1. خانه
  2. اخبار
  3. /خبرهای دریافتی هنری/

/خبرهای دریافتی هنری/

بنیاد رودکی (برج‌ آزادی)، گروه موسیقی «سایه‌سار» به سرپرستی حسین سلیمانی و خوانندگی بهنام نوری در سالن مولتی ویژن برج آزادی در تاریخ‌های ۳ و ۴ تیرماه سال جاری ساعت ۱۸ به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،در این کنسرت حسین سلیمانی آهنگسازی و نوازندگی کمانچه را عهده‌دار می‌باشند. علی بشر‌دوست (سنتور)، مهدی محمود‌آبادی (تار)، علی حسینی (نی)، پوریا قبادی (عود)، مهرداد مسعودی‌فرید( کمانچه)، میلاد بختیاری (تنبک) و مهدی مبشری و لیدا حکیمی (دف، دایره کوزه) نیز همکاری دارند.

 

این برنامه در دو قسمت چهل دقیقه‌ای اجرا خواهد شد که در آن از اشعار مولانا، فخرالدین عراقی، رهی‌معیری و سینا فلاح‌زاده استفاده شده است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیط با گیشه مجموعه برج آزادی و گیشه تالار وحدت و فروشگاه ققنوس به شماره تلفن ۲۲۷۲۸۰۰۰۷ و یا فروش اینترنتی www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

******

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی، ایران، ایتالیا و فرانسه در حاشیه جشنواره کارگاه بین‌المللی برگزار می‌کنند.

 

پنج کارگاه آموزشی بین‌المللی با مشارکت کشورهای ایران، ایتالیا و فرانسه پیرامون تکنیک‌های مختلف عروسک‌گردانی و شیوه‌ها در این جشنواره برگزار خواهد شد.

 

نحوه ثبت‌نام درخواست‌کنندگان شرکت در این کارگاه‌های آموزشی و شرایط حضور متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

این جشنواره به دبیری اردشیر صالح‌پور از ۳۱ تیر لغایت ۵ مردادماه برگزار خواهد شد.

 

************

اولین دوسالانه بین المللی عکس جهان اسلام با عنوان نمایشگاه خانواده مسلمان با همکاری فرهنگستان هنر از ۱ لغایت ۱۰ تیر در نگارخانه فرهنگسرای خاوران برگزار می شود.

نمایشگاه خانواده مسلمان منظری از تنوع الگوها، شیوه ها و سلایق زندگی، فرهنگ،‌ آئینها، آداب و رسوم، تعامل با محیط، اقلیم و طبیعت، همکنشی با فضاهای سیاسی، اجتماعی و بحران ها و چالشهای گوناگون در جوامع اسلامی را از منظر هنر عکس به شیوه ای حرفه ای و هنرمندانه به مدت ۱۰ روز در نگارخانه فرهنگسرای خاوران برگزار می شود.

گفتنی است نمایشگاه خانواده مسلمان تنوع شیوه های زندگی جوامع مسلمان در خانواده به عنوان هسته بنیادی نظام اجتماعی اسلام موضوع پرجاذبه ای است که همواره می تواند نگاههای جستجوگر و خلاق عکاسانی که می خواهند لحظه های قابل تأمل را کشف و ثبت کنند به خود جذب کنند.

لازم به ذکر است در این نمایشگاه ۴۰ اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی به مدت ۱۰ روز در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد .

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این نمایشگاه از ساعت ۲۰-۹ به نشانی : میدان خراسان ، خیابان خاوران ،فرهنگسرای خاوران مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن :۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس حاصل نمایند .

گفتنی است سایت اینترنتی :khavaran.ir جهت انعکاس اخبار و رویدادهای فرهنگی این مرکز در خدمت علاقه مندان می باشد.

 

**************

روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور طر احی پوستر و تندیس نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر حقیقت، فراخوان داد.

طراحان علاقه‌مند می‌توانند طرح‌های خود را برای پوستر و تندیس جشنواره تا نیمه مهرماه به روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی ارائه کرده و یا به نشانی اینترنتی ‌Theateriran@yahoo.com ارسال کنند.

 

بدیهی است: در طرح‌های ارسالی باید محوریت موضوعات جشنواره از جمله داستان‌های قرآنی، زندگی ۱۴ مصعوم به ویژه پیامبر اسلام، عاشورایی، رضوی، علوی، مهدوی، شخصیت‌های موثر در تاریخ اسلام، مفاهیم و مضامین دینی و تاثیر شخصیت‌های مذهبی در زندگی معاصر در نظر گرفته شود.

 

نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر حقیقت ۲۸ آبان‌ماه تا ۴ آذرماه با دبیری «علی موذنی» در تهران برگزار می‌شود.

**************

نقاشی‌های الهام سلامتیان با استقبال خوب بازدیدکنندگان در گالری جهان‌نما به نمایش در آمد.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر نقاشی‌های این هنرمند جوان به نمایش درآمده که برگرفته از مشغولیات ذهنی اوست و بنا بر گفته خودش می توان این نمایشگاه را خلوت ذهن نامید.

 

سلامتیان تاکنون در چندین نمایشگاه انفرادی و نیز نمایشگاه گروهی شرکت کرده است.او همچنین سابقه حضور در چند نمایشگاه گروهی هنرمندان ایرانی در خارج از کشور را نیز دارد.

نمایشگاه آثار سلامتیان جمعه ۲۸ تیر ساعت ۱۶ الی ۲۱ افتتاح و تا تاریخ ۴ تیر به نشانی نیاوران، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران (کاخ نیاوران) همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. /خبرهای دریافتی هنری/

/خبرهای دریافتی هنری/

اجرای شب گذشته نمایش «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» به خسرو سینایی تقدیم شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نمایش که کار ابراهیم پشت‌کوهی است شب گذشته ‌٢٨ شهریورماه با حضور خسرو سینایی، خسرو حکیم‌رابط، حسین احمدی‌نسب و … به صحنه رفت و گروه اجرایی اجرای دیشب را به خسرو سینایی تقدیم کردند.

 

در پایان نمایش خسرو سینایی در حالی که تماشاگران را خطاب قرار داده بود، گفت: از کار لذت بردم و این نمایش می‌تواند در تمام دنیا به صحنه برود.

 

گفتنی است؛ تاکنون هنرمندانی هم‌چون حمید فرخ‌نژاد، الهام پاوه‌نژاد، بهزاد خداویسی، علی‌اصغر دشتی، پرویز پورحسینی و… به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

 

این نمایش فردا ‌٣٠ شهریورماه به اجرای خود پایان می‌دهد.

 

گفتنی است؛ نمایش «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» فردا در دو نوبت ‌١۵/١٨ و ‌١۵/٢٠ اجرا می شود که اجرای نخست آن ویژه‌ی هنرمندان به صحنه می‌رود.

 

این نمایش که جزو برگزیدگان بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی تئاتر فجر است، در کارگاه نمایش مجموعه‌ی تئاترشهر به صحنه می‌رود.

************

برای نخستین‌بار یک مجموعه‌دار معروف ایرانی ‌۶٧ تابلوی نقاشی و خوشنویسی گنجینه شخص‌اش را در یک نمایشگاه درگالری گلستان به تماشا و فروش می گذارد.

«حمید ستاری» نام این مجموعه دار قدیمی ست که در آستانه سی امین سال فعالیت حرفه‌ای‌اش در این زمینه تصمیم گرفته است با هدف خرید مجدد از بازار هنر بخش کوچکی از مجموعه‌اش را به فروش بگذارد.

جمعه دوم مهر‌٨٩ ، این نمایشگاه درحالی در گالری گلستان افتتاح خواهد شد که گران‌ترین اثر نمایشگاه مربوط به استاد زنده‌یاد حسین کاظمی، هنرمند آوانگارد موج نوی نقاشی ایران است که هشتاد میلیون تومان قیمت گذاری شده است و برخی رسانه ها آن را هشتصد میلیون تومان اعلام کرده‌اند! تابلویی که از این استاد چیره‌دست به نمایش گذاشته خواهد شد متعلق به مجموعه «گل سنگ» اوست که ابعادش ‌٩٨ ×110 اعلام شده است.

حمید ستاری و لیلی گلستان چنان که رسم گالری گلستان نیز هست در روند قیمت‌گذاری برروی آثار این‌نمایشگاه تعدیل و انصاف را رعایت نموده‌اند کما اینکه ارزان‌ترین اثر این نمایشگاه اثری از «آلا دهقان»

می‌باشد که ‌۶٠٠ هزار تومان قیمت دارد، اثری دیگر از «گلناز افراز» ‌٧٠٠ هزار تومان و این درحالی ست که از جوانان خوش نامی قریب به ‌١۵ تابلوی ‌٨٠٠ هزارتومانی به فروش گذاشته خواهد شد.

در میان آثار این نمایشگاه که با نام‌های معتبر و آثاری بسیار متنوع همراه است دو سیاه مشق اعلا از پیل آرام هریک به مبلغ هفت میلیون تومان، خوشنویسی «عاشقی ها» رضا مافی هشت میلیون تومان، دو خوشنویسی چشمگیر از «جلیل رسولی» هریک ‌۵ میلیون تومان، دو تابلوی «زرد خاکستری» و «ساحل نیزار» فریده لاشایی به ترتیب ‌١۴ و ‌١٨ میلیون تومان، دو تابلوی «جنگل» و «درخت» علی گلستانه ‌٢۵ و ‌١۵ میلیون تومان، دو تابلوی «زن و پوستر» و «سر و صورت زن» به ترتیب ‌١۵ و ‌٢/۵ میلیون تومان، تابلوی «اسرار ازل» نصرالله افجه ای ‌۵ میلیون تومان، تابلوی «ناله فریاد رس» اسرافیل شیرچی ‌٢/۵ میلیون تومان و … می‌باشد.

از نظر تعداد آثار در معرض فروش قرار گرفته «مصطفی دره باغی» درصدر قرار دارد. از این نقاش صاحب نام جوان پنج تابلو عرضه می‌شود که مبل، خروس، خروسها … نام دارد که تونالیته قیمت ‌٩٠٠ هزار تومان تا ‌٧ میلیون تومان دارند. «حمید ستاری» در پی آنست با فروش این آثار برای خرید آثار نقاشان جوان سرمایه گذاری مناسبت‌تری انجام دهد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته در گالری گلستان دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ‌۴ تا ‌٨ شب از این آثار واقع در دروس خیابان شهید کماسائی پلاک ‌٣

****************

امانت سپاری آثار هنری در کشورهای مختلف امری مرسوم است و می‌تواند موجب تعامل و ارتباط بین مراکز فرهنگی، هنری کشورها باشد.

احمد اسفندیاری؛ نقاش پیشکسوت درباره امانت سپاری آثارهنری گفت: امانت سپاری آثار از سوی موزه‌های مختلف برای برپایی نمایشگاهها نقش موثری در تعامل و تبادل فرهنگی دارد.

اسفندیاری ادامه داد: امانت سپاری آثار هنری در عرصه بین المللی ضروری و لازم است و چنانکه موزه هنرهای معاصر تهران اثری را امانت می‌دهد، می‌تواند برای برگزاری نمایشگاههایی آثاری را از موزه‌ها و مراکز دیگر کشورها امانت بگیرد.

این نقاش پیشکسوت تبادل آثار را در معرفی و شناساندن موزه‌ها و مراکز هنری موثر خواند و گفت: ضرورت دارد که در امانت سپاری آثار کارشناسی و حساسیت و دقت صورت گیرد تا اثری که به کشور دیگر ارسال می‌شود به نحو مطلوب نگهداری شود و اصل اثر بدون نقص و آسیب به موزه بازگردد.

نمایشگاه مروری بر آثار کس ون دنگن با عنوان "تمام چشم ها به سوی وان دنگن" شنبه ‌٢٧ شهریورماه در موزه بوینماس روتردام هلند گشایش یافت که تابلوی "ترینیداد فرناندز" از موزه هنرهای معاصر تهران نیز به موزه بوینماس امانت داده شده و در این نمایشگاه ارائه شده است.

*************

هیات انتخاب هفته فیلم « مقاومت در قاب آزادی» به کار خود پایان داد و پس از پایان کار هیات انتخاب اسامی فیلمهای برگزیده بخش مسابقه این هفته فیلم، اعلام خواهد شد.

برنامه گرامیداشت سی‌امین سالگرد هفته دفاع مقدس ستارگان خاک، قرار است ‌٣٠ فیلم برای نمایش در بخش رقابتی هفته فیلم « مقاومت در قاب آزادی» انتخاب شوند.

شایان ذکر است در هفته « مقاومت در قاب آزادی» به ‌٨ فیلم برگزیده هیات داوران دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی در سی‌امین سالگرد دفاع مقدس و به منظور شناسایی و کشف استعدادهای جوان و خلاق و با هدف حمایت از نخبگان این عرصه و در راستای بررسی سیر تاریخی این ژانر اقدام به برگزاری هفته فیلم « مقاومت در قاب آزادی» نموده است.

آرش رصافی، اکرم ورشوچی، مهدی یارمحمدی، حمیدرضا سام خانیانی اعضای هیات انتخاب این هفته فیلم هستند.

***************

در ویژه برنامه « ستارگان خاک» گرامی‌داشت سی‌امین سالگرد هفته دفاع مقدس کارگاه نقاشی دیواری با موضوع دفاع مقدس و برج آزادی برگزار می‌شود.

این کارگاه نقاشی دیواری توسط ‌٨ هنرمند در زمان برگزاری ویژه برنامه ستارگان خاک در محوطه برج آزادی برگزار خواهد شد.

این برنامه از سری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و با مشارکت شهرداری منطقه ‌٩ در سی‌امین سالگرد دفاع مقدس برگزار می‌شود.

بنیاد فرهنگی هنری رودک با هدف پیشرفت و توسعه هنر هم‌تراز با شان تاریخی، دینی و ملی هنر در این سرزمین و برخورداری آن از موقعیت و اعتباری برجسته‌ی ملی و بین‌المللی در قالب نهاد عمومی و غیر دولتی تشکیل شده است.

************

نمایش «عروسی مبارک» در فستیوال برست اجرا شد ومورد استقبال تماشاگران خارجی قرارگرفت و به آن لوح تقدیر وقالیچه یادبود اهداشد.

 

این نمایش که اثر حسن عظیمی بود به شیوه تخت حوضی اجرا شد واحمد محرابی به عنوان سیاه در این نمایش ایفای نقش کرد .

 

«عروسی مبارک » ‌١۴ سپتامبر درمجموعه اصلی تئاتر برست اجرا شد در میزگردی که برای آن برگزارشد، درباره شیوه قدیمی و سنتی نمایش ایرانی تخت حوضی بحث و بررسی شد.

علی صادقی‌خواه بازیگر دیگر این نمایش بود وموسیقی آن به صورت زنده توسط علی شهبازی نوازنده تنبک ،شهاب مهرپویان نوازنده ستار اجرا شد.

آرز. دیلمقانی نیز به عنوان مترجم با این گروه همکاری کرد.

«عروسی مبارک» پیش از این در فرهنگسرای بهمن تهران هم اجرا شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود.

 

حسن عظیمی یکی از قدیمی‌ترین بازماندگان نمایشهای آیینی سنتی ایران است که با بزرگان تئاتر سنتی ایران همکاری داشته و نمایش تخت حوضی را با نوآوری‌های خاصی در کشورهای مختلفی از جمله فرانسه، اسپانیا، ارمنستان و… اجرا کرده است.

 

فستیوال تئاتر و موسیقی بلاروس از ‌١٢ تا ‌٢٠ سپتامبر میزبان گروه‌هایی از کشورهای مختلف از جمله ایران، ایتالیا، روسیه ، لهستان، آلمان، مجارستان، اکراین، استرالیا و هند بود.

********

نمایش «آدم آدم است» با کارگردانی مهرداد ریایانی مخصوص در نخستین شب اجرای خود در تالار قشقایی مجموعه‌ی تئاترشهر با استقبال تماشاگران مواجه شد.

 

نمایش «آدم آدم است» نوشته‌ی مهرداد رایانی مخصوص است که به‌عنوان تازه‌ترین اثر نمایشی مهرداد رایانی مخصوص از ‌٢٨ شهریورماه با حضور الکساندر ساشا دانج روویک به‌عنوان مشاور کارگردان نمایش روی صحنه رفت.

 

نمایش «آدم آدم است» محصول گروه تئاتر تجربه است که با همکاری مرکز هنرهای نمایشی، کلک‌تیو

(انگلستان) و دانشگاه منچستر به دو زبان فارسی و انگلیسی به همراه بالا‌نویس در تالار قشقایی مجموعه‌ی تئاتر‌شهر اجرا می‌شود.

 

در این نمایش که بازیگرانی چون سپیده نظری‌پور، کریستنا میشل، وین جکسون و روبین سیدول ایفای نقش دارند و طراحی صحنه و لباس آنرا فیلیپ لیک و سپیده نظری‌پور به عهده دارند.

 

هم‌چنین محمد فرشته‌نژاد آهنگساز نمایش‌، نوید دهقان دستیار کارگردان و مدیر تولید و نیما دهقان مسوول جلوه‌های تصویری نمایش است.

 

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند هر روز به غیر از روزهای شنبه، ساعت ‌١٩:۳۰ در تالار قشقایی مجموعه‌ی تئاتر‌شهر به تماشای این نمایش بنشینند.

 

*******

مراسم افتتاح کوچه باغ هنر فرهنگسرای بهمن ساعت ‌١۶ یکشنبه ‌٢٨ شهریور با حضور مسئولان فرهنگی منطقه ‌١۶ ، فرهنگسرای بهمن و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

سردر کوچه باغ هنر طی مراسمی با حضور شاپور دیو سالار ، مدیر فرهنگی هنری منطقه ‌١۶ و رئیس فرهنگسرای بهمن ، حسن عادل معاون پشتیبانی منطقه ‌١۶ ،حسن مرزبان مدیر مجتمع فرهنگی هنری فجر ، نوری‌زاده رئیس واحد فرهنگی هنری فرهنگسرای بهمن ، بابک تن مدیر واحد نمایش فرهنگسرای بهمن و مسئول برگزاری کوچه باغ هنر رونمایی شد.

این سردر بوسیله حامد زارعان طراحی و اجرا شده که قرار است به‌طور ثابت در این بخش فرهنگسرای بهمن باقی بماند.

در این روز ‌١٢ ایستگاه کارگاهی هنرهای تجسمی ، نمایش و موسیقی کار خود را آغاز کردند که با استقبال گسترده بازدید کنندگان روبرو شد.

بازدید از فعالیت ایستگاه‌های مختلف ، اجرای موسیقی‌وگپ و گفت با هنرمندان از جمله برنامه‌های مراسم آغازین کوچه باغ هنر بود.

کوچه باغ هنر فرهنگسرای بهمن تا ساعت ‌١٩ امروز ‌٢٩ شهریور برپاست.

******

زمان ارسال آثار به دبیرخانه سومین جشنواره عکس پلیس تا هفتم مهرماه تمدید شد.

زمان ارسال آثار عکاسان به دبیرخانه سومین جشنواره عکس پلیس تا هفتم مهرماه سال جاری تمدید شد.

بنابراین گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات پلیس و نمایش رحمت و خدمت به مردم ـ پلیس، وظیفه‌شناسی و کارایی اجتماعی ـ پلیس، فرهنگ و هنر عمومی و احساس امنیت ـ پلیس، امنیت اجتماعی و مولفه‌های فرهنگی، هنری شهر تا هفتم مهرماه سال ‌١٣٨٩ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

گفتنی است، شرکت تمامی عکاسان حرفه‌ای و آماتور در این مسابقه آزاد است و عکاسان می‌توانند در هر موضوع تعیین شده حداکثر ‌۵ عکس به صورت چاپ شده در قطع ‌٢۵×20 به همراه فایل اصل یا اسکن اثر با فرمت TIF و با دقت ‌٣٠٠dpi تا پایان وقت اداری هفتم مهرماه ‌١٣٨٩ به دبیرخانه ارسال نمایند.

فراخوان این جشنواره که به همت حوزه هنری مرکز کرج و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان تهران و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج، موسسه قوامین و فرماندهی پلیس راهور برگزار می‌شود، با شعار «پلیس، فرهنگ و هنر عمومی و احساس امنیت» در مردادماه سال جاری اعلام و داوری آن در نیمه اول مهرماه صورت می‌گیرد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به آدرس کرج، خیابان مطهری، بلوار نبوت، خیابان میلاد ‌۴، شماره ‌٣۵، حوزه هنری مرکز کرج، دبیرخانه سومین جشنواره عکس پلیس ارسال کنند.

**********

یادواره دانشگاهی تئاتر دفاع مقدس از ‌٣ تا ‌٧ مهر ماه در دانشگاه های تهران برگزار می شود.

خانه تئاتر دانشگاهی ایران و اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری با همکاری دانشگاه هنر ، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی اقدام به برپایی یادواره دانشگاهی تئاتر دفاع مقدس در اولین هفته مهرماه ‌١٣٨٩ کرده است.

این یادواره به مدت ‌۴ روز از ‌٣ تا ‌٧ مهر در تالار فارابی دانشگاه هنر و دیگر دانشگاه‌های تهران برگزارخواهد شد.

اجرای نمایش صحنه‌ای، خیابانی و فیلم تئاترهای مرتبط با حوزه‌ی دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این یادواره است.

 

*******

نمایشگاه "هنرتعاملی" اثر سارا کریمی با عنوان " آفرینش " از ‌٢٩ شهریور تا ‌٢ مهر ماه به نمایش درمی‌آید.

 

در این نمایشگاه مخاطبان فرصت دارند با نوک انگشت آغشته به رنگها، روی آینه نقش‌آفرینی کنند، بنگارند و یا با اراده خود، بی هیچ عکس العملی، از مقابل آینه بگذرند و بروند.

در انتهای مسیر تعیین شده دور تا دور فضای اتاق‌، فضایی محصور قرار دارد که تنها با گذر از داخل آن می‌توان به درونش پی‌برد. همجواری این فضا روی دیوار، آینه ای کامل قرار دارد تا قبل از ورود بدان در خود نظری شود.

 

نور، فضا ؛ صدا، موسیقی و عطر پراکنده در این مجموعه در راستای تکامل و آفرینش به کار رفته اند و موسیقی کار در فضایی پست مدرن ساخته شده و در طی این فرایند شکل گیری اثر توسط عکاسان ثبت می شود و در روز اختتامیه در همان نمایشگاه ارائه می شود.

 

وسط اتاقک حوضی از آینه قرار دارد که نقوش رمز گشایی شده در آن تلألو حقیقت پیدا می‌کنند و در فضا، با ترکیب انعکاس نور و جریان آب منعکس می‌شوند. قسمتی از دیوارها به صورت نواری دور تا دور، با آینه پوشانده شده اند و ظروفی از رنگ زیر آینه قرار دارند. ارتفاع آینه از زمین حدود ‌١۵٠ سانتیمتر و ارتفاع آینه حدود‌۶٠ سانتیمتر است.

 

سارا کریمی کارشناس ارشد ارتباط تصویری است و در سال های اخیر در حیطه هنر پست مدرن و شاخه‌های گرافیک متحرک " motion graphic " خلق اثر داشته است.وی در زمینه ادیبات فعال و نویسنده چندین کتاب است.

 

نمایشگاه هنر تعاملی آفرینش از ‌٢٩ شهریور ماه به مدت ‌۵ روز در فرهنگسرای ملل به نشانی بزرگراه صدر/بوستان قیطریه دائر است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. / خبرهای دریافتی هنری /

/ خبرهای دریافتی هنری /

نمایشگاه خوشنویسی استاد اکبر صابونچی‌راد، فردا ـ ۲۹ مهر ماه ـ در موزه هنر امام علی (ع) افتتاح می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این نمایشگاه که ساعت ۱۶ روز پنج شنبه ۲۹ مهرماه ۸۹ افتتاح می‌شود، حدود ۶۰ اثر از این استاد در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد، لازم به ذکر است گفته شود، تمامی این آثار متعلق به سه سال اخیر هستند.

این نمایشگاه قرار است تا ۱۱ آبان ماه در بخش نمایشگاه‌های ادواری طبقه همکف موزه به نمایش درآید.

این هنرمند خوشنویس درباره فروش آثارش عنوان کرد: درحال حاضر تصمیمی برای فروش ندارد و صرفاً تابلوها برای نمایش عرضه می‌شود. این نمایشگاه از جمعه، ۳۰مهر ماه در موزه هنر امام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از ظفر، روبروی نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ آغاز می‌شود.

گفتنی است، صابونچی متولد سال ۱۳۲۱ در شهر اراک است و در محضر استادان ، مرحوم علی اکبر کاوه و غلام حسین امیرخانی تعلیم دیده است.

*************

کنسرت موسیقی گروه "خموش " با صدای علی زند وکیلی ۲۹ مهر ماه به مدت دو روز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی ، این کنسرت به سرپرستی محمد ذاکر حسین و با صدای علی زند وکیلی در تالار رودکی اجرا می‌شود.

علاقمندان می توانند برای تهیه بلیط به گیشه تالار وحدت، مراکز موسیقی ققنوس، بتهوون،پاسارگاد، کافه کهن، پرشیا و یا انجمن موسیقی ایران مراجعه کنند.

گروه موسیقی " خموش" 29و۳۰ مهر ماه_ ساعت۲۰_در تالار رودکی به اجرای برنامه می‌پردازد.

**********

مستند ۲۰ دقیقه ای «پایان تنهایی» به کارگردانی عباس صالح مدرسه‌ای با تصویری متفاوت از تنهایی انسان به تازگی تولید خود را به پایان رسانده و آماده نمایش شده است.

 

روابط عمومی مستند کوتاه "پایای تنهایی" گزارش داد:این اثر به کارگردانی و پژوهش عباس صالح مدرسه‌ای، به تازگی تولید خود را از سوی انجمن سینمای جوان ایران در قالب ۲۰ دقیقه به پایان رسانده و آماده نمایش شده است.

 

بنابراین گزارش "پایان تنهایی" به دنبال تصویر تنهایی انسان است، زیرا درازدحام شهر ما، تنهایی سنت دیرینه آدمیان است، اما اگر انسان دل به آسمان نبندند موج تنهایی در روستا نیز او را با خود خواهد برد، هر چند سخن از شهر و ده نیست حرف از فاصله انسان است تا ملکوت و نماز امتداد دستان آدمی است تا معبود…

 

این اثر سعی داشته با نگاه شاعرانه و تمثیلی خود به واژه تنهایی، از کلیشه های رایج فاصله گیرد.

 

همچنین "پایان تنهایی" که محصول انجمن سینمای جوان ایران است همکاری دیگری از سوی صالح مدرسه ای با این سازمان محسوب می شود و البته ارتباط صالح مدرسه ای طی بیست سال گذشته با انجمن سینمای جوانان ایران نشان از علاقه وی به محیط پاک و سالم این مکان است.

 

از عوامل مستند کوتاه "پایان تنهایی" می توان به محمد رضا تیموری؛ تصویربردار، حسن بابایی؛ تدوین گر و صداگذار، امیر لطفیان؛ مشاور کارگردان، شهرام درخشان؛ نویسنده گفتارمتن، زهره حسین پور؛ گوینده اشاره کرد.

*************

پوران درخشنده:

جشنواره رویش می‌تواند مسیر صحیحی برای فیلم‌های دینی تعیین کند

 

کارگردان فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» گفت: جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» می‌تواند با گزینش صحیح فیلم‌ها مسیر درستی را برای تولیدات آتی فیلم‌های دینی در کشور مشخص کند.

پوران درخشنده فیلمساز در گفتگویی درباره چگونگی بیان مسایل دینی و مذهبی در فیلم‌ها گفت: بسیاری از فیلم‌هایی که در قالب بلند یا کوتاه ساخته می‌شوند در حکم شیپور هستند و فقط شعار دین را سر می‌دهند و کمتر به مباحث عمیق مذهبی می‌پردازند. چنین ظاهرنمایی‌هایی احساس معنویت را در بیننده بر نمی انگیزد.

وی افزود: اصولا ظاهر هر چیز باید از عمق آن سرچشمه بگیرد و اگر مباحث مذهبی و دینی در تولیدات تصویری ما از عمق برنیایند، در سطح باقی می‌مانند و جنبه شعار به خود می‌گیرند. مانند زمانی که در یک فیلم کاراکتری در حال نماز نشان داده می‌شود ولی دلیل نماز خواندن او مشخص نیست.

درخشنده ادامه داد: نکته مهم این است که عمل هر انسان مورد ارزیابی قرار گیرد. انسانی که در فیلم به عنوان یک فرد مومن و معتقد نشان داده می‌شود حتما باید در عمل نیز خیلی از اصول اخلاقی و دینی را رعایت کند مانند دوری از دروغ، ریا و…. در حالی که چنین باورهای عمیقی در فیلم‌ها به ندرت دیده می‌شود. این مسایل باید در بطن فیلم وجود داشته باشد نه در ظاهر.

کارگردان فیلم «بچه‌های ابدی» نقش فیلم کوتاه را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: به نظر من فیلم کوتاه می‌تواند خیلی خوب به این مسئله بپردازد. به شرط اینکه افرادی که در شورای سیاستگذاری هستند برنامه ریزی کرده و از تولید فیلم‌های دینی اصیل و به دور از شعار، حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از تولید هر فیلم دینی ابتدا باید، فیلمسازان نگاه عمیقی به مسایلی دینی داشته باشند تا وقتی در پشت دوربین قرارمی‌گیرند به دام سطحی‌نگری گرفتار نشوند.

**************

داور هفتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه گفت: از آنجا که من سال گذشته نیز داور این جشنواره بودم، امسال شاهد ترقی و پیشرفت آثار بودم. تا امروز من چند کار بسیار خوبی را دیدم که نشان از موفقیت حوزه هنری در حوزه تئاتر است و به آنها تبریک می‌گویم.

 

اعظم بروجردی داور بخش صحنه‌ای هفتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه در گفت‌وگویی اظهار کرد: آثاری که تا پنجمین روز جشنواره تئاتر ماه اجرا شده‌اند هم کارهای خیلی خوبی دیدیم و هم و شاهد برخی کارهای ضعیف بودیم که شاید بتوان گفت در حد این جشنواره نبودند.

این نمایشنامه‌نویس درباره ضعف‌های این جشنواره گفت: بیشتر ضعف‌های موجود در نمایش‌ها، به بخش متن و نمایشنامه‌نویسی بازمی‌گردد. از آنجا که پایه تئاتر بر نمایشنامه است، وقتی بنا بر روی پایه‌های ضعیف قرار می‌گیرد مشکل ایجاد می‌کند. البته نمایش‌هایی هم بود که متن‌های پرقوتی داشتند اما در اجرا دچار تزلزل بودند. البته نویسندگی و کارگردانی لازم و ملزوم هم هستند چون نمایشنامه یک اسفنج خالی است که باید با کارگردانی خوب پر شود.

بروجردی با اشاره به اینکه تجربه بسیاری از هنرمندان حاضر در جشنواره تئاتر ماه کم است ابراز کرد: مطلب اساسی این است که شرکت‌کنندگان در این جشنواره جوان هستند و نیاز به تجربه دارند. ما نباید آنقدر توقع‌مان را بالا ببریم و انتظار داشته باشیم همه آثار در حد حرفه‌ای اجرا شوند و شاهکار ارائه کنند. جشنواره زمینه‌ای برای کسب تجربه است و هنرمند باد هر سال ضعف‌هایش را از این طریق برطرف کند و قوت‌هایش را افزایش دهد تا در آینده اثر بهتری ارائه کند.

داور جشنواره تئاتر ماه در ادامه با بیان اینکه به نظر من جشنواره‌ها برای کسب تجربه ایجاد شده‌اند، افزود: ما در کشور سالن تئاتر کم داریم و نمی‌توانیم به همه گروه‌های جوان سالن بدهیم. این جشنواره‌ها برای جوانان ما فرصتی است تا هم از امکانات استفاده کنند و هم تجربه‌شان را افزایش دهند. حتی خط‌دهی و جهت‌دهی شوند و به مسیری که می‌خواهیم بیشتر به آن اندیشه کنند هدایت شوند. اگر ما می‌خواهیم کار فرهنگی و هنری بکنیم باید موقعیت و شرایط مناسب آن را ایجاد کنیم.

وی درباره جشنواره ماه گفت: این جشنواره با محوریت تئاتر دینی برگزار می‌شود و من فکر می‌کنم هر چه کار مذهبی و دینی ارائه کند موفق‌تر خواهد بود. البته مسائل دینی در محتوای آن باید باشد نه فرم. برخی نمایش‌ها هستند که ظاهر دینی دارند اما محتوای آن درباره چیز دیگری است و دین دستمایه قرار گیرد تا حرف‌ دیگری در آن زده شود. دین حرف زیادی برای گفتن دارد اگر در محتوای نمایش، دین به معنای جهان‌شمول‌اش مطرح شود و در آن انسانیت و فطرت پاک انسانی مدنظر باشد آن‌وقت شاهد خواهیم بود که نمایش‌ها رشد خواهند کرد.

بروجردی اضافه کرد: اگر تئاتر ماه برای خود هدف و رسالتی دارد باید آنقدر قاطع در این جهت حرکت کند که فقط کارهای همسو با شعارها و اهداف‌اش را بپذیرد حتی اگر تعداد نمایش‌های نهایی برای حضور در جشنواره کمتر از این تعداد شود.

هفتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه از ۲۳ تا ۳۰ مهرماه ۱۳۸۹ به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

**************

مهرداد اسکویی:

کارگاه‌های رویش فیلمسازان را هدفمند می‌کند

عضو هیات داوران ششمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش گفت: کارگاه‌های تخصصی جشنواره رویش اهمیت زیادی دارند چون در این کارگاه‌، فیلمسازان نگاهشان را پیدا کرده و آثاری با ساختار درست و حرفه‌ای و با هدف تولید می‌کنند که نه تنها در جشنواره رویش، که در تمام دنیا، خواهند درخشید.

مهرداد اسکویی مستندساز و عضو هیات داوران ششمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» در گفتگویی درباره وضعیت آثار شرکت کننده در این دروه از جشنواره گفت: اگر به سیر حرکت جشنواره رویش از اولین دوره تا امسال که ششمین دوره آن برگزار می‌شود، نگاه کنیم، شاهد تغییرات کیفی و کمی آن خواهیم بود. این تغییرات از چند جهت قابل بررسی هستند یکی اینکه، جشنواره رویش، سال به سال در حال ترمیم خود است به طوریکه بخش‌های غیر ضروری حذف و بخش‌های مهم دیگری به آن اضافه می‌شود. برای مثال در اولین دوره رویش، بخش طرح یا ایده وجود داشت که بعدا حذف شد به دلیل اینکه ارزش یک ایده، وقتی مشخص می‌شود که تبدیل به فیلم شده باشد.

وی افزود: موضوع دیگری که «رویش» را به سمت کیفی شدن سوق داده این است که موضوعات مطرح شده در فیلم‌ها، لایه لایه و عمیق تر شده و فیلمسازان از پرداختن به مضامین سطحی دوری کرده‌اند. سال‌های قبل فیلم‌های زیادی درباره واقعه عاشورا ساخته شد ولی هیچ کدام نگاهی عمیق به این مقوله نداشتند ولی هوشمندی چینش هیات انتخاب و رد چنین آثاری، موجب شد فیلمسازان توجه بیشتری به جدیت جشنواره «رویش» داشته باشند.

عضو هیات داوران جشنواره‌های دوم، چهارم، پنجم و ششم ادامه داد: در اغلب جشنواره‌ها حدود ۵۰ اثر به بخش مسابقه راه پیدا می‌کنند ولی جشنواره رویش به سمت انتخاب های محدود و حذف فیلم‌های ضعیف رفته است که این امر به افزایش سطح کیفی این جشنواره کمک کرده است.

اسکویی درباره آثار ارسال شده در این دوره از جشنواره رویش بیان کرد: امسال در بعضی از بخش‌ها، قدرتی که درفیلم های سال‌های قبل وجود داشت، دیده نمی شود که شاید علت آن نبود تمرکز کافی فیلمسازان باشد ولی با این وجود آثار خیلی خوبی نیز در بین فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره ششم رویش به چشم می‌خورد.

این مستندساز و عکاس خاطرنشان کرد: اتفاق خوب دیگری که امسال افتاد برگزاری کارگاه‌های تخصصی در مناطق چهارگانه کشور بود. تا قبل از این ورک شاپ‌هایی که برگزار می‌شد بیشتر جنبه نشست‌های آموزشی و تدریس داشت ولی امسال فیلمسازان فیلم‌های تولیدی خود را که مرحله تدوین نهایی را می گذراندند را به کارگاه‌ها آورده و آثارشان مورد بررسی قرار گرفت و اشکالات و نواقص فیلم‌های آنها قبل از ورود به جشنواره، با مشورت مدرسان کارگاه‌ها برطرف شد.

وی ادامه داد: قرار است این کارگاه‌ها در سال‌های آینده در قالب طرح از ایده تا فیلم برگزار شود و تمام نکات و جزئیات مهم هر فیلم از زمان طرح تا فیلم نامه، پیش تولید، تولید و پس تولید، در چند ورک شاپ مورد بررسی قرار گیرند.

اسکویی برگزاری چنین کارگاه هایی را خیلی بزرگتر و بااهمیت‌تر از برگزاری جشنواره عنوان کرد و افزود: زمانی که فیلمسازان نگاهشان را پیدا کنند و فیلم‌هایی با ساختار درست و اصولی بسازند، نه تنها در جشنواره رویش می‌درخشند بلکه در دنیا نیز مورد تحسین قرار خواهند گرفت.

***********

تهیه کننده فیلم سینمایی «سیب و سلما» از اتمام ۴۵ درصدی مونتاژ این کار توسط حسن ایوبی خبر داد.

مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کننده فیلم سینمایی «سیب و سلما» در گفتگویی گفت: این فیلم که با سرمایه‌گذاری حوزه هنری و کارگردانی حبیب الله بهمنی در حال ساخت است اکنون مراحل فنی و راف‌کات را سپری می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر حسن ایوبی بیش از ۴۵ درصد کار را قیچی زده و همچنان نیز مشغول مونتاژ فیلم است. بعد از این مرحله فاین کات (تدوین نهایی» فیلم را انجام می‌دهیم.

تهیه کننده «سیب و سلما» درباره وضعیت صداگذاری این فیلم بیان کرد: بهمن اردلان هنوز کار صداگذاری این فیلم را آغاز نکرده و برای تنظیم موسیقی فیلم نیز با چند آهنگساز در حال مذاکره هستیم که فعلا هیچ کدام قطعی نشده‌اند.

عظیمی خاطرنشان کرد: در چند صحنه از «سیب و سلما» صادق شخصیت اصلی فیلم که طلبه است و هادی دیباجی نقش آن را بازی کرده، چند آیه از قرآن را تلاوت می‌کند و برای اینکه تلاوت بدون عیب و نقص و کاملا صحیح انجام شود از راهنمایی‌ها و مشورت محمد خرمی فر قاری ممتاز بین المللی استفاده کردیم.

«سیب و سلما» داستان طلبه‌ جوانی است که سیبی را می‌خورد و پس از خوردن سیب به دنبال مالک اصلی سیب و طلب رضایت از او می‌گردد و….

هادی دیباجی، سوگل قلاتیان، اسماعیل خلج، داود فتحعلی بیگی، بهروز بقایی، محمدعلی سلیمان تاش، زویا امامی، آرزو الی زاده، صادق بهاری، آرمان ضیایی مهر، مسعود چوبین، سهیلا چوبین و با حضور جعفر دهقان از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

قرار است اولین نمایش عمومی این فیلم در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر باشد.

 

 

***********

یک کارگردان تئاتر گفت: متاسفانه دیده می‌شود که برخی از هنرمندان صاحب‌نام برای گذران امور زندگی خود کارهای ضعیف روی صحنه می‌برند و در مجموع شرایط مطلوبی بر تئاتر کشور حاکم نیست.

 

کرامت رودساز کارگردان و بازیگر تئاتر که با نمایش «عروس گنگ» در هفتمین جشنواره تئاتر ماه حضور دارد در گفت‌وگویی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها دست‌آویزی برای فعالیت هنرمندان تئاتر شده است و از آن جایی که تئاتری‌ها حمایت نمی‌شوند منتظر برگزاری جشنواره‌ای هستند تا در آن کارشان را ارائه کنند. حال این جشنواره‌ها چقدر می‌توانند برای کسانی که عشق به تئاتر دارند موثر باشد بحث دیگری است.

این بازیگر تئاتر با بیان این که هدف اصلی تئاتری‌ها برای شرکت در جشنواره‌ها، بردن کار روی صحنه است، گفت: بسیاری از هنرمندان برای اجرای اثر خود به دنبال سالن هستند. جشنواره‌ها معمولا به ابقای تئاتر در کشور کمک می‌کنند اما سال به سال آثاری که در جشنواره‌ها حضور می‌یابند سطحی‌تر می‌شوند.

رودساز با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر ماه بیان کرد: هر حرکتی که در زمینه تئاتر انجام شود، بر پیشرفت این هنر تاثیرگذار خواهد بود. همین قدر که با برگزاری چنین جشنواره‌ای، تئاتر در اذهان عمومی و رسانه‌ها فراموش نمی‌شود جای خوشحالی و تشکر دارد.

این بازیگر پیش‌کسوت تئاتر با اشاره به این که در کشور ما برخلاف بسیاری جوامع دیگر، برنامه‌ریزی مدون برای تئاتر وجود ندارد، افزود: ارگان‌هایی در کشور هستند که امکانات زیادی برای کمک به رونق تئاتر دارند اما در این زمینه کاری انجام نمی‌دهند. برگزاری جشنواره تئاتر یا سرمایه‌گذاری در آن، به نفع پیشرفت تئاتر خواهد بود و من امیدوارم این سرمایه‌ها و جشنواره‌ها یک کاسه شوند تا حرکتی به نفع تئاتر و هنرمندان تئاتر صورت گیرد.

«عروس گنگ» نوشته عزت‌الله مهرآوران است و در آن بازیگرانی چون عزت‌الله مهرآوران، فریبا خادمی، سامان دارابی، امیرمشتاق رودساز، حسین توکلی و… حضور دارند. پریسا محمدحسین‌شیرازی طراح آن و شراره پورخراسانی دستیار رودساز خواهد بود.

«عروس گنگ» داستان پیرزنی به نام بی‌بی‌ستاره از اعضای یک ایل است که به خاطر کهولت سن، قادر نیست به همراه ایل، کوچ کند. بنابراین در غاری می‌ماند و به شاه‌نامه‌خوانی و نقالی می‌پردازد. این نمایش به کارگردانی کرامت رودساز در بخش صحنه‌ای هفتمین جشنواره تئاتر ماه روی صحنه می‌رود. این نمایش روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه ساعت ۱۸ در تالار سوره حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

هفتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه از ۲۳ تا ۳۰ مهرماه به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزار می‌شود.

************

در هفتمین روز هفتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه پنج نمایش خیابانی و چهار نمایش صحنه‌ای اجرا می‌شود.

در بخش صحنه‌ای این جشنواره سه نمایش از تهران و یک نمایش از گرگان روی صحنه می‌رود و در بخش خیابانی نیز نمایش‌هایی از آبادان، تهران، خرم‌آباد و ورامین اجرا خواهند شد.

آقا ممنون نوشته و کار کاوه مهدوی از تهران (تماشاخانه مهر ساعت ۱۵:۳۰)، وقتی صدای سوت میاد سرتو بدزد نوشته مهدی صالحیار و کار محمد احمدی از تهران (تماشاخانه ماه ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰)، عروس گنگ نوشته عزت‌الله مهرآوران و کار کرامت رودساز از تهران (تالار سوره ساعت ۱۸)، مویه کور نوشته محمدرضا آریانفر و کار محمدرضا مولودی از گرگان (تالار اندیشه) در بخش صحنه‌ای اجرا می‌شوند.

در بخش نمایش خیابانی نیز نمایش‌های بی‌نشان‌ها نوشته و کار مهدی پرویش از آبادان (۱۵:۳۰)، شانس نوشته و کار محمد بی‌ریا از تهران (۱۶)، درباره دردهایت نوشته و کار امیر دلفانی از خرم‌آباد (۱۶:۳۰)، امپریالیسم نکبت نوشته و کار امیرحسین شفیعی از ورامین (۱۷) در محوطه باز مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

هفتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه از ۲۳ تا ۳۰ مهرماه ۱۳۸۹ به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. / خبرهای دریافتی هنری /

/ خبرهای دریافتی هنری /

"سلول شماره ۱۱" عنوان اثر نمایشی جدیدی است نوشته "ایده زال زر" که از ۲۹ مهر در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به کارگردانی "حسن حاجت پور" به روی صحنه رفت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،در این اثر نمایشی که سال ۸۴ با دریافت ۵ جایزه به عنوان اثر برگزیده جشنواره استانی اصفهان انتخاب شد یونس مولایی ، حسن حاجت پور ، زهرا غربالی ، مسلم رضایی و حنا حاجت‌پور به عنوان بازیگر حضور دارند.

ضمن اینکه حامد قربانی به عنوان طراح صحنه ، امیر فرهاد سرمدی پور به عنوان آهنسگاز حضور دارند.

این نمایش روایت‌گر یک زندانی است که به علت کشتن یک کشیش در سلول می‌خواهد دست به خود کشی بزند امازندانی شماره ۲ حاضر به همکاری با او نیست ، پس از یک ملاقات کوتاه بین زندانی ۱ وهمسرش از تصمیم خود صرف نظر می‌کند اما حالا زندانی شماره ۲ تصمیم به قتل او گرفته است .

کارگردان نمایش در توضیح شیوه اجرای نمایش سلول شماره ۱۱ گفت: در شکل نوشتاری اثر تاثیرات دیالوگ‌نویسی نمایشنامه پینتر به چشم می‌خورد که دراجرا نیز با سکوت‌های رمز آلود و به جا به این فضا کمک شده است. اما در اجرا بیشترین تاکیدم بر روی بازیگران وایجاد فضایی متفاوت با آن است ضمن اینکه ریتم و ضرباهنگ جز جدایی ناپذیر میزانسن است .

نمایش "سلول شماره ۱۱ " از تاریخ یاد شده هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به صحنه می‌رود.

*************

اثر موسیقایی داستانی «رستم و سهراب» کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، ۵ و ۶ آبان‌ماه در فرهنگسرای اشراق تهران به روی صحنه می‌رود.

گروه «رستم و سهراب» پیش‌تر اجراهای موفقی را در برنامه‌های روز جهانی تئاتر، سیزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در تهران و چهار شب اجرای کنسرت در تالار معلم یزد را در پرونده‌ی خود به ثبت رسانده و اکنون در روزهای ۵ و ۶ آبان ماه به اجرای برنامه در این فرهنگسرا خواهد پرداخت.

 

اثر موسیقایی، داستانی «رستم و سهراب»، آمیزه‌ای از نقالی و موسیقی سنتی است که توسط کودکان، نوجوانان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد اجرا می‌شود.

 

قرار است این اثر آبان ماه امسال به صورت دی‌وی‌دی به بازار ارائه شود.

 

*************

تئاتر نمایشی _ کمدی با موضوع «اجتماع و خانواده» در مجموع فرهنگی _ تاریخی نیاوران اجرا می‌شود.

 

تئاتر نمایشی _ کمدی با عنوان «عروس مریخی» و به کارگردانی «مجید جعفری»‌ از تاریخ ۲۸ مهرماه به مدت یک ماه هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در تالار آبی این مجموعه به اجرا در می‌آید.

 

«محمود بابویه»، «کیمیا فلاحی»، «مهدی صادقی»، «مانا اخوان» و «رضا کبیرصانع» هنرمندانی هستند که برای اجرای این تئاتر به روی صحنه می‌روند.

 

علاقه‌مندان و دوستداران هنر جهت تهیه و رزرو بلیط می‌توانند با شماره‌های ۴۴۶۹۵۳۷۰ و ۰۹۱۹۵۵۶۵۳۶۵ تماس برقرار کنند.

*************

تسهیلات ویژه نمایش «شاخ نبات» برای دانش‌آموزان و معلمان

بلیط نمایش کمدی و موزیکال «شاخ نبات» 4 و ۵ آبان‌ماه برای دانش‌آموزان و معلمان، به صورت نیم‌ بهاء به فروش می‌رسد.

 

مهدی شمسایی کارگردان و نویسنده‌ی این نمایش اعلام کرد: بلیط روزهای سه‌شنبه ۴ و چهارشنبه ۵ آبان‌ماه نمایش مذکور برای دانش‌آموزان و معلمان به صورت نیم‌ بهاء عرضه می‌شود.

 

نمایش «شاخ نبات» نگاهی متفاوت به منظومه موش و گربه عبید زاکانی است که تا ۷ آبان‌ماه، همه روزه ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیط به گیشه تالار وحدت مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۸۸۰۳۲۷ تماس بگیرند، هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر نیز به سایت www. Bonyad _ roudoki.ir مراجعه کنند.

***********

عضو هیئت داوران ششمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» گفت: جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در چند سالی که از فعالیت آن می‌گذرد توانسته بسیاری از تعاریف غلط و جزم‌نگر را از دین جدا و تعریف‌های دینی درست را جایگزین آن کند.

 

محمدعلی باشه‌آهنگر در گفتگویی درباره وضعیت فیلم کوتاه در کشور گفت: صنعت فیلم کوتاه در کشور ما به لحاظ کیفی و کمی از وضعیت خوبی برخوردار است اما مشکل اصلی مربوط به ارائه و نمایش این آثار است. یعنی فقط فیلم کوتاه ساخته می‌شود اما جایی برای ارائه و پخش عمومی آنها وجود ندارد.

وی افزود: از این‌ رو به اعتقاد من جشنواره رویش انتخاب خیلی سختی کرده، چون در جامعه ما فیلم کوتاه پروسه سختی را طی می‌کند و وقتی تعبیر دین هم در کنارش قرار می‌گیرد خیلی سخت‌تر و گزینشی‌تر می‌شود.

عضو هیات داوران جشنواره چهارم و ششم رویش در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: تعاریفی که افراد مختلف از دین دارند، چندان دقیق، صریح و روشن نیست. چون ما انسان‌ها تعریف‌های دینی خود را از طریق اندیشه و تفکرات ناقص خود ارائه می‌دهیم و به اعتقاد من کاری که جشنواره رویش طی این چند سال انجام داده این است که بسیاری از تعاریف نخ نمای برگرفته شده از تعبیرهای پیچیده، مبهم و کابوس گونه را از صحنه خارج کرده و همچنین بسیاری از ذهن‌های جرم نگر را دور ریخته و نشان داده که اینها مصادیق واقعی دین نیستند.

کارگردان فیلم‌های «فرزند خاک» و «بیداری رویاها» در بیان بعضی از مصادیق اشتباه دینی اظهار کرد: مانند مصداق کبوتر به جای شهید یا دیدن روح انسان‌ها فراتر از واقعیت و بسیاری مصادیق دیگر از این دست را می‌توان نام برد. جشنواره رویش اگر کاری کند که مخاطبانش، مفهوم دینی که به دنبالش هستند را در فضای رئال و واقعی پیدا کنند، بزرگترین خدمت را کرده است.

وی ادامه داد: بسیاری از فیلم‌های دینی در روستا‌ها و مکان‌های خلوت و دور افتاده ساخته می‌شوند و این درحالی است که همه مردم چنین فضاها و خلوت هایی را ندارند. بهتر است فیلم سازان ما موضوعات و مصادیق دین را در زندگی عادی و روزمره مردم نشان دهند تا برای همه ملموس باشد. برای مثال اگر در فیلمی نشان دهیم که بوق زدن بیجا، موجب ناراحتی و اذیت عابر پیاده و رانندگان دیگر می‌شود و آزار دادن دیگران کاری برخلاف آموزه‌های دین است، برای اکثر مخاطبان قابل لمس و فهم بوده و بر آنها تاثیر خواهد گذاشت.

باشه آهنگر درباره چگونگی آثار این دوره از جشنواره رویش بیان کرد: فیلمسازان خوبی در این دوره حضور دارند که علی رغم سن کم خود، ایده‌های خوبی را در فیلم‌هایشان پرورش داده‌اند اما مشکل اصلی اکثر آثار، ضعف پژوهش و تحقیق است به طوریکه بعضی از فیلم ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. بعضی آثار قربانی نداشتن عنصر ایده و خلاقیت فیلم ساز هستند و یا بعضا تدوین خوبی ندارند.

وی در پایان گفت: به طور کل استعداهای خوبی در ششمین جشنواره رویش حضور دارند و این برگ برنده جشنواره محسوب می‌شود که از این بابت باید برخود ببالد.

**************

رضا برجی:

فیلم‌های دینی بهتر است برگرفته از داستان‌های قرآن باشند

عکاس و مستندساز دفاع مقدس گفت: دین اسلام و قرآن کریم، دربرگیرنده تمام احتیاجات مردم در همه اعصار هستند. بنابراین فیلمسازان کوتاه، مستند و انیمشین بهتر است از داستان‌های قرآن، برای ساخت آثار خود الهام بگیرند.

رضا برجی عکاس و مستندساز دفاع مقدس در گفتگویی درباره چگونگی پرداختن به موضوعات دینی در فیلم‌های کوتاه و بلند گفت: وضعیت سینمای دینی ما در حال حاضر آنگونه که از سینمای دینی توقع می‌رود نیست. یعنی اینکه سینمایی برگرفته از دینی برتر و جامع که همان اسلام است، باشد.

وی افزود: به اعتقاد من فیلم دینی باید دربردارنده مایه‌های دینی باشد. چرا زندگی اصحاب پیامبر و ائمه، مانند سلمان فارسی، ابوذر و مالک اشتر را در فیلم ها به تصویر نکشیم؟! برای مثال نکاتی که در نامه‌های امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر و دیگر اصحاب و حاکمان ایشان وجود دارد، خیلی فراتر از حقوق بشر امروز است.

این مستند ساز و عکاس دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید حرف جدیدی بزنیم. باید دغدغه‌های کنونی کشور را شناخته و مطابق آن و با رویکرد دین اسلام، فیلم بسازیم. چون دین اسلام کاملترین و جامع ترین دین‌هاست و احتیاجات و ضروریات تمامی اعصار را در بر می‌گیرد.

برجی ادامه داد: ساخت فیلم‌هایی درباره پیامبرانی مانند نوح(ع)، ایوب(ع)، عیسی(ع)، حضرت مریم و سلیمان(ع) خوب است ولی بهتر است که این فیلم‌ها علاوه بر بالابردن دانش تاریخی مردم، نکاتی برای زندگی بهتر و همسو با دین مبین اسلام برای مخاطبان، داشته باشد.

وی درباره کاربرد و اهمیت فیلم‌های کوتاه دینی دراین زمینه بیان کرد: حوزه‌های فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن نیز درصورتی که به تاریخ اسلام رجوع داشته و داستان‌های قرآن را برای مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف به تصویر بکشند خیلی تاثیر گذار و جریان ساز خواهند بود.

 

***********

نمایش «مردمی که گریه نمی کنند» به نویسندگی و کارگردانی« رضا کریم خانی » که از سه شنبه ۱۳ مهر ماه به روی صحنه سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران رفته بود به علت استقبال قابل توجه علاقمندان تا هفتم آبان تمدید شد.

این نمایش که هر شب ساعت ۲۰ در سالن گوشه اجرا می شود روایتگر زندگی چند بازیگر و بوکسور در یک سالن تئاتر قدیمی ست که امرار معاش آنها از طریق گدایی صورت می گیرد و با ورود یک خانواده و یک دختر اتفاقات جدیدی در این سالن به وقوع می پیوند.

سید مهدی حسینی نیا ، علی گودرزی، ارسلان قدحی، لاچین دربندی، پانیذ کاظم زاده و مریم خاتمی در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

سیده سوگل شاه حسینی دستیار کارگردان، گلزار طراوتی طراح صحنه، ندا نصر طراح لباس و مهدی مرآتی مجری طرح مردمی که گریه نمی کنند هستند.

گفتنی است عوامل این نمایش تصمیم گرفته‌اند به علت استقبال قابل توجه بلیت «مردمی گریه نمی‌کنند» را به صورت نیم‌بها در اختیار دانشجویان قرار دهند.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. / خبرهای دریافتی هنری/

/ خبرهای دریافتی هنری/

نمایشگاهی از آثار پتینه و موزائیک‌کاری شده ساکن در فرهنگسرای شفق برپا می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، روابط عمومی فرهنگسرای شفق، این نمایشگاه ۲۹ آبان با ۱۲۰ اثر افتتاح و تا ۴ آذرماه بازدید شهروندان محترم می‌باشد.

هنرمند در این نمایشگاه با استفاده از هنر پتینه و با استفاده از تکه‌های موزائیک آثار زیبایی خلق کرده است. قابهای عکس، گلدان، بشقابهای تزئینی و آیینه‌های دیواری موضع آثار هنرمند در این نمایشگاه می‌باشند.

پتینه هنری است که در آن با استفاده از رنگ‌های مختلف و نیز ابزارهای متفاوت بافت‌های بصری زیبا و گوناگونی ایجاد می‌گردد.

شیده ساکن، هنرمند این نمایشگاه متولد سال ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل رشته‌ی زبان انگلیسی و دکوراسیون داخلی می‌باشد. وی از سال ۱۳۷۰ با این هنر آشنا شد و فعالیتهای حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۰ شروع کرده است. برپایی چندین نمایشگاه فردی و گروهی در نگارخانه‌های تهران از فعالیت‌های این هنرمند است.

چندین نمایشگاه فردی و گروهی در نگارخانه‌های تهران از فعالیتهای این هنرمند است.

علاقمندان جهت تماشای این نمایشگاه می‌توانند در تاریخ یاد شده از ساعت ۸ تا ۱۹ به نگارخانه شفق واقع در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی،‌خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۸۸۵۵۴۰۱۹ تماس بگیرند.

 

***

 

نمایش اخمالوخان به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی عباس که ترکیبی از سه نمایش اجرا نشده این هنرمند است با حضور بازیگرانی چون مهرداد باقری ـ حمیدرضا حسینعلی ـ آنالی شکوری ـ سمانه سپنتا اجرای خبرنگاران خواهد داشت.

این اجرا که کاری از گروه نمایش هفت پنج یک است روز دوشنبه ۱ آذرماه ساعت ۱۹ منتظر شما خبرنگاران محترم خواهد بود.

تالار هنر واقع در میدان هفت تیر خیابان مفتح جنوبی جنب ورزشگاه شهید شیرودی خیابان ورزنده

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. / خبرهای دریافتی هنری /

/ خبرهای دریافتی هنری /

نمایشگاه نقاشی خط فهیمه محمدی عصر چهارشنبه سوم آذر در گالری دو فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،محمدی در ارایه آثارش از ترکیب مواد و اکرلیک روی بوم استفاده کرده است.

وی در خلق تابلوهایش از رنگ‌های پاییزی و رنگ فیروزه ای استفاده نموده که رنگ فیروزه‌ای در این آثار تداعی کننده ایرانی و سنتی بودن کارهاست.

در این تابلوها فرم خطوط و تک کلمه‌ها هستند که خودنمایی می‌کنند و هنرمند از آوردن خط در آثارش تنها از فرم کلمات بهره برده است و نه مفهوم آن.

محمدی نقاشی خط را نزد استاد صادق‌زاده آموخته است و تاکنون در چهار نمایشگاه گروهی شرکت نموده و یک نمایشگاه انفرادی را برپا کرده است.

گفتنی است نمایشگاه نقاشی خط فهیمه محمدی تا تاریخ یازدهم آذر ماه در گالری دو فرهنگسرای نیاوران دایر می‌باشد.

 

**************

طراحی پوستر چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر برای دانشجویان رشته های هنر و گرافیک به مسابقه گذاشته می‌شود.

دانشجویان رشته‌های هنر و گرافیک می‌توانند در مسابقه طراحی پوستر این دوره جشنواره فیلم شهر شرکت کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره فیلم شهر، مقررات، زمان ارسال آثار و نحوه برگزاری مسابقه طراحی پوستر این جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد.

جشنواره چهارم فیلم شهر در قالب بخش های مختلفی همچون "سینمای ایران" (فیلمهای بلند و کوتاه داستانی ، مستند و انیمیشن)، "از متن شهر"(طرح، ایده و فیلمنامه) ، "محله" ، "دانش آموزی" و "دانشجویی" و همچنین "سینمای جهان" اردیبهشت سال ۹۰ در تهران برپا می شود.

 

 

*************

برای نخستین بار در کشور نمایشگاه عکس باشقیرستان با حضور هنرمندان این جمهوری برگزار می‌شود.

 

محسن سلیمانی فاخر مدیر روابط عمومی فرهنگسرای ملل با اعلام این خبر گفت: ۵۰ عکس از جلوه‌های طبیعی وفرهنگی جمهوری خود مختار باشقیرستان با حضور" رامیل کلیممتف "هنرمند باشقیرستانی به نمایش در میاید.

 

وی افزود: رییس دانشگاه فلوکلور دانشگاه تربیت معلم و معاونت آموزشی مفتی باشقیرستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور دارند.

 

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری سفارتخانه های ایران در مسکو و روسیه در تهران از ۶ الی ۱۲ آذر ماه در فرهنگسرای ملل به نمایش در می آید.

 

فاخر گفت: جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های خودمختار فدراسیون روسیه است. این جمهوری مسلمان‌نشین که در دل روسیه واقع است، ۱۴۳۶۰۰ کیلومتر مساحت و حدود ۴ میلیون نفر جمعیت دارد که شامل بیش از یکصد قوم و قبیله و نژاد مختلف می شود.

 

وی ادامه داد: ۱۰ ملیت آن‌ها دارای جمعیتی کمتر از ۵ هزار نفر هستند.

مهم‌ترین ملیت‌ها عبارتند از «باشقیرها»، «تاتارها» و «روس‌ها». این اقوام قرن‌ها است که در کنار هم زندگی می‌کنند نکات مشترک فراوانی یافته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها دین اسلام است. باشکُردها، سابقه‌ای طولانی در روابط فرهنگی، علمی و اجتماعی با ایران و ایرانیان داشته‌اند. حتی بخشی از آنان خود را به لحاظ نژادی ایرانی می‌دانند.

 

مدیر روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه یک افزود: واژگان بسیاری در زبان باشقیری و فارسی نه تنها ریشه مشترک بلکه کاملا یگانه است. به طور مثال نام روزهای هفته در این زبان کاملا فارسی است و آن‌ها نیز این ایام را همانند ما یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و … می‌نامند. متأسفانه قطع ارتباط طی صد سال گذشته باعث شده است که بسیاری از مردم از ریشه این نام‌ها بی اطلاع باشند. آن‌ها برخی از مشترکات تاریخی را همچنان زنده نگه داشته‌اند. به طور مثال همه ساله روز اول فروردین را با به کاربردن واژه‌ی «نوروز» جشن می‌گیرند. این جشن در اوفا در بزرگ‌ترین پارک شهر با حضور تمامی اقوام و ملیت‌ها برگزار می‌شود. برگزاری مراسم و جشن های اسلامی از قبیل قربان، فطر، مبعث نیز از جمله مشترکات ما با مردم این جمهوری است.

 

وی یادآور شد: رامیل کیلممتف در زمینه کار خود موفق به کسب افتخاراتی شده است که از جمله می‌توان به مدال طلایی ودنخا، مدال طلایی نمایشگاه بین‌المللی عکاسی کادر ۸۰، مدال برونز از ۳ دوره نمایشگاه عکاسی اروپا، مدال و دیپلم افتخار نمایشگاه عکس کشور های سوسیالیستی،دیپلم و جایزه ویژه نمایشگاه عکاسان روسیه، عنوان بهترین عکاس باشقیرستان در سال ۱۹۹۲، دیپلم افتخار از یونسکو اشاره کرد.

 

علاقه مندان می‌توانند طی روزهای یاد شده از ساعت ۹ الی ۱۹ به آدرس بزرگراه آیت ا… صدر بلوار قیطریه بوستان قیطریه مراجعه و یا برای کسب اطلاعات با تلفن ۲۲۶۷۱۷۱۸ تماس حاصل کنند.

 

***************

نمایش مرغ هپل به نویسندگی و کارگردانی عاتکه حسینی روزه سه‌شنبه ۲ آذر ماه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در تالار هنر اجرای هنرمندان و خبرنگاران خواهد داشت.

 

تالار هنر در میدان هفت تیر خیابان مفتح جنوبی جنب ورزشگاه شیرودی خیابان ورزنده قرار دارد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست