹ آبان ماه «خانه عکس» فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد با حضور تنی چند از علاقمندان و عکاسان هم‌چون: محمدرضا لطفی، امیرحسین صفرلی، قدیر وقاری شورچه، فرامرز عامل بردبار و … گشایش یافت و در آئین گشایش خانه عکس فیلم «عکس ناتمام» اثر تورج ربانی و عمید راشدی به نمایش گذاشته شد.

«خانه عکس» در مشهد به دبیری حمید سبحانی گشایش یافت
فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد یکی از معتبرترین مراکز فرهنگی_هنری شهر مشهد است که با برخورداری از سابقه ای در حدود سه دهه فعالیت آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر، آموزش عکاسی را هم در فهرست قدیمی ترین رشته های منظور فرهنگسرا دارد.

«خانه عکس» در مشهد به دبیری حمید سبحانی گشایش یافت
«خانه عکس» مشهد با همین پشتوانه و نیازبه انجام فعالیت هایی فوق برنامه چون برگزاری کارگاه و ورکشاپ، جلسات نقد و بررسی عکس، سخنرانی و برگزاری اردوهای عکاسی بخصوص برای قشر تازه نفس و جوان عکاسی این تشکل آغاز به کار کرد.

حنیدرضا گیلانی فر/«خانه عکس» در مشهد به دبیری حمید سبحانی گشایش یافت
دبیر تشکل عکس حمید سبحانی است که در سابقه ۱۴ ساله خود در حوزه عکاسی سابقه امور اجرایی مختلف را در موضوع عکاسی در شهر مشهد به عهده داشته است.
نخستین جلسه خانه عکس با خوشامدگویی مدیر فرهنگسرا؛ آقای علی ثابت نیا آغاز شد و ایشان خانه عکس را به عنوان موقعیتی برای پویایی هرچه بیشتر جامعه عکاسی و تعامل بین آنها عنوان کرد.

ساعد نیک ذات/«خانه عکس» در مشهد به دبیری حمید سبحانی گشایش یافت
در ادامه پیام تصویری ساعد نیک ذات ( معلم ، عکاس و استاد حوزه عکاسی و تصویربرداری) برای حاضرین پخش شد.
در این پیغام ضمن تبریک برای آغاز فعالیت خانه عکس تاکید ایشان بر همدلی، تلاش و افزایش آگاهی بود. این استاد شاخص حوزه تصویر در ادامه استمرار را مهم‌تر از موفقیت های عکاسانه دانست.

امین ابراهیمی/«خانه عکس» در مشهد به دبیری حمید سبحانی گشایش یافت
امین ابراهیمی یکی از مدرسین شناخته شده فرهنگسرای جهاد دانشگاهی طی سخنانی خانه عکس را جایی برای بالندگی عکاسان جوان و محلی برای شکل گرفتن رفاقت ها و دیدار اهالی عکاسی شهر دانست.

حمیدرضا گیلانی فر/«خانه عکس» در مشهد به دبیری حمید سبحانی گشایش یافت
سپس حمید سبحانی دبیر “خانه عکس” با اعلام برنامه های خانه عکس تا انتهای سال جاری، هدف این تشکل را تلاشی برای اعتلای عکاسی شهر مشهد و کمک به عکاسان جوان و نسل تازه عکاسی عنوان کرد. او همچنین گفت ” این تشکل رقیب هیچ گروه یا تشکل دیگری نیست، بلکه هدف همراهی و همکاری و کمک به یکدیگر است برای عکاسی شهری که همیشه یکی از مهترین حوزه های فعال عکاسی بوده است.”

«خانه عکس» در مشهد به دبیری حمید سبحانی گشایش یافت
در ادامه حضار به تماشای فیلم تحسین شده “عکس ناتمام، بهمن جلالی” نشستند. این فیلم که نگاهی به فعالیت و زندگی حرفه ای بهمن جلالی؛ استاد و عکاس شاخص ایرانی دارد، ساخته عمید راشدی و تورج ربانی است که در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت سیمرغ بلورین فجر شده است.

«خانه عکس» در مشهد به دبیری حمید سبحانی گشایش یافت
پس از دیدن فیلم حمیدرضا گیلانی‌فر استاد شناخته شده عکاسی در مشهد که سابقه شاگردی بهمن جلالی را دارد در مورد وجوه اخلاقی و هنری این استاد فقید سخن گفت. ایشان با توجه به اشارات ارایه شده در فیلم به ذکر نکاتی در مورد انسان گرایی و ارزش آدمها از دیدگاه بهمن جلالی پرداخت. گیلانی فر تعداد زیادی از آثار مکتوب و بعضا کمیاب بهمن جلالی یا مرتبط با ایشان را به همراه تعدادی از آثاری مرتبط با شخصیت هایی را که جلالی در فیلم اشاره کرد به حاضرین معرفی کرد و سپس اعلام کرد: این آثار به مدت دو هفته در کتابخانه فرهنگسرا در اختیار علاقمندان بصورت رایگان قرار خواهد گرفت.

«خانه عکس» در مشهد به دبیری حمید سبحانی گشایش یافت
این برنامه با استقبال خوبی از سوی عکاسان جوان، اساتید و پیشکسوتان عکاسی مشهد روبرو شد.
در پایان با عکس یادگاری حاضرین این جلسه به اتمام رسید

عکس‌ها از: بهرام صدیق زاده، مهران ابوی، سیدعلی محمدی

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
هیات مدیره انجمن عکاسان سینمای ایران معرفی شد
پسین
عکاس پیشکسوت «اسماعیل دارابی» درگذشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست