1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. فرزاد شکری: نیازمند تعریفی مفهومی از «خانه» هستیم

فرزاد شکری: نیازمند تعریفی مفهومی از «خانه» هستیم

«جشنواره ملی عکس خانه» در حال برگزاری است و بخش‌های مختلف این جشنواره هر یک مخاطبینی مختص به خود را دارد؛ اما آنچه در این میان مشترک است نگرش عکاسانه به محتوای ضمیر خانه از نمای بیرونی و درونی است.
مهندس فرزاد شکری، رییس ستاد برگزاری «جشنواره ملی عکس خانه» در ارتباط با مفهوم خانه به عنوان یک موضوع شناخته شده اظهار داشت: با توجه به سرعت تغییرات معماری و سبک زندگی در ساخت مسکن، باید مفهوم خانه از زاویه‌ای شرقی، بومی و دینی بازتعریف شود.
مهندس فرزاد شکری ریاست ستاد جشنواره ملی عکس خانه
فرزاد شکری با تاکید بر «خانه» به عنوان یک رکن اساسی برای زندگی بشر از دیر باز تا امروز و همیشه تاکید کرد: در دین اسلام خانواده محور است، برخلاف اروپا که انسان محور است، از این‌رو در خانه‌های مردم ایران خاطرات زیادی وجود دارد که مبنای آن خانه و خانواده است و باید از تکنولوژی -در اینجا مشخصاً از عکاسی- برای ثبت‌وضبط این خاطرات استفاده کنیم و ما بر آن‌ایم تا از ابزاری چون دوربین عکاسان به عنوان یک ابزار در برابر نگاه مجهز عکاسان ایرانی یک بازتعریف هویت‌دار از «خانه» داشته باشیم. مفهوم خانه با خاطرات خانواده معنا می یابد و در هدف‌گذاری «جشنواره ملی عکس خانه» سعی شده از تکنولوژی فراگیر، باورمند و مردمی و شناخته شده‌ای چون دوربین عکاسی برای ثبت و نمایش تعریف خانه و تمام نمادها و اِلمان های تشکیل‌دهنده آن از نگاه مردم استفاده کنیم.
مهندس فرزاد شکری ریاست ستاد جشنواره ملی عکس خانه
رئیس ستاد «جشنواره ملی عکس خانه» با دعوت از عموم عکاسان مستعد ایرانی برای شرکت در جشنواره ملی عکس خانه یادآور شد: رسالت ما ساخت مسکن برای مردم ایران است، گفت: در ملغمه‌ای که در ساخت و ساز وجود دارد باید دیدگاه های مفهومی به خانه، نگاه ها و تلقی های معنایی دوباره خوانی بازخوانی و بازیابی گردد. به همین دلیل تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفتیم تا با دیدگاه دیگران در خصوص مفهوم خانه آشنا شویم.

نخستین «جشنواره عکس خانه» از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب (سهامی عام) با دبیری «کریم متقی» در سه بخش: خانه، معماری مدرن در ایران و ویژه برگزار می‌شود.
داوری این جشنواره را مسعود زنده روح کرمانی (عکاس)، سعید محمودی ازناوه (عکاس)، مهدی مقیم‌نژاد (عکاس)، محسن شهرنازدار (انسان‌شناس)، آرش مظفری (معمار) بر عهده دارند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
کتاب «عکاسی معاصر ایران» آرام محمدی منتشر شد
پسین
نمایشگاه گروهی عکس « محرم در قاب » در پردیس تهران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست