1. خانه
  2. اخبار
  3. “شکوه خوزستان” در عکس‌های جاسم غضبان‌پور

“شکوه خوزستان” در عکس‌های جاسم غضبان‌پور

عکس‌های جاسم غضبان‌پور از دوران جنگ تحمیلی و وضعیت کنونی استان خوزستان، در کتابی با عنوان "شکوه خوزستان" و با حمایت سازمان زیباسازی شهرداری اهواز منتشر شده است. این کتاب ۳۵۰ قطعه تصویر دربر دارد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) غضبان‌پور که در روستای خَیِّن از توابع خرمشهر متولد شده، روزگار جوانی خود را با حضور در کنار رزمندگان سال‌های دفاع مقدس، سپری و عکاسی کرده است. 

وی که کارشناسی عکاسی را در سال ۱۳۶۷ از دانشکده هنر دانشگاه تهران دریافت کرده، گوشه گوشه زادگاهش را در کتاب "شکوه خوزستان" به تصویر کشیده است.

این کتاب عکس، به ترتیب حرف الفبا به معرفی شهرهای؛ آبادان، اهواز، اندیمشک، ایذه، بهبهان، بندر امام، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، شادگان، سوسنگرد، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان پرداخته و با شرح عکس‌هایی به 2 زبان فارسی و انگلیسی، نزدیک به ۳۵۰ قطعه عکس را دربرگرفته است.

در ابتدای کتاب "شکوه خوزستان" و به قلم قاسم غضبان‌پور آمده است: "تصاویر موجود در این کتاب، حاصل ۲۷ سال (از ۱۳۶۱ تا زمستان ۱۳۸۸) کار عکاسی من از زادگاهم است. در اصل این کار برای یک مجموعه ۱۰ جلدی تهیه شده، که در اینجا بخشی از آن را شاهد هستید. گزینش تصاویر و گنجاندن "شکوه خوزستان" در یک جلد، کاری بس دشوار بود و تنها به مدد و لطف خدا بود که این کار شکل گرفت. سعی کردم تا در کتاب، چیزی از قلم نیفتد، از دفاع شکوهمند تا تنوع اقوام و عشایر و اقلیت‌های مذهبی، از مناطق تاریخی تا طبیعت شگفت انگیز، از هوا تا دریا."

جاسم غضبان‌پور که از همراهان و همرزمان هنرمند و عکاس شهید "بهروز مرادی" به شمار می‌رود، کتاب "شکوه خوزستان" را به شهدا تقدیم کرده است.

این کتاب در قطع رحلی و ۳۰۰ صفحه، با شمارگان ۵ هزار نسخه و بهای ۴۰۰ هزار ریال، با حمایت سازمان زیباسازی شهرداری اهواز و توسط انتشارات تیس به چاپ رسیده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست