1. خانه
  2. اخبار
  3. صلیب سرخ فردا از مهدی منعم عکاس «قربانیان جنگ» تقدیر می‌کند

صلیب سرخ فردا از مهدی منعم عکاس «قربانیان جنگ» تقدیر می‌کند

کمیته صلیب سرخ به پاس بیش از یک دهه تلاش مهدی منعم در ثبت و ضبط درد و رنج قربانیان جنگ طی مراسمی فردا چهارم خردادماه از این عکاس پیشکسوت ایران تقدیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، مراسم تقدیر از مهدی منعم عکاس و مؤلف کتاب عکس «قربانیان جنگ» فردا با حضور رئیس کمیته صلیب سرخ در ایران، ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه راه ابریشم واقع در خیابان لواسانی (فرمانیه غربی) بین شهروند و آبکوه شماره ۱۰۳ برگزار می‌شود.
نگارخانه راه ابریشم هم‌اکنون میزبان نمایشگاهی از عکس‌های مهدی منعم با عنوان «قربانیان جنگ» است که این عکس‌ها به ‌یاد قربانیان غیرنظامی جنگ عراق و ایران و به مناسبت سالروز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر به نمایش درآمده است و فردا در مراسم اختتامیه این نمایشگاه از عکاس این آثار تقدیر خواهد شد.
نماینده‌ ارتباطات دفتر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در تهران، «جان استریک» در‌باره این عکس‌ها گفته است: مجموعه‌ عکس‌های «قربانیان جنگ» نگاه انسان‌دوستانه و بی‌طرفانه‌ای به مقوله جنگ دارد که این گرایش هم‌سوی روش کاری کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ است. اما دلیل دیگری که این عکس‌ها مورد توجه ما قرار گرفت به تصویر درآوردن تأثیرات ناگوار این سلاح‌ها و روش‌هایی است که حقوق‌ بشردوستانه‌ بین‌المللی به‌کارگیری آن‌ها را درمورد غیرنظامی‌ها ممنوع اعلام کرده است.
او ابراز امیدواری کرده است تا با همکاری عکاس این مجموعه، مهدی منعم، عکس‌های این نمایشگاه در پنج استان غربی کشور که با عراق مرز مشترک دارند به‌نمایش در‌آیند و اضافه کرده است: با نمایش این آثار در مناطق غربی که اکثراً آلوده به مین هم هستند، علاوه بر اطلاع‌رسانی به ساکنین این مناطق می‌توان آن‌هارا از خطرات ناشی از مهمات عمل نکرده و مین‌های به‌جا‌ مانده از دوران جنگ عراق و ایران آشنا کرد.
استریک همچنین امیدوار است که عکس‌های منعم با توجه به نگاه هنرمندانه‌ او و پیام بشردوستانه‌ای که دارد از مرزهای ایران گذشته و در کشورهای دیگر نیز به نمایش درآید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست