1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس های « جبهه جنوب » در نگارخانه راه ابریشم

عکس های « جبهه جنوب » در نگارخانه راه ابریشم

نمایشگاه گروهی از عکاسان ایرانی در نگارخانه راه ابریشم افتتاح می‌شود.

عکس های « جبهه جنوب » در نگارخانه راه ابریشم

 این نمایشگاه که " جبهه جنوب " نام دارد شامل ۲۲ قطعه عکس از محسن راستانی، بابک کاظمی و گوهر دشتی است.

محسن راستانی پیرامون تفکر اولیه شکل گیری و شخصیت پردازی در این نمایشگاه گفت:
آثار این نمایشگاه بازسازی افرادی است که در جبهه‌های جنگ زندگی می‌کردند. آنها افرادی مردمی و کوچه بازاری هستند که هیچ موقعیتی ندارند و برای نجات کشور خود جنگیده‌اند. 

راستانی که خود یکی از عکاسانی است که سالهای دفاع مقدس را تجربه کرده، معتقد است:
مجموعه عکس های «جبهه جنوب» به خاطرات ام از جبهه‌های جنگ مربوط می‌شود، مثلا در جبهه یک‌بار جوانی بر اثر خستگی خوابش برده بود، وقتی که در سنگر از خواب بیدار شد، به هم‌رزم خود گفت: که در خواب دیده است که مادرش و زنان همسایه آنها را از زیر قرآن رد کرده‌اند. حال من خواب او را در یکی از عکس‌های ام به تصویر کشیده‌ام.

 

عکس های « جبهه جنوب » در نگارخانه راه ابریشماین عکاس مستند که سال ها است بر روی پروژه " خانواده ایرانی " تمرکز دارد، توضیح داد: برای عکاسی از خاطرات رزمندگان، افرادی را در خیابان که چهره‌شان به افراد ذهن من نزدیک بود، یافتم و پس از دعوت از آن‌ها، چهره هایشان را گریم کردم و عکس مورد نظرم را از آن‌ها گرفت ام.

او درباره آثار دو عکاس جوان که در این مجموعه همراه او هستند، گفت: این دو از عکاسان بسیار مستعدی هستند که خاطرات امروز از جنگ را مرور کرده و به مناطق جنگی رفته‌اند و در آن‌جا عکاسی کرد‌ه‌اند. در آثار آنها، دو زمان «زندگی اکنون» و «زندگی زمان جنگ» با یکدیگر در یک اصطکاک و سایش قرار دارند و به همین دلیل عکس‌های موجود بسیار جذاب و قابل ستایش شده‌اند.

 

عکس های « جبهه جنوب » در نگارخانه راه ابریشم

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " عکس‌های ارایه شده توسط این عکاسان در نمایشگاه " جبهه جنوب " باز پردازی ذهن عکاسان و بر اساس چیدمان، عکاسی شده است.

نمایشگاه عکس «جبهه جنوب» عصر فردا جمعه، ۱۸ دی‌ماه افتتاح می‌شود و تا روز ۲۹ دی‌ماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و پنجشنبه ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ مهیای دیدار علاقمندان است.

نگارخانه راه ابریشم در تهران، خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست